Miksi monilla on jo joulukuusi sisällä?
Huvittaa tämä nykyajan someteatteri jossa supermamma laittaa muovisen, usein myös valkoisen kuusen tällinkiin jo marraskuun puolivälissä ja alkaa "tunnelmoimaan joulua" päivittäisissä postauksissaan. Todellinen joulufiilistelijä ymmärtäisi että aidon kuusen tuoksu ja se odotus ennen kuusen laittamista on olennainen osa joulun fiilistä. Mutta kun kyse on somesta, niin mielummin kaikki mulle heti tänne nyt! Hassuksi on maailma mennyt..
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
No enpä ole kuullut että kukaan marraskuussa joulukuusta laittaa!:o
No äläpä! Mutta ennen kaikki olikin paremmin. Varmaan joku jakaa ensimmäisen lahjakierroksenkin jo tulevana viikonloppuna..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aito kuusi jo nyt, mitä se sinun takamustasi kaivaa? En kyllä ole postaillut siitä kuvia instaan.
No onhan se vähän hassua, ei edes ole vielä joulukuu. Pointsit silti aidosta kuusesta.
Miksi olet niin kaavoihin kangistunut ja rajoittunut mieleltäsi? Pelottaako sinua jotenkin, kun jotain tehdään eri aikaan? Mitä hui hirveää silloin pääsee tapahtumaan? Kesällä voi kuunnella joululauluja ja talvella voi polttaa kokon (se on joillain jopa perinne). Lisäksi viikonloppuna oli joulunavaus monella paikkakunnalla, joten kaikkialla on joulusomistukset jo paikallaan, miksei myös kotona?
Meillä on laitettu jo pitkän aikaa heti joulukuun alussa joten viikonloppuna on pukkia vaille talo joulun peitossa 😊 ulkovalotkin lähentelee mini amerikkaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äläpä! Mutta ennen kaikki olikin paremmin. Varmaan joku jakaa ensimmäisen lahjakierroksenkin jo tulevana viikonloppuna..
No miksi ei? Joulu kavereiden kesken tänä viikonloppuna, seuraava entisen perheen kanssa, seuraava isovanhempien luona ja oikea joulu nykyisen perheen kanssa.
Ne on mielikuvia jotka lapsuudessa syöpyy aivojen syövereihin.
No sentään on tekokuusi, eihän oikeasta kuusesta olisi jouluna mitään jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aito kuusi jo nyt, mitä se sinun takamustasi kaivaa? En kyllä ole postaillut siitä kuvia instaan.
No onhan se vähän hassua, ei edes ole vielä joulukuu. Pointsit silti aidosta kuusesta.
Miksi olet niin kaavoihin kangistunut ja rajoittunut mieleltäsi? Pelottaako sinua jotenkin, kun jotain tehdään eri aikaan? Mitä hui hirveää silloin pääsee tapahtumaan? Kesällä voi kuunnella joululauluja ja talvella voi polttaa kokon (se on joillain jopa perinne). Lisäksi viikonloppuna oli joulunavaus monella paikkakunnalla, joten kaikkialla on joulusomistukset jo paikallaan, miksei myös kotona?
Koska jouluun on vielä aikaa, niin se nyt vaan on omituista laittaa kuusi jo marraskuussa. Mutta meitä on moneen junaan, laittakoon kuka haluaa, mutta kyllä sitä ihmetellä saa.
Vierailija kirjoitti:
No sentään on tekokuusi, eihän oikeasta kuusesta olisi jouluna mitään jäljellä.
Kyllä se pysyy hyvänä kun ostaa hyvälaatuisen ja muistaa kastella :)
Vierailija kirjoitti:
Ne on mielikuvia jotka lapsuudessa syöpyy aivojen syövereihin.
Ne on perinteitä,joita halutaan jatkaa seuraavalle sukupolvelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa tekokuusessa, turha kaataa elävä puu joulupelleilyn takia.
Samaa mieltä; jotenkin irvokasta kaataa puu muutaman viikon iloksi vain koska joulu "
Vieläpä kun tekokuuset näin Herran vuonna 2018 ovat jopa komeampia kuin oikeat! Ja yhden kun ostaa, niin siitä riittää iloa jopa vuosikymmeniksi eteenpäin – ellei siinä sitten joka joulu roiku kissat, muksut ja päihtynyt pukkikin lyhentämässä sen käyttöikää.
Ja sanon tämän ns. jouluhulluna.
Meillä on laitettu jo jouluvaloja ikkunoihin ja olen miettinyt onko aikaista... Noh joulukuun puolelle kun mennään niin ehkä voi kaivaa jo tonttuja yms. esille.
Sinähän sen päätät mikä kenellekin tuo joulumieltä :D kun objektiivisia faktojahan nämä ovatkin.
Jotkut viherkasvit eivät tykkää aidon kuusen läheisyydestä. Ei tee mieli uusia puolen tonnin kasveja tammikuussa. Hyasintit korvaavat kuusen ja niitä ostellaan heti kun kauppoihin ilmestyy halpiksia.
Vierailija kirjoitti:
Järjen hivenestä puheen ollen ihmettelen, miten Englannin kuningattaren kuusi kestää 6. helmikuuta saakka varisematta.
Hänellä todennäköisesti on aito kuusi.
Kyllä kuusi hyvällä hoidolla kestää. Sahataan uusi imupinta, annetaan sille (kiehuvan) kuumaa vettä eikä päästetä imupintaa kuivumaan. Itse saan kuusen aina kasvamaan Nuutin päivään mennessä, mutta silloin siitä silti luovun. Kuusi meille tuodaan sisälle vasta aikaisintaan Tuomaan päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että laitetaan kuusi silloin kuin mieli tekee eikä odoteta sinne aatonaattoon, kuten meillä tehtiin.
Sitähän tämä nykyaika on, malttamattomuutta ja sitä että tehdään juuri niin kuin itse halutaan. Perinteistä viis!
Nykyaika on sitä ettei tarvita enää ORJUUTTAVIA pakkopullaperinteitä vaan jokainen tosiaan tekee kuten haluaa, omansalaisen joulun tai sitten ei vietä sitä ollenkaan, ei se mikään pakko ole. Nykyään osataan ajatella itsekin eikä tarvita ylhäältä saneltuja ohjeita.
Meille on laitettu jo muovikuusi ja jouluvalot. Kun vaivalla laittaa koristeet niin ei niitä viitsi heti purkaa. Ja ne on hienot ja kivan näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että laitetaan kuusi silloin kuin mieli tekee eikä odoteta sinne aatonaattoon, kuten meillä tehtiin.
Sitähän tämä nykyaika on, malttamattomuutta ja sitä että tehdään juuri niin kuin itse halutaan. Perinteistä viis!
Nykyaika on sitä ettei tarvita enää ORJUUTTAVIA pakkopullaperinteitä vaan jokainen tosiaan tekee kuten haluaa, omansalaisen joulun tai sitten ei vietä sitä ollenkaan, ei se mikään pakko ole. Nykyään osataan ajatella itsekin eikä tarvita ylhäältä saneltuja ohjeita.
Lämmin, tunnelmallinen joulu on kyllä pakkopullasta kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin lapsen puhetta kuuntelisi. Lapsen, joka on kasvanut aikuiseksi ja tekee kaiken juuri miten mieli tekee kun ei enää ole aikuinen kieltämässä. Karkkia ruuaksi, päivät pitkät telkkaria ja joulukuusi ympäri vuoden?
Pitkäjänteisyys, odottamisen kautta kehittyvä kärsivällisyys on tärkeä aikuisen ominaisuus. Ja sen avulla erottuu nykymaailmassa edukseen näiden kaikki mulle heti-aikuisten keskellä, jotka pikaluottojen avulla kuluttavat rahansa ennen kuin niitä on tienannutkaan.
Juupa juu.. lisää kuusen jo esiin kaivaneita?