Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperheen jouluaatto reissu. Pukki tulee klo 21.00

Vierailija
27.11.2018 |

Ensin aamusta haen omat pojat ja sitten käydåän kaupassa. Mies käy vanhempiensa kanssa päivällä haudalla ja sitten isoäitinsä luona hoitokodilla. Sillävälin teen ruokaa ja haen sitten miehen lapsen meille syömään ja leikkimään, vien pois ja käyn omaiseni haudoilla.Sitten menemme sisarelleni jouluaaton vastaanottoon siis minä, mieheni ja mieheni pojat. Sieltä tullessa käymme vanhempieni luona toivottamassa joulut. Kun pääsemme kotiin on kello jo 18-19 ja lämmitämme joulusaunan. Saunan jälkeen iltapala ja sitten tulee pukki. Tänä jouluna emme vie miehen poikia aattona kotiin ja ensijouluna meillä on yhteinen lapsi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin että yksi lapsi on syntynyt kun olimme jo miehen kanssa suhteessa. En mitenkään pahalla. Haudoilla käyntiä on ikävä jättää kun aina tehty niin ja sukulaisetkin totuttu näkemään aattona. Kaupassakäynti tarkoittaa pikkuostojen tekemistä poikien kanssa. Kyllä minustakin tämä on aikamoista rumbaa. Joulu on perhejuhla.

Vierailija
22/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Siskoni aikanaan joutui juoksemaan samalla tavalla joka paikkaan, eikä kyseessä ollut edes uusperhe. Mutta miehen vanhemmat vaati, että sielläkin pitää aattona käydä. Nykyään onneksi hänkin pääsee viettämään joulua vain yhdessä paikassa. Kerran vuodessa yksi järjestää asiat kotonaan ja muut tulevat kylään. Siskon lapset taas joutuvat edelleen ravaamaan siellä ja täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan ydinperhe, kolme lasta. Teen aatonaattona kaikki ruoat valmiiks tai niin valmiiks kun mahdollista. Aattoaamuna keitän riisipuuron. Koristellaan kuusi, ulkoillaan ja saunotaan. Laitetaan ruoat pöytään ja syödään. Avataan lahjat ja ollaan vaan. Inhoan reissaamista muutenkin ja etenkin jouluaattona.

Vierailija
24/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että miehen vahinkolapsi. Ja taas on pulla uunissa. Eikö mies yhdestä vahingosta jo oppinut?

Vierailija
25/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollilla meni jo aloituksessa lapset sekaisin, noloa.

Vierailija
26/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry nyt vaan, ei UP joulut ole tuommoisia vaan suuri osa menee joka toinen joulu periaatteelle. Mun UP joulu on tänä vuonna että ei yhtään lasta, pitkät vapaat on. Otetaan rennosti, nautitaan miehen kanssa kahdestaan glögistä ja kynttilöistä. Ensi vuonna sitten tuplasti enemmän rahaa laittaa jouluun ja lahjoihin jos niin haluaa, ja tuplasti enemmän energiaakin kun joka toinen vuosi vaan joulu suoritettavana, joka toinen vuosi nautittavana. Tuo tarinoimasi joulu kuulosti sille mitä mun joulut oli avioliitossa. Exä halusi aina että jouluaattona käydään sekä hänen vanhemmillaan ja sitten mentiin kuitenkin myös mun vanhemmille koska äitini ruoka on taivaallista. Lahjat jaettiin kahdessa paikassa ja synkronoitiin veljen perheen jutut meidän juttuihin jne.  Oli oma uusi omakotitalokin mutta riita tuli kun yritin ehdottaa että jos oltaisiin ihan vaan kotona omalla porukalla ja saa tulla meille kuka haluaa.

Vierailija
27/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin aamusta haen omat pojat ja sitten käydåän kaupassa. Mies käy vanhempiensa kanssa päivällä haudalla ja sitten isoäitinsä luona hoitokodilla. Sillävälin teen ruokaa ja haen sitten miehen lapsen meille syömään ja leikkimään, vien pois ja käyn omaiseni haudoilla.Sitten menemme sisarelleni jouluaaton vastaanottoon siis minä, mieheni ja mieheni pojat. Sieltä tullessa käymme vanhempieni luona toivottamassa joulut. Kun pääsemme kotiin on kello jo 18-19 ja lämmitämme joulusaunan. Saunan jälkeen iltapala ja sitten tulee pukki. Tänä jouluna emme vie miehen poikia aattona kotiin ja ensijouluna meillä on yhteinen lapsi.

Käy kaupassa edellisenä päivänä niin säästyy sekin aika aamusta. Miksi sinä haet miehen lapsen teille leikkimään, jos mies ei ole edes silloin paikalla? Laita ruuat edellisyöksi uuniin niin säästyy sekin aika. Mitä ihmettä vastaanotatte jouluaattoa siskollesi ja mitä siihen kuuluu? Ettekö voi käydä vanhempiesi luona joulupäivänä? Sauna olisi kiva ja sitten iltaherkut. Mutta lahjat antaisin jo aiemmin. Ja joulupukki voisi käydä ennen kyläilyjä, eihän se kestä kuin 10min.

Vierailija
28/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusperheen jouluaattoreissu:

Herätään aamupäivälllä milloin herätään, otetaan aamupalat. Käydään suihkussa tai aamusaunassa, fiiliksestä riippuen.

Ruokailu on ollut yleensä 15 aikoihin.

Laitetaan porukalla ruokapöytä valmiiksi, minä lämmitän ne ruoat mitä lämmittää pitää, muu perhe kattaa pöytää. Miehen äiti ja mahdollisesti myös miehen pikkuveli sekä miehen tytär ja mun sisko tulevat ruokailemaan. Sit köllötellään sohvalla, avataan lahjat ja jos ilma on sopiva niin lähdetään käymään äitini haudalla tai muuten vaan pienellä happihyppelyllä. Sit otetaan kahvia ja teetä ja kaivetaan lautapelit esiin ja jossain vaiheessa iltaa sisarentyttäretkin saapuvat pelaamaan, kunhan ovat viettäneet oman joulunsa kotonaan ensin ja käyneet joulusaunassa. Eli kun meille tulevat heillä on yleensä pyjamat yllä :)

Joskus siinä illalla, kun on kaikki autolla ajelut hoidettu, avataan viinipullo ja nostetaan juustot pöytään. 

Tuolla kaavalla ollaan menty meidän perheessä jo 10 vuotta ja se toimii. Joulukuusen koristelu hoituu lasten toimesta jo aatonaattona, ruoista olen tehnyt hyvissä ajoin valmiiksi ne mitä etukäteen valmiiksi voi tehdä. Ja jouluruoka päätetään etukäteen; kinkkua syö meillä niin harva että sitä ei ole pöydässä muutamaa siskon kinkusta saatua siivua lukuunottamatta. Tänä vuonna joulupöytään tulee mm. juustokeittoa, kalaa, perinneruokia ja salaatteja, ruokalista on laadittu yhdessä.

Meillä alkaa kaikki lapset jo aikuisia, nuorin on jo 15 vuotias ja sisaruksen lapsetkin jotka meille saapuvat ovat yli kaksikymppisiä ja seurustelevat tahoillaan.

Tuo on meidän jouluperinnettä ja sellaista jota haluan myös vaalia. Ei oo niin justiinsa jos ei ole kaikki sävy sävyyn, toki jouluista haluan että on. Mutta pääpainoa pidän sillä että on mukavaa. Ei sekuntiaikataulua, ei vaatimusta siitä että kaikki pöytähopeat on viivasuorassa vaan lokoisaa oleilua.

Vierailija
29/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis montako lasta sillä miehellä on? Haet jonku yhden miehen lapsen jostakin? Mutta mistä nää ilmestyi nää "miehen pojat"? Mistä sinä haet omat pojat? Taitaa olla porvoolainen joulu.

Vierailija
30/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin hoitaa omat lapsensa ja kyläilyt sukunsa luona. SItten kun on oma yhteinen perhe niin olisi hyvä rauhoittua oman perheen kesken ja sitten käydä kyläilyt joulupäivänä ja tapaninpäivänä vaihdellen... Mutta jos tykkäätte aattona ravata niin mikäs siinä. Ja miehen vanhemmat vaatii, no siinähän vaativat, aikuisia tekin olette ja päättätte omasta joulustanne.

Vierailija
31/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän vaikeaksi tehty kyllä asiat, mutta taitaakin olla joku uusperhe-provo, kun ei ap:tä ole enää näkynyt ketjussa...

Vierailija
32/32 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis montako lasta sillä miehellä on? Haet jonku yhden miehen lapsen jostakin? Mutta mistä nää ilmestyi nää "miehen pojat"? Mistä sinä haet omat pojat? Taitaa olla porvoolainen joulu.

Omat poikani haen heidän isältään. Miehen kaksi poikaa heidän äidiltään. Ja tietenkin miehen yhden pojan myös hänen äidiltään. Tämän vien pois myös aattona koska hän on pieni. Äitinsä tekee mitä tekee sillävälim mutta näin on sovittu. Me syödään meillä kaikki 7 silloin päivällä: minä ja mies, hänen 3 lastaan ja minun 2 lasta. Ruoka on tehty jo valmiiksi me vain syömme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan