Miten saan aikuiseen lapseeni yhteyttä?
Tytär valmistui lukiosta viime keväänä. Kuukauden päästä valmistumisesta hän oli lähtenyt. Hän ei ilmoittanut meille vanhemmille tai sisaruksilleen mitään, jotkut ystävät tietävät missä tyttö on, mutta heitä on kielletty kertomasta meille.
Tytön huoneessa ei ole lähes mitään hänen tavaroitaan, huonekaluja lukuunottamatta. Tyttö ei ole vastannut yhteenkään viestiin tai puheluun, kun olemme yrittäneet ottaa yhteyttä.
Mitään tilitietoja en enää nää, joten en voi niistäkään päätellä missä tyttö on. Olen tehnyt katoamisilmoituksen, viranomaisillakin ilmeisesti tiedossa missä tyttö on, mutta koska hänellä ei ole mitään hätää, ja on kieltänyt ilmoittamasta meille vanhemmille ja sukulaisille olinpaikkaansa, emme saa sitä mistään tietää. Tytön kaverit pysyvät hiljaa.
Mitä niin kauheaa olemme tehneet, ettemme ansaitse tietoa missä tyttö on. Meillä oli hyvät ja terveet välit ennen katoamista. Ei ongelmia tai riitoja.
Kommentit (40)
Jätä jo se tyttö rauhaan, ei hän sinuun halua mitään yhteyttä...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän syy ole pääteltävissä lauseesta "mitään tilitietoja en enää näe". Eli joskus aiemmin niitä(kin) on selvästi käyty sinun toimestasi tutkimassa, ja aivan epäilemättä samalla on pengottu kaikki muukin. Samaan viittaa se että tytär on vienyt henkilökohtaiset tavaransa tarkasti mukanaan.
Vähän OT, mutta kun oma lapseni täytti 18 vuotta, niin hänen syntymäpäivänä Nordean verkkopankissa automaattisesti hänen tili hävisi minun tilin tilitietojen yhteydestä. Varmaan ap:n tapauksessa sama juttu, eikä niin, että ap:n lapsi olisi tarkoituksella piilottanut tiliään. Tosin en tiedä onko kaikilla pankeilla sama systeemi, toivottavasti on.
Muuten olen samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän syy ole pääteltävissä lauseesta "mitään tilitietoja en enää näe". Eli joskus aiemmin niitä(kin) on selvästi käyty sinun toimestasi tutkimassa, ja aivan epäilemättä samalla on pengottu kaikki muukin. Samaan viittaa se että tytär on vienyt henkilökohtaiset tavaransa tarkasti mukanaan.
Vähän OT, mutta kun oma lapseni täytti 18 vuotta, niin hänen syntymäpäivänä Nordean verkkopankissa automaattisesti hänen tili hävisi minun tilin tilitietojen yhteydestä. Varmaan ap:n tapauksessa sama juttu, eikä niin, että ap:n lapsi olisi tarkoituksella piilottanut tiliään. Tosin en tiedä onko kaikilla pankeilla sama systeemi, toivottavasti on.
Kaikissa pankeissa taitaa olla samanlailla. Parempi vaan jos ei ap enää pääse tilitietoja näkemään, en ikinä katsellut omien lasteni tilitietoja. Eiköhän melkeen aikuiset jo tiedä mihin rahansa käyttää. Ei se minulle kuulu.
Teinit nyt ovat tuollaisia, ylireagoivat ja hölmöilevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa pankeissa taitaa olla samanlailla. Parempi vaan jos ei ap enää pääse tilitietoja näkemään, en ikinä katsellut omien lasteni tilitietoja. Eiköhän melkeen aikuiset jo tiedä mihin rahansa käyttää. Ei se minulle kuulu.
Meidän pankissa lapset on kutsuttu pankkiin täytettyään 18 vuotta. Siellä sitten ovat miettineet yhdessä tiliasioita. Kumpikin lapsista jättänyt mun verkkopankkiin heidän oman käyttötilin. Molempien säästötilit on vain heidän nähtävinä.
Lähdin samalla lailla. Ainoa keino päästä irti kontrolloivasta äidistä, joka ei kunnioittanut mitään rajoja, eikä nähnyt koskaan itsessään mitään vikaa eikä pyytänyt anteeksi mitään, kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tytär valmistui lukiosta viime keväänä. Kuukauden päästä valmistumisesta hän oli lähtenyt. Hän ei ilmoittanut meille vanhemmille tai sisaruksilleen mitään, jotkut ystävät tietävät missä tyttö on, mutta heitä on kielletty kertomasta meille.
Tytön huoneessa ei ole lähes mitään hänen tavaroitaan, huonekaluja lukuunottamatta. Tyttö ei ole vastannut yhteenkään viestiin tai puheluun, kun olemme yrittäneet ottaa yhteyttä.
Mitään tilitietoja en enää nää, joten en voi niistäkään päätellä missä tyttö on. Olen tehnyt katoamisilmoituksen, viranomaisillakin ilmeisesti tiedossa missä tyttö on, mutta koska hänellä ei ole mitään hätää, ja on kieltänyt ilmoittamasta meille vanhemmille ja sukulaisille olinpaikkaansa, emme saa sitä mistään tietää. Tytön kaverit pysyvät hiljaa.
Mitä niin kauheaa olemme tehneet, ettemme ansaitse tietoa missä tyttö on. Meillä oli hyvät ja terveet välit ennen katoamista. Ei ongelmia tai riitoja.
Jos tutkiskele omia tekojasi ja lastasi, niin eiköhän se selviä miksi ette ole yhteyksissä. Et voi enää asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tytär ottaa yhteyttä jos haluaa.
Itse lähdin 18-vuotiaana enkä ole taakseni katsonut. Äiti kyllä keksisi syyn jos haluaisi.
Oletat, että äitisi osaa lukea ajatuksia. Ei kukaan osaa. Mitä haittaa siitä olisi, jos kertoisit äidillesi miksi lähdit?
Mt-ongelmaiselle narsistille on aivan turha mennä mitään sanomaan. Äitini on UHRI.
Totta. Mitään ei ota vastaan, ei kuuntele, ei halua ymmärtää, ei välitä aidosti, ei ota apua vastaan, on olemassa vain hän ja hänen tahtonsa.
Ja törkeimpien loukkaustenkin jälkeen jatketaan kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jos väitti että on, on hullu.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi ilman OIKEAA syytä lähtee kokonaan pois ilmoittamatta mitään, ja puoli vuotta pian mennyt eikä kuulunut mitään ymmärtääkseni ap:n tyttärestä.
Rajua miten jotkut tuhoaa lastensa elämän. Ei narsistit pysty tarjoamaan hyvää elämää lapselleen. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Rajua miten jotkut tuhoaa lastensa elämän. Ei narsistit pysty tarjoamaan hyvää elämää lapselleen. Sori vaan.
Aivan kuten äitihullu kivikissa tekee omille lapsilleen eikä edes näe sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi ilman OIKEAA syytä lähtee kokonaan pois ilmoittamatta mitään, ja puoli vuotta pian mennyt eikä kuulunut mitään ymmärtääkseni ap:n tyttärestä.
Millä oikeudella kukaan muu kuin tyttö voi arvioida mikä on OIKEA syy? Ihan oikea ja pätevä syy on se että haluaa muuttaa pois kotoa. Toisinaan se irtiotto on rajumpi.
Jos lapsi on mielisairas :(, huumeissa tmv. Mitä mieltä mies on asiasta? Voihan lapsi läpikäydä kriisiä. Kunnon irtiotto = osaan, pystyn itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vaatia tilinhaltialta aktiivisuutta että tili säilyy täysi-ikästysstyessä vanhempien verkkopankissa näkyvillä. Meillä kahden aikuisen lapsen tilit näkyy edelleen. Yksi poisti tilin verkkopankista me kun meni naimisiin. Onhan se kätevä kun voi tarvittaessa siirtää rahaa kuin omalle tilille, suoraan puhelimesta ilman avainlukuja.
Vierailija kirjoitti:
Äidit
nyt ovat tuollaisia, ylireagoivat ja hölmöilevät.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nimenomaan äidit eivät itse edes ymmärrä millaisia hirviöitä he omille lapsilleen ovat olleet. Nainen on kyvytön ymmärtämään, että on tehnyt jotain väärin ja siksi nainen ei koskaan pyydä anteeksi.
Olen vanha, ja tiedän näistä lasten katoamisista sen, että tuollaisen tapauksen takana on yleensä se, että lapsi haluaa omaa yksityisyyttä mitä ei kotona ole koskaan saanut. Ehkäpä kyseinen äiti on tunkenut ruman nenänsä jokaiseen tytön yksityiselämään kuuluvaan asiaan. Se riittää syyksi laittaa välit poikki.
Irtiotollaan tytär sanoo "anna minulle oma rauha, älä puutu äläkä tunkeudu minun asioihini, minun elämään, ne eivät kuulu sinulle."
Jos oikeasti haluaisit pelkästään tietää, että tytöllä on kaikki hyvin, sinulla on siihen keino, mutta kuten minun äitini, et tee sitä. Et tee sitä, koska et silloin saa tahtoasi läpi ja näe tyttöä, jolloin voisit yrittää taas puhua hänet pyöryksiin, miten tämä oli hänen vikansa ja miten kauhea hän on sinua kohtaan jne.
Äitini yrittää kiristää minua palaamaan rahastolla, joka kuului antaa minulle minun täyttäessäni 18v. Kun silloin pyysin sitä, hän ei sitä antanut ja vuosia kiristi minua sillä, kunnes sain tarpeekseni ja jätin kaiken taakseni. Nyt 5 vuotta välien katkaisusta ja vieläkin joka vuosi on nyt sitä mieltä, että antaisi sen minulle. Hänellä on keino se minulle antaa miehen äidin kautta, mutta ei tee sitä koska ei silloin saa tahtoaan läpi.
Samoin nyt ap voisi kirjoittaa kirjeen ja antaa sen tytön kavereille, kun kerran tietävät missä tämä on. Parempi silti ettet kirjoita, et kuitenkaan osaisi ottaa vastuuta omista tekosistasi, vaan syyllistäisit vain tyttöä kuten minunkin äitini teki ensimmäiset 3 vuotta kun katkaisin välit. Nyt luulee, että uskon hänen yhtäkkiä muuttuneen ja katuvan tekojaan, kun koskaan mitään ei myöntänyt. Laittoi kaiken "pahan" perheessämme minun syykseni, jo aivan pienestä lapsesta asti.
Minä uskon, että kaikesta hyvästä kasvatuksesta ja rakkaudesta huolimatta, joku lapsi voi vain katkaista välinsä vanhempiin ilman mitään hyvää.syytä. En nyt ainakaan itse ap:n tekstien perusteella löytänyt mitään sellaista, mikä voisi motivoida välien katkaisemiseen. Toki ap voi valehdella, mutta yhtä lailla hän voi kertoa totuudenkin.
Ehkä lapsi on persoonallisuushäiriöinen tai ajautunut maailmaan, joka on hyvin kaukana vanhemmista. Ehkä haluaa vain elää omaa elämäänsä eikä ymmärrä, että se satuttaa vanhempia. Syy voi siis löytyä molemmista suunnista. Vaikka kuinka teet parhaasi ja rakastat ja kasvatat hyvin, ei lapsi toimi aina toivotulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että kaikesta hyvästä kasvatuksesta ja rakkaudesta huolimatta, joku lapsi voi vain katkaista välinsä vanhempiin ilman mitään hyvää.syytä. En nyt ainakaan itse ap:n tekstien perusteella löytänyt mitään sellaista, mikä voisi motivoida välien katkaisemiseen. Toki ap voi valehdella, mutta yhtä lailla hän voi kertoa totuudenkin.
Ehkä lapsi on persoonallisuushäiriöinen tai ajautunut maailmaan, joka on hyvin kaukana vanhemmista. Ehkä haluaa vain elää omaa elämäänsä eikä ymmärrä, että se satuttaa vanhempia. Syy voi siis löytyä molemmista suunnista. Vaikka kuinka teet parhaasi ja rakastat ja kasvatat hyvin, ei lapsi toimi aina toivotulla tavalla.
Tottakai voi laittaa välit poikki ilman syytä, mutta tässäkin ketjussa on todella monta omaa kertomusta, miten heidänkin vanhempansa ihmettelevät välirikkoa, kun mitään pahaa ole tehty. Uskon, että tässäkin tapauksessa vanhemmat eivät joko suostu näkemään omia virheitään, tai eivät ymmärrä niitä. Tuokin, että pitäisi nähdä 18v tilitiedot, juupa juu. Kuulostaa siltä, että ap on aina kontrolloinut sairaalloisesti tytärtään ja penkonut tämän KAIKKI asiat, päiväkirjat ja muut.
Totta. Mitään ei ota vastaan, ei kuuntele, ei halua ymmärtää, ei välitä aidosti, ei ota apua vastaan, on olemassa vain hän ja hänen tahtonsa.