Auttakaa mua! Keksikää aihe seuraavalle kirjalleni!
Jäin työttömäksi huonosti palkatusta työstäni ja nyt olisi sitten aikaa kirjoittaa kirja. Olen siis jo kirjailija, en kovinkaan (lue: ollenkaan) tunnettu, mutta jotain roposia olen kuitenkin kirjoillani ansainnut. Ja juu, tämä on tietysti hölmöä, kirjailijallahan pitäisi olla jotain sanottavaa, jotain hienoa ja ylevää tai upea tarina päässään ainakin puolivalmiina, jos kerran aikoo kirjan kirjoittaa. Mulla ei nyt kuitenkaan ole, osaan kyllä sitten kirjoittaa, kunhan keksin sen juonen ytimen. Tiedättehän, kirjassa pitää olla joku juju, joka saa lukemaan sen kirjan. No se juju nyt puuttuu.
Ja jep, olen hoitanut asiani heikonlaisesti, ei kunnon ammattia, pelkkää haahuilua, jolla ei oikeisiin töihin pääse. Olen siis jonkinverran epämääräinen, en mikään tehokas uranainen ja äitiyskin on vähän sitä sun tätä, eli en oikein kauheasti jaksa panostaa lapsiin. Siis teen kyllä ruokaa, siivoan, pyykkään, vietän aikaa lasten kanssa jne., mutta en ole sellainen hmmm miten sen sanoisi..sitä sopisi kuvaamaan uraäiti, mutta sehän tarkoittaa ihan muuta. Tarkoitan, että en panosta lasteni tulevaisuuteen oikein tosissani. Mieluummin maataan sohvalla ja katsotaan leffaa kuin mennään reippaalle hiihtoretkelle, syödäänkin välillä mitä sattuu ja nukutaan kun nukuttaa. Huh, miten kuulostaakin epämääräiseltä!
Vaimona olen vähän samaa tyyliä. En minä jaksa panostaa parisuhteeseen ja hoitaa sitä. Kunhan ollaan, joskus on kivaa ja joskus ei.
No niin, auttakaahan nyt. Olkaa niin kilttejä. Muuten olen kohta sossussa mankumassa rahoja, joita joku tarvitsee vielä kipeämmin. Ja en sitten jaksa tarkistaa tuliko kirjoitusvirheitä ja muutenkin kirjoitin nopsaan ja en yrittänyt kirjoittaa hyvin ja hienosti. Kirjoitan muuten makuullaan, kone mahan päällä, vähän hankalaa. Vielä hankalampaa on tässä samalla juoda teetä ja syödä lettuja.
Kommentit (62)
Katariina ja Punkkiniemen kreivi
Historiallinen romanttinen rakkaustarina, joka kertoo kauniista Katariinasta joka rakastuu omalaatuiseen syrjäisessä kartanossa asuvaan Punkkiniemen kreiviin. Kreivi von Rottenhoff pukeutuu niittirotsiin, leopardihousuihin ja maihinnousukenkiin ja hänellä on punaiseksi värjätty irokeesitukka. Lemmikkinä hänellä on Barbara-niminen kenguru.
Jos tästä ei tule menestysromaania, niin... ei siitä sitten tule!
Kuinka Vauva pilasi elämäni