Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VASTATKAA KILTIT!!!

Vierailija
27.11.2018 |

Elikkäs......Löysin mun miehen selästä viikko sitten perjantaina 1,5 senttisen kyhmyn. Se oli ilmestynyt muutaman päivän aikana kuin tyhjästä, sillä olisin sen kyllä huomannut saman viikon maanantaina, kun hänen selkäänsä ja hartioitaan hieroin. Kyhmy sijaitsee vasemman lapaluun korkeudella, lähellä selkärankaa. Kyhmy on silmiinpistävä, helposti havaittavissa katsoessa. Pääsimme samana perjantaina lääkäriin ja lääkäri totesi, että patti muljahtelee pyörittäessä, eli liikkuva patti kyseessä, tulee myös kosketusaraksi, jos liikaa vetvoo.
Mieheni sai lähetteen ultraan, jossa olimme tänään ja patti kuvattiin.

Toivoin, että kyseessä olisi ollut vain rasvapatti tms, mutta ultrassa selvisi, että kyseinen kyhmy on täynnä verisuonia.......Eikä ultran ottaja osannut sanoa siihen syytä eikä toista. Jotain taisi mutista lihasrasituksesta. Sanoi laittavansa tulokset lähetteen antaneelle lääkärille.

Olen ihan vauhkona! Mikä se voi olla? Koostuuko pahanlaatuiset kasvaimet verisuonista! Puhukaa suoraan te joilla kokemusta, että miltä kuulostaa! 😭

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku?😔

Vierailija
2/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-viikkoa. Olen pahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole vakavaa. Anteeksi etten osaa auttaa, mutta jään seuraamaan keskustelua.

T. Empaattinen

Vierailija
4/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku auttaa?

-Ap

Vierailija
5/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi pelotella, mutta syöpäkasvaimethan nimenomaan tekevät itseään varten lisää verisuonia, jotta kasvaminen olisi nopeampaa. Odotelkaa nyt ensin niitä tuloksia, vaikka varmasti pelottaakin

Vierailija
6/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen kylläkin kuullut, että jos ultrassa epäillään jotain pahanlaatuista, otetaan heti näyte.

Vierailija
7/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin varmasti mutta en osaa. Paljon tsemppiä teille!

Vierailija
8/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihonalaiskudoksen ehkä yleisin patti on aterooma. Ateroomia ilmaantuu usein rasvaisen ihon alueille ja se vaikuttaisi olevan vähän yleisempi miehillä. Esimerkiksi päänahka, niska ja selkä ovat yleisiä paikkoja, joista näitä poistetaan. Aterooma syntyy ilmeisesti talirauhasen ulostulotiehyen tukkiutuessa ja kun rauhanen jatkaa tuotantoaan, pullistuu se vähitellen ihon alle pieneksi, sileäpintaiseksi patiksi. Joskus aterooma voi tulehtua, ja silloin se on punoittava kipeä patti."

Löysin tällaista tietoa

Vierailija
9/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on taipumusta tuollaisiin verisuonista koostuviin epämuodostumiin/anomalioihin ja niitä voi ilmestyä oikeastaan mihin tahansa kehon osaan. Niitä voidaan poistaa röntgentoimenpiteissä tai kirurgisesti. Eivät useinkaan hengenvaarallisia, riippuu paiseen sijainnista ja käytöksestä. Ovat tavallaan eräänlaisia verisuoniröykkiöitä.

Vierailija
10/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajos, iso finni? Ruiskahtaako sieltä talia puristaessa?

Vierailija
11/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt

Vierailija
12/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olen kylläkin kuullut, että jos ultrassa epäillään jotain pahanlaatuista, otetaan heti näyte.

Tai siis jotenkin toiminta ei kuulosta siltä, että pidettäisiin vakavia vaihtoehtoja mahdollisina. Tiedän kaksi tapausta, kun ultrassa patti näytti epäilyttävältä ja näyte otettiin samoin tein ja itse sain kerran nopean lähetteen erikoissairaanhoitoon lisätutkimuksiin. (Kaikilla vaarattomat löydökset muuten.) Toiminta oli todella ripeää.

Vierailija
13/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se liikkuu ihon alla irtonaisesti, se ei todennäköisesti ole pahanlaatuinen. Ja jos se on pahanlaatuinen, se on ainakin todella helposti poistettavissa. On kaikenlaisia rasvapatteja ja sidekudospatteja ja vesirakkuloita, luomiakin 60 erilaista. Ukkosi on voinut todella vähän repäistä jonkin lihaksensa, jolloin kudokseen on valunut nestettä ja alkanut kehittyä arpikudosta. Ja kun tuollainen vamma korjautuu, siihen väkisinkin kasvaa myös verisuonia.

Sinuna pakottaisin ajatuksen mielestäni pois. Ei voi kuin odotella, tai sitten pyytää soittoajan sille lääkärille. Normaalisti ne ottavat kyllä nopeasti yhteyttä, jos on syytä epäillä mitään pahanlaatuista.  Toki ne tietävät, että odottavan aika on pitkä. Mitään koepalaa ei siis otettu eikä labroja? Sekin viittaa siihen, ettei ole syytä epäillä pahanlaatuisuutta.

Vierailija
14/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkäs......Löysin mun miehen selästä viikko sitten perjantaina 1,5 senttisen kyhmyn. Se oli ilmestynyt muutaman päivän aikana kuin tyhjästä, sillä olisin sen kyllä huomannut saman viikon maanantaina, kun hänen selkäänsä ja hartioitaan hieroin. Kyhmy sijaitsee vasemman lapaluun korkeudella, lähellä selkärankaa. Kyhmy on silmiinpistävä, helposti havaittavissa katsoessa. Pääsimme samana perjantaina lääkäriin ja lääkäri totesi, että patti muljahtelee pyörittäessä, eli liikkuva patti kyseessä, tulee myös kosketusaraksi, jos liikaa vetvoo.

Mieheni sai lähetteen ultraan, jossa olimme tänään ja patti kuvattiin.

Toivoin, että kyseessä olisi ollut vain rasvapatti tms, mutta ultrassa selvisi, että kyseinen kyhmy on täynnä verisuonia.......Eikä ultran ottaja osannut sanoa siihen syytä eikä toista. Jotain taisi mutista lihasrasituksesta. Sanoi laittavansa tulokset lähetteen antaneelle lääkärille.

Olen ihan vauhkona! Mikä se voi olla? Koostuuko pahanlaatuiset kasvaimet verisuonista! Puhukaa suoraan te joilla kokemusta, että miltä kuulostaa! 😭

Minun miehelläni on ollut tuollainen täysin samanlainen juuri noilla seuduilla. Niin sanotusti leveän selkälihaksen reunamilla lapaluun kohilla. Tunsin sen kun hieroin selkää kun oli punttiksella kylmiltään vetänyt selkäliikkeen ja vihlasu.. Minä otin siitä patista kiinni  ja se liikkui ja totesin itse että rasvapatti.. Se ei ollut rasvapatti vaan pieni revähdys joka vuoti nestettä ihan pienesti. Verisuonet oli niin sanotusti pinnalla. Lääkäri avasi sen pienellä viillolla ja otti sen verinesteen pois ja poltti verisuonen kiinni. Minä kysyin siltä lääkäriltä, että mistä tiesit ettei se ole kasvain. Vastaus oli, koska se liikkui ja kasvain ei liiku se on kuin kivi.

Vierailija
15/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne! Arvostan! Ei kai tässä voi kuin odotella ja mennä sen mukaan mitä tulee.....Mutta silti, en saa sitä pahaa pois päästäni. Olen peloissani. En voi sillä mitään 😩 Huomenna lääkäri toivottavasti ottaa yhteyttä, tämä ilta/yö tuntuu niin kamalan pitkältä, kun haluaisi heti tietää 😐

-Ap

Vierailija
16/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei kasva parissa päivässä vaan paljon hitaammin! T. Sh

Vierailija
17/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Syöpä ei kasva parissa päivässä vaan paljon hitaammin! T. Sh

Läheiseni syöpäkasvain oli kananmunan kokoinen ja kasvoi parissa päivässä. Onneksi oli hoitajana sairaalassa ja puhui siellä yhdelle lääkärille. Kasvain leikattiin heti ja oli imusolmukesyöpä. Hän parani. Uskon kuitenkin että Ap :n tapauksessa on kyse rasvapatista.