Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten joululahjatoivelistat, onko mielestänne ok antaa jotain mitä ei ole listalla?

Vierailija
27.11.2018 |

Esim. mieheni siskolta tuli tällainen lista:
"Hei, tässä meidän lahjatoiveita! Iida toivoo lahjakortteja Hesburgeriin, leffateatteriin tai Glitteriin. Rasmus toivoo rattikelkkaa. Sade ilahtuisi kitarasta tai ukulelesta. Meillä vanhemmilla on yhteinen aika niin vähissä että olisi ihana päästä vaikka kunnolla syömään tai teatteriin yhdessä." (Viestiä muutettu pikkuisen ettei kukaan tunnistaisi perhettä.)

Ensinnäkin asumme maalla ja pitäisi erikseen lähteä pitkälle hakemaan noita lahjakortteja. Rattikelkan kaltaiseen kalliiseen lahjaan ei ole varaa. Musiikkiliikkeiden yms. kanssa sama homma kuin lahjakorttien, lisäksi vaikea ostaa kun soittimet mulle ihan vieraita. Teatteriliput sun muut tuntuu liian kalliilta panostukselta sukulaisperheelle.

Ajattelin antaa ihan vaan vanhemmille suklaata ja joulukukan, lapsille esim. kosmetiikkalahjapakkaus/Legoja/askartelutarvikesetti.

Lahjatoivelistaan vastasin vain "ok".

Tiedän ettei noilla toiveilla tarkoiteta mitään pahaa, mutta onko töykeää ostaa jotain muuta kuin mitä toiveina on? Oletteko ostaneet ohi toivelistan?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mieheni siskolta tuli tällainen lista:

"Hei, tässä meidän lahjatoiveita! Iida toivoo lahjakortteja Hesburgeriin, leffateatteriin tai Glitteriin. Rasmus toivoo rattikelkkaa. Sade ilahtuisi kitarasta tai ukulelesta. Meillä vanhemmilla on yhteinen aika niin vähissä että olisi ihana päästä vaikka kunnolla syömään tai teatteriin yhdessä." (Viestiä muutettu pikkuisen ettei kukaan tunnistaisi perhettä.)

Ensinnäkin asumme maalla ja pitäisi erikseen lähteä pitkälle hakemaan noita lahjakortteja. Rattikelkan kaltaiseen kalliiseen lahjaan ei ole varaa. Musiikkiliikkeiden yms. kanssa sama homma kuin lahjakorttien, lisäksi vaikea ostaa kun soittimet mulle ihan vieraita. Teatteriliput sun muut tuntuu liian kalliilta panostukselta sukulaisperheelle.

Ajattelin antaa ihan vaan vanhemmille suklaata ja joulukukan, lapsille esim. kosmetiikkalahjapakkaus/Legoja/askartelutarvikesetti.

Lahjatoivelistaan vastasin vain "ok".

Tiedän ettei noilla toiveilla tarkoiteta mitään pahaa, mutta onko töykeää ostaa jotain muuta kuin mitä toiveina on? Oletteko ostaneet ohi toivelistan?

Minusta se että lähettää suvulle lahjalistan koko perheen(mm. aikuiset)  toiveista on junttia. Sellaisissa tapauksissa ilmoitan kyseiselle perheelle ostaneeni  kaikille perheenjäsenille nimikkovuohet Afrikkaan.

Vierailija
62/66 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä, sukulaiset (lapset) toivoi kalliita merkkivaatteita joiden hinta yli 200,-  ostimme ne heille joululahjaksi ja meidän omat lapset sai heiltä pienet rasiat karkkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä riivatun toivelista? Siis sukulaisilta? Ei voi olla todellista.

Vierailija
64/66 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kysytään toiveita mutta kehtaako toivoa yli 200,- vaatteita jos itse antaa 2 euron karkkirasian? Jäi vähän outo tunnelma 

Vierailija
65/66 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä, sukulaiset (lapset) toivoi kalliita merkkivaatteita joiden hinta yli 200,-  ostimme ne heille joululahjaksi ja meidän omat lapset sai heiltä pienet rasiat karkkia. 

Pitääkö olla vielä tyhmä sen lisäksi, että kaivaa 5 vuotta vanhan aloituksen?

Tämä on minun mielipiteeni, itsepä kysyit.

Vierailija
66/66 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen lahjalistat lähinnä suuntaa-antavina vinkkeinä. Ei niitä ole kirjaimellisesti tarkoitus noudattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi