Puudutuksesta
Voiko puudutuksen jälkeen jäädä alueelle mustelma ja jäädä kipeäksi vaikka itse operoitu alue ei olisi kipeä? Tilanne nyt se että varpaan varsi on arka ja turvonnut ja puudutuspiikin jäljen ympäristö on sinertävä. Operoitiin kynsi ja se alue ei ole kipeä eikä sitä särje.
Varvas muuten punoittaa ja on arka, onko normaalia vai pitäisikö näyttää lääkärillä?
Kommentit (8)
Siis mitä sille varpaalle on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi tulla mustelma. Vaaratonta ja paranee n.viikossa. Kauanko operaatiosta on? Jos vasta pari pv-viikko niin ei tarvi mennä mihinkään. Jos yli 2 viikkoa niin pitää mennä näyttämään.
T. lääkäri
Kiitos, meillä äiti pelottelee että on tulehdus mennyt luustoon... 😅 itse nyt en moista tahdo uskoa mutta hurjan näköinen tuo varvas on mutta eiköhän se sitten tuosta johonkin suuntaan parane. Vasta 2 pv operoinnista mutta olin käsittänyt että operaatio on vain pikkujuttu eikä sen jälkeen oikeastaan tule mitään ihmeempiä ja voin kenkiä käyttää. Väärin luulin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
p.s. kuva ois kiva
Tässä kuva, hiukan huono valo mutta kyllä siinä jonkin selvän saa. Osaako joku sanoa kauanko yleensä paraneminen kestää? Että pystyy esim. käyttämään mitä tahansa kenkiä.
Huuhtelua vaa varpaalle ja ilmakylpyjä kun mahdollista, mustelmia voi tulla puudutuksesta
Eikö tuossa ole katetta? Se pitäisi kyllä saada pois haavasta.
Kyllä voi tulla mustelma. Vaaratonta ja paranee n.viikossa. Kauanko operaatiosta on? Jos vasta pari pv-viikko niin ei tarvi mennä mihinkään. Jos yli 2 viikkoa niin pitää mennä näyttämään.
T. lääkäri