Mitä annatte lahjaksi naapureille
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Saa olla onnellinen etten anna sille selkäsaunaa.
"Tervetuloa meille selkäsaunaan perjantaina kello 18.30. Asu vapaa"
Vihaliemikuutioita ja kusikiekkoja.
Ajattelin ostaa itselleni subbarit. Siinä naapurille lahjaa.
Kahdelle naapurille, joiden kanssa ollaan tekemisissä annetaan lahja ja itse tehty kortti.
Toinen on eläkeiässä oleva poikamies, joka asuu vanhaa lapsuudenkotiaan. Hänelle leivon tänä vuonna taatelikakun ja pipareita.
Toinen muistettava naapuri on lapsiperhe, jonka lasten kanssa meidän lapset on kavereita. Heille teen purkillisen sytykesipsejä ja leivon saaristolaisleipää.
Vielä yhdelle naapurille viedään itse tehty joulukortti.
Sitten on vielä kaksi muuta naapuria, joille toivotetaan nähdessä hyvät joulut.
Vi.ttuilua ja ovien paiskomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä naapurille antamaani lahjana, vaan ystävällisenä tervehdyksenä.
Just, ja odotat vastatervehdystä.
Nimenomaan EN odota, mutta on hienoa kun ystävät ojn lähellä ja viholliset kaukana, vai miten Urkki sen nyt sanoikaan :)
Eihän se nyt noin mene ollenkan. Pidä ystävät lähellä, mutta viholliset vielä lähempänä.
Rumpukoneen soittoa! Soitan aamulla ja illalla ja yöllä! En vielä osaa kovin hyvin mut perusrytmin saan aikaan.
Ei mitään kun naapurit on jehovantodistajia.
Pussillisen kissanpaskaa postiluukusta kotiin toimitettuna.
Jos ei ole naapuruutta kummempaa suhdetta, niin pelkkä joulukortti suoraan luukkuun tai laatikkoon vietynä riittää. Se on ihan riittävä muistaminen.
Joululahjan saaminen velvoittaa käytännössä myös lahjan antamiseen, joten ei kannata antaa lahjoja lähes tuntemattomille. Touhu menee muuten oudoksi ja jouluhysterian puolelle. Eri asia, jos on naapurin kanssa tekemisissä muutenkin kuin vain pihalla tervehtiessä.
Itse tehtyä kylmäsavulohta, ja itse tehtyä savujuustoa.
Nämä ei ole mitään kaupan mautonta liukuhihnatavaraa, vaan aitoa tavaraa josta moni ei ole koskaan päässyt nauttimaan.
en mitään muuta kuin rauhaa ja joulun toivotukset.
Ryyppään ja huudan koko viikon ja pilaan kaikkien joulut. Se tekee minut iloiseksi
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole naapuruutta kummempaa suhdetta, niin pelkkä joulukortti suoraan luukkuun tai laatikkoon vietynä riittää. Se on ihan riittävä muistaminen.
Joululahjan saaminen velvoittaa käytännössä myös lahjan antamiseen, joten ei kannata antaa lahjoja lähes tuntemattomille. Touhu menee muuten oudoksi ja jouluhysterian puolelle. Eri asia, jos on naapurin kanssa tekemisissä muutenkin kuin vain pihalla tervehtiessä.
Entäs jos ei kerro keneltä lahja on? Sujauttaa vaan postiluukusta esim suklaalevyn kortteineen ja kirjoittaa "t. Naapuri"? Silloinhan ei tulisi vastalahjan velvoitetta
Vien herkkukorit kaverinaapureille ja pelkät kortit moikkausnaapureille. Tuntemattomat naapurit ei saa mitään, tässä taloyhtiössä on 50 asuntoa joten en ala kaikille lahjoja jakelemaan :)
Onpas törkeitä kommentteja laitettu
Hauska huumorikin sopisi tähän asiaan paremmin
Itse annan glögiä, suklaata/marmeladia ja amarylliksen
Jotain suomalaista. Sellaista joka luo yhteishenkeä Venäjää vastaan ja auttaa jaksamaan yhdessä suomalaisina ulkomaailmaa vastaan.
Ehkä puukon tai kalevalakorun ajattelin myöntää.
Olemme kuitenkin pieni kansa, mutta muita parempia ja kestävempiä "kerran sotureita".
Vien naapurin vanhalle yksin asuvalle herralle partiolaisten joulukalenterin joulumieltä tuomaan. Voisin samalla kysyä, pitääkö hän joulutortuista.
Naapurille voisin kaataa ulosteliejua postiluukusta.