Miksi monilla on jo joulukuusi sisällä?
Huvittaa tämä nykyajan someteatteri jossa supermamma laittaa muovisen, usein myös valkoisen kuusen tällinkiin jo marraskuun puolivälissä ja alkaa "tunnelmoimaan joulua" päivittäisissä postauksissaan. Todellinen joulufiilistelijä ymmärtäisi että aidon kuusen tuoksu ja se odotus ennen kuusen laittamista on olennainen osa joulun fiilistä. Mutta kun kyse on somesta, niin mielummin kaikki mulle heti tänne nyt! Hassuksi on maailma mennyt..
Kommentit (41)
Minusta tekokuusi ei ole lainkaan hassu, koska en allergiasta johtuen voi oikeaa kuusta kotiimme ottaa.
Se sen sijaan on erittäin hassua, jos jonkun Instan takia jo nyt on kuusi tällingissä.
.
Meillä on pienehkö tekokuusi, joka koristellaan joulukuun puolivälin tienoilla... ja Insta räjähtää!!! :D
Mitä se haittaa, jos joku saa elämäänsä iloa ja sisältöä noin?
En ole moista huomannut, koska joulupostaukset ja sometukset eivät mielestäni kuulu joulutunnelmaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit lukenut otsikon, olisit nähnyt siinä kysymyksen "Miksi?". Mikään ei haittaa, vaan olisi mielenkiiintoista kuulla näiden otsikon mukaisten mammojen tarinoita. Näin nimimerkin takaa voisi saada todellisen vastauksen, en minäkään päin naamaa noin suoraan ihmettelisi.
Mitäpä haittaakaan tuosta on? Jos emäntä järjestää useammat pikkujjoulujuhlat, niin onhan ainakin koti valmiiksi koristeluna ja tunnelman puolesta valmis ympäristo. Tiedän perheen, jolla oli aito joulukuusi pääsiäiseen saakka sisällä. Se viihtyi niin hyvin, että alkoi kasvattamaan käpyjä.
Pointti on siiinä, että jokainen koristelee kotiaan, miten parhaaksi näkee ja silloin kun itse haluaa. Minua ei haittaa naapurin Pirkon joulukuusi, vaikka se ympäri vuoden säteilisi parhaalla paraatipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
vitutustako se sinulle kuuluu?
Ihmetellään yhdessä :) järjen hiventähän tuossa ei ole.
Järjen hivenestä puheen ollen ihmettelen, miten Englannin kuningattaren kuusi kestää 6. helmikuuta saakka varisematta.
Hänellä todennäköisesti on aito kuusi.
Vierailija kirjoitti:
Järjen hivenestä puheen ollen ihmettelen, miten Englannin kuningattaren kuusi kestää 6. helmikuuta saakka varisematta.
Kuusi on yhtä sitkeä kuin emäntäkin :)
Minusta on hyvä, että laitetaan kuusi silloin kuin mieli tekee eikä odoteta sinne aatonaattoon, kuten meillä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että laitetaan kuusi silloin kuin mieli tekee eikä odoteta sinne aatonaattoon, kuten meillä tehtiin.
Sitähän tämä nykyaika on, malttamattomuutta ja sitä että tehdään juuri niin kuin itse halutaan. Perinteistä viis!
Minulla on aito kuusi jo nyt, mitä se sinun takamustasi kaivaa? En kyllä ole postaillut siitä kuvia instaan.
Vierailija kirjoitti:
Sille valitaan kunnon kuusenjalka, johon mahtuu riittävästi vettä ja sitten sitä suihkutellaan päivittäin.
Mitä vikaa tekokuusessa, turha kaataa elävä puu joulupelleilyn takia.
Mä haen (aidon) kuusen tulevana viikonloppuna ja aion pitää Loppiaiseen asti.
Mun mielestä siinä kuusen koristelemisessa on niin iso vaiva, että aion ottaa maksimaalisen hyödyn irti ja nauttia siitä yli kuukauden ajan! :D
Joulukuu on muutenkin vuoden pimein kuukausi, ihanaa kun kuusen valot ja tuoksu luo joulutunnelmaa. Siihen vielä tuoksutuikut ja jouluvalot ja kyntteliköt niin on paljon kivempi mennä töihin ankeina ja pimeinä aamuina <3
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aito kuusi jo nyt, mitä se sinun takamustasi kaivaa? En kyllä ole postaillut siitä kuvia instaan.
No onhan se vähän hassua, ei edes ole vielä joulukuu. Pointsit silti aidosta kuusesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit lukenut otsikon, olisit nähnyt siinä kysymyksen "Miksi?". Mikään ei haittaa, vaan olisi mielenkiiintoista kuulla näiden otsikon mukaisten mammojen tarinoita. Näin nimimerkin takaa voisi saada todellisen vastauksen, en minäkään päin naamaa noin suoraan ihmettelisi.
Vastaus: joku saa elämäänsä iloa ja sisältöä noin.
Itse en päästä sisälleni, kuin oman aviomiehen. Meille kuusi pysyy olohuoneessa/pihalla.
T: ei niin kokeellinen
Sinähän niitä joulukuusisometilejä seuraat. Miksi ihmettelet asiaa? Seuraa jotain sellaisia tilejä, joiden mukaiset arvot ja asenteet jaat. Minä esim. en ole nähnyt yhtäkään valkoista joulukuusta vielä (paitsi kaupoissa).