Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ovat maistaneet niillä ei konvehteja. Olenko siis rikkonut lakia?

Tonttu
28.11.2018 |

Ja eivät ole pitäneet mausta. Maistaminen asteelle on jäänyt.
Itse olen 80- luvun lapsi ja olen saanut syödä silloin liiköörikarkkeja ja tuskin olen ainoa lapsi joka on niitä syönyt.
Ja nyt olen omien lasten myös antanut syödä. Eikä ole edes tullut mieleen ettei niitä saisi antaa..
Mutta jos niitä ei saa edes myydä alaikäisille. Niin olenkos ny sitten rikkonut jotain lakia??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan autocorrect otsikossa.. Siis liiköörikonvehteja

Vierailija
2/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sain myös lapsena maistaa liköörikonvehteja. Niin pahoja etten aikuisenakaan niitä syö.

Sama oli saunakaljan kanssa. Isäni antoi mun maistaa ykkösolutta ruokalusikallisen kun oli viisivuotias. Ja en muuten juo olutta ollenkaan, maistoin vasta yli kakskymppisenä ja totesin, että edelleen pahaa.

Joissain asioissa on menty ihan naurettavuuksiin pilkun ja säännösten noudattamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia D: Lapsena kun teki mieli konvehtia, mutta ei ollut kuin liköörikonvehteja tarjolla, niin imeskeltiin se suklaa päältä ja syljettiin sokerisisus liköörineen roskiin 😁

Vierailija
4/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalia D: Lapsena kun teki mieli konvehtia, mutta ei ollut kuin liköörikonvehteja tarjolla, niin imeskeltiin se suklaa päältä ja syljettiin sokerisisus liköörineen roskiin 😁

Mä puraisin päästä pienen palan suklaata ja valutin liköörit pois ja söin loput suklaat.

Vierailija
5/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain syödä niitä pienenä. Tykkäsin niistä silloin tosi paljon. :D

Sain myös maistaa saunakaljaa pullonkorkista. Nykyään juon ehkä pari lasia viiniä vuodessa.

Vierailija
6/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupoissa myydä alaikäisille simaakaan, mutta ei se tarkoita sitä, että siman juonti tai hallussapito olisi laitonta alaikäisille.

Vierailija
7/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetelin jo alle kouluikäisenä niitä Fazerin liköörikonvehteja. Tämä siis ysärin puolivälissä. Olivat ja ovat yhä mun suurta herkkua. Alkoholia en muuten käytä melkein ollenkaan.

Vierailija
8/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä nyt olet johdattanut lapsesi pahuuden teille, sinä rikollinen!😂

Tykkääköhän kukaan lapsi niistä muuten, ei kyllä vieläkään pahemmin mulle maistu. Oluesta olen oppinut pitämään, pilsneriä juotettiin mulle lapsuudessa vatsalääkkenä.

Vierailija
9/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu kirjoitti:

Lapseni ovat maistaneet niillä ei konvehteja. Olenko siis rikkonut lakia?

Niin että mitä että? Onkohan Tonttu nyt nauttinut vähän liikaa liköörikonvehteja?

Vierailija
10/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelleilyä edes keskustella jostain karkeista. Minä olen absolutisti selätetyn alkoholiongelman takia, mutta kyllä minä niitä liköörikonvehteja saatan edelleen syödä. 

Vierailija
11/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puraisin päästä pienen palan suklaata ja valutin liköörit pois ja söin loput suklaat.

Me taas valutettiin esiteineinä liköörit pussillisesta juomalasiin ja kulautettiin kurkusta alas :) Ei mitään vaikutusta. ..Suklaakuoretkin kyllä syötiin.

Vierailija
12/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupoissa myydä alaikäisille simaakaan, mutta ei se tarkoita sitä, että siman juonti tai hallussapito olisi laitonta alaikäisille.

Ei kai joka kaupassa energiajuomiakaan. Nämä siis kaupan omia sääntöjä, eikä niillä ole mitään tekemistä lain kanssa. Laki ei kiellä esim Pandan liköörikonvehtien myymistä vaikka nelivuotiaalle, koska niissä ei ole yli 2,8% alkoholia, vaan tasan sen 2,8 prossaa.

Ihmiset sekoittaa lain ja kaupan omat säännöt keskenään, mutta niin yllättävältä kuin se kuulostaakin, niin kauppa vetää alkolholituotteiden myymisessä huomattavasti tiukempaa linjaa, kuin laki edellyttäisi. Tosin heillä on tässä asiassa tukku ketunhäntiä kainalossa, eli eivät todellakaan tee tätä terveyspoliittisista syistä, vaan unelmana siintää aivan toisenlaiset visiot.

Vierailija
13/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli mieleen sketsi missä absolutistina tunnettu Johannes Virolainen söi tuollaisen konvehdin ja alkoi sekoilla kännissä.

Vierailija
14/14 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille isä antoi kurkkukipuun puolalaista 70% Linnavodkaa suullisen kurlattavaksi, kun oli kurkku kipeä.

Sitten sen sai nielaista. Emme muuten olleet paljon koskaan kipeänä.

Kukaan meistä neljästä ei ole alkoholisti, sitävastoin niistä pullojen piilottelijoiden lapsista retkahti useampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme