Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ottavat mopsin?

Vierailija
27.11.2018 |

Eikö ole tietoa sairaaksi jalostamisesta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on olleet muodissa nyt joitain vuosia, samoin kun ranskanbuldogit

Vierailija
2/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassakin mopsit ja ranskanbulldogit on muotikoiria. Niitä näkyy katukuvassa tämäntästä. Itsekin ottaisin, koska ovat niin ihania, mutta eihän sellaista voi ottaa. Joku tuttu sanoi, että ota mahdollisimman pitkäkuonoinen. Mut ei niistä pennuista varmaan erota. En siis ota. Kaikki koirarodut, jotka kiinnostaisivat mua, ovat näitä sairaita. Ja kyllä kai aika monet muutkin rodut ovat. Jätän koiran hankkimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat rodut saisi kuolla sukupuuttoon.

Vierailija
4/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ottaa?

Itsekkyyttään!

Tyhmyyttään!

Välinpitämättömyyttään!

Siinä varmsan riittävä cocktail, jolla jatkuu kasvattajien sairaan rodun määrän lisääminen (jalostustahan toi ei ole)

Vierailija
5/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rotu jossa hyvin näkyy kuinka jalostus on mennyt pieleen.  Ei pitäisi mainostaa.

Vierailija
6/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut ala-asteikäisenä tietoa moisesta. Sain mopsin kun olin 11-12-vuotias.

Vierailija
7/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ymmärrä tuota. Mihin koira muka koskaan olisi tarvinnut sitä, ettei pysty hengittämään kunnolla? 

Ymmärrän jotenkin osan koirarotujen jalostuksen, miksi ne sellaisiksi aikanaan jalostettiin, mutten tosiaan näitä lyttykuonoja.

Esim. mäyräkoiria käytettiin luolastoissa, pitbulleja ja muita taistelukoirina (eipä siinä silti järkeä ole), rottweilereita vahtikoirina jne. Ymmärrän että nuo on jalostettu jostakin syystä sellaisiksi kuin ovat, mutta yhteenkään asiaan koira ei tarvitse hengitysvaikeuksia. En edes ymmärrä miten nuo ovat söpöjä joidenkin mielestä.

Vierailija
8/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsi tai ranskis harkinnassa, luultavasti jälkimmäinen. Ja kyllä, vaikka onkin monen mielestä sairas rotu niin aion omalta osaltani tehdä sen verran selvitystyötä että millaiset vanhemmat ovat (+ mielellään vielä pidemmältä sukupuuta tutkia). En niinkään sen kuonon takia (toki yritän katsella vähän pidempimallisia) vaan selän/lonkkien/polvien. En hanki sellaista pentua jonka vanhemmilla on kuvantamisessa todettuja rakenteellisia ongelmia. Olen valmis odottamaan aika pitkäänkin jos on tarvis eikä sopivaa meinaa löytyä. 

Vierailija
9/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti Bostoninterrierin, halunnut jo 10 vuotta. Onko niillä tosiaan paljon terveysongelmia?

Vierailija
10/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopsi tai ranskis harkinnassa, luultavasti jälkimmäinen. Ja kyllä, vaikka onkin monen mielestä sairas rotu niin aion omalta osaltani tehdä sen verran selvitystyötä että millaiset vanhemmat ovat (+ mielellään vielä pidemmältä sukupuuta tutkia). En niinkään sen kuonon takia (toki yritän katsella vähän pidempimallisia) vaan selän/lonkkien/polvien. En hanki sellaista pentua jonka vanhemmilla on kuvantamisessa todettuja rakenteellisia ongelmia. Olen valmis odottamaan aika pitkäänkin jos on tarvis eikä sopivaa meinaa löytyä. 

Miksi?

Vierailija
11/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon mopsi eli 14 vuotiaaksi kunnes jouduttiin lopettamaan.

Vierailija
12/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Sympaattisemmat koirat mitä on!

Vierailija
13/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastut ranskikseen niin mitään muuta koiraa et enää halua.

Ovat sitäpaitsi älykkäitä.

Vierailija
14/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Vierailija
15/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut ala-asteikäisenä tietoa moisesta. Sain mopsin kun olin 11-12-vuotias.

Tää sukuratsaus onkin mennyt liialliseksi. Mun ranskis on 8,5v ja terve vironvenäläinen.

Vierailija
16/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastut ranskikseen niin mitään muuta koiraa et enää halua.

Ovat sitäpaitsi älykkäitä.

Sitten pitäisi olla hankimatta koiraa lainkaan. Miksi haluat että rakastamallasi koiralla on hengitysvaikeuksia ja muita terveysongelmia koko elämänsä?

Vierailija
17/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se rotu jossa hyvin näkyy kuinka jalostus on mennyt pieleen.  Ei pitäisi mainostaa.

Niin koska suomalaiset koiratehtaat tekevät bisnekseen pentuja ja liikaa.

Vierailija
18/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin söpöjä räkänaamoja ja lylleröitä!

Vierailija
19/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Että sitä että jokainen koirakin on yksilö. Ja rakastettu.

Vierailija
20/26 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Euroopassakin mopsit ja ranskanbulldogit on muotikoiria. Niitä näkyy katukuvassa tämäntästä. Itsekin ottaisin, koska ovat niin ihania, mutta eihän sellaista voi ottaa. Joku tuttu sanoi, että ota mahdollisimman pitkäkuonoinen. Mut ei niistä pennuista varmaan erota. En siis ota. Kaikki koirarodut, jotka kiinnostaisivat mua, ovat näitä sairaita. Ja kyllä kai aika monet muutkin rodut ovat. Jätän koiran hankkimatta.

Arvaa miksi ne ovat Keski-Euroopassa muodissa. Koska ihmiset rakastavat kaupunkilaisia urbaaneja seurakoiria jotka kävelevät ilman pantaa.

Suomalaisuuteen sopisi joku susi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi