Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eri kieliä osaat?

Vierailija
27.11.2018 |

Ja mitä haluaisit oppia? Osaamisella tarkoitan, että pystyy kommunikoimaan ja pitämään keskustelua yllä, lukemaan ja kirjoittamaan, mutta painotuksena kuitenkin tuo keskustelun ylläpitäminen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unamezclaeslamejor kirjoitti:

Suomi, englanti, espanja, ruotsi ja ranska. Ranskaksi ei nyt mitään tiedepolitiikka ym syvempää keskustelua kykene ylläpitämään. Mä käsitin niin, että puhumisen tärkeyttä painotetaan siksi, ettei esim. Lukion espanjalla pärjää mentäessä Espanjaan. Toki riippuu miksi kieltä opiskelee, mutta itse ainakin haluan opiskella kieltä niin, että voin tarvittaessa käyttää sitä ulkomailla (en asu Suomessa tosin). Mutta kukin opiskelee omilla tavoitteillaan. :)

Seuraavana listassa venäjä ja kiina.

Kyllä mä ainakin lukion espanjalla pärjäsin Espanjassa, mutta siitä lukiosta on jo niin kauan aikaa etten enää pärjäisi. 

Okei. Itse en pärjännyt, vaan vasta siellä huomasin, että teoria kyllä oli hallussa, muttei keskusteluista oikein tullut mitään.

Vierailija
22/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fin, sek, eng, sa, est, Ita, esp

jonossa: unkari, nykykr., joku afr.kieli

Kiva lukea sun lyhenteitä ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, ruotsia, englantia, saksaa ja ranskaa osaan. Venäjää olen opiskellut pari vuotta, mutta en kyllä pysty keskustelemaan, on niin vaikea kieli. Kirjaimet osaan ja pystyn lukemaan venäläisiä tekstejä ääneen, mutta en juuri ymmärrä lukemaani. Mikä tahansa lisäkieli olisi kiva osata, ehkä portugalia olisin useimmin tarvinnut. 

Vierailija
24/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaa, Englantia, Venäjää, Ruotsia, Saksaa, yms

Vierailija
25/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sii oppia.

Vierailija
26/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Som sujuu samoin Ruotsi ja Englanti sen lisäksi arabia,

Vierailija
27/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun suomen lisäksi englantia, viroa ja ruotsia (paremmuusjärjestyksessä). Näiden lisäksi olen opiskellut useampaa kieltä, joita osaan enemmän tai vähemmän. Italiaa ja venäjää haluaisin oppia, venäjää olen hieman lukenutkin aikoja sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi