Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3krt viikossa reipas 3km kävelylenkki ja 1-2krt viikossa tanssia. Virkeyteni tai ei ole lisääntynyt eikä yleisfiilis parantunut yhtään.

Vierailija
26.11.2018 |

Ruokavalio kasvispainotteinen, maidoton ja vähähiilarinen. Kaloreita niin etten ole ähkyssä tai nälkäinen ts. en tiedä.

Missä vika?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se urheilu mitenkään piristä. Nopeuttaa vain aineenvaihduntaa.

Se taas ei  välttämättä tarkoita sitä että piristyisi mitenkään.

Minulle toimii vain kahvi ja vahvana. Neljä mukillista kahvia alle 15 minuuttiin niin piristyy.

Liikunnasta tulee vain voimakkaammaksi ja kestävämmäksi. Silti väsymys on aina vakio.

Jaksaa vain pidempiä matkoja ja isompia painoja. Ei siinä silti mihinkään piristy.

Tietääkseni kaikki voimakkaat ja oikeasti tehokkaat piristeet ovat laittomia lääkeaineita.

Vierailija
42/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se urheilu mitenkään piristä. Nopeuttaa vain aineenvaihduntaa.

Se taas ei  välttämättä tarkoita sitä että piristyisi mitenkään.

Minulle toimii vain kahvi ja vahvana. Neljä mukillista kahvia alle 15 minuuttiin niin piristyy.

Liikunnasta tulee vain voimakkaammaksi ja kestävämmäksi. Silti väsymys on aina vakio.

Jaksaa vain pidempiä matkoja ja isompia painoja. Ei siinä silti mihinkään piristy.

Tietääkseni kaikki voimakkaat ja oikeasti tehokkaat piristeet ovat laittomia lääkeaineita.

Mustakin tuntuu tältä, mutten haluaisi että se on totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap ja tsemppiä sulle kovasti!❤️

Itse olen tuuriliikkuja ja tässä oli taas monen kuukauden kauko tai hyvin vähän liikuntaa... nyt olen aloittanut taas reippaat kävelylenkit 6-10km noin 4-5krt/vk. Itse tykkään pidemmistä lenkeistä, sillä koen että silloin keho herää kunnolla.

Kaikki tyylillään ❤️.

Vierailija
44/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän hiilareita tai energiaa tarpeeseen nähden? Ja toki sekin vaikuttaa, milloin olet aloittanut tuon uuden elämäntavan. Jos ihan vasta niin ei ihmekään jos ei vielä tunnu. Siinä menee aikansa, että sen huomaa vireystasossa. Ja toisaalta mitä haittaakaan siitä on, jos jatkatkin noin vaikkei tuloksia heti olisikaan selvästi tunnettavissa. Se vaatii kärsivällisyyttä että huomaa olotilassa ja kropassa muutoksia.

Haittaa siitä on se, että saan tästä kohta burn outin tai jotain. Aina vaan väsyttää, eikä parin päivän lepo (viikonloppu) auta ollenkaan. Maanantaina töihin herätessä väsyttää jo valmiiksi.

Syy liikunnallisen elämän aloittamiseen oli juurikin torjua kaamosmasennusta, mutta tämä tuntuu vaan pahentavan asiaa. Kuinka kauan tämän voisi arvioida kestävän? Yli kuukauden ainakin omalla kohdalla... En jaksa kovin pitkään ellei tähän ole tiedossa helpotusta.

Saatan syödä ehkä liian vähän energiaa, mutta en näe normaalia enempää nälkää enkä tahallaan näännytä itseäni.

Sama juttu, olen joskus yrittänyt tsempata ja saanutkin harrastettua liikuntaa useita kertoja viikossa; muutama pitkä lenkki viikossa ja kaksi kertaa raskasta kuntonyrkkeilyä viikoittain. En ollut yhtään sen virkeämpi enkä koskaan saanut mitään iloa liikunnasta.

Yli vuoden jaksoin kunnes luovutin. Tietysti näytin paremmalta, mutta olin entistä väsyneempi, eikä liikunta ollut kuin stressaava.

Pahoittelut, en osaa neuvoa, mutta symppaan.

Vierailija
45/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et toimi liikunnan ilosta ja nauttien vaan suoritat.

Siksi.

Voi vittu mä vihaan tätä, että pitäisi liikkua, mutta ilolla, niin kyllä se sitten auttaa! Miten ilolla? Itse en koskaan ole saanut iloa liikunnasta. Olen elämäni aikana kokeillut salilla käyntiä, nyrkkeilyä, tanssia, uintia, kiipeilyä, vaellusta ja ratsastusta. Ja kyllä, joitakin olen kokeillut pidemmän aikaa, eli pari vuotta, joten ei ole kiinni siitä että kerran kokeilen ja kun ei onnistu, luovutan.

Miten mä yhtäkkiä alan ilolla liikkua jos liikunta ei tuota mitään positiivia tunteita? Vitti mikä kommentti.

Vierailija
46/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Ap ja tsemppiä sulle kovasti!❤️

Itse olen tuuriliikkuja ja tässä oli taas monen kuukauden kauko tai hyvin vähän liikuntaa... nyt olen aloittanut taas reippaat kävelylenkit 6-10km noin 4-5krt/vk. Itse tykkään pidemmistä lenkeistä, sillä koen että silloin keho herää kunnolla.

Kaikki tyylillään ❤️.

Kiitos! ❤️ Tuli hyvä mieli. Sitä samaa sinulle!

Vierailija
47/88 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liikun koiran kanssa n. 7 km päivässä, pari kertaa viikossa ratsastan ja himassa venyttelen. Tästä kun yritän nostaa panoksia niin olen vain väsyneempi viikko viikon jälkeen ja lopulta palaan takaisin tähän tuttuun kuvioon. Nyt taas ois yritystä lisätä liikuntaa pikkuhiljaa. Katotaan miten käy. Jotenkin tuntuu, että korkeasykkeinen urheilu ei oo mua varten enää nykyään vaan pitkäkestoinen matalasykkeinen tuo ainoastaan hyvää oloa.

Vierailija
48/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama juttu, kävin kuntosalilla ja tein reipaita kävelylenkkejä.  Mieliala ei piristynyt, päin vastoin olin kahta väsyneempi ja minulle tuli myös hirveä karkinhimo ! Kaveri hehkutti miten hyvä fiilis salitreenin jälkeen onkaan, minä halusin vain syömään suklaata ja nukkumaan..

Vierailija
49/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama juttu, kävin kuntosalilla ja tein reipaita kävelylenkkejä.  Mieliala ei piristynyt, päin vastoin olin kahta väsyneempi ja minulle tuli myös hirveä karkinhimo ! Kaveri hehkutti miten hyvä fiilis salitreenin jälkeen onkaan, minä halusin vain syömään suklaata ja nukkumaan..

Siihen vireyteen vaikuttaa suuresti myös syöty ruoka, ei se liikunta pelkästään virkeyttä saa aikaiseksi.

Vierailija
50/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuten liikunnallinen ja hyvin syövä, mutta juuri marraskuussa käperryn vain omaan surkeuteeni ja aina lihonkin kilon pari.

Vierailija
51/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rupesin treenaamaan punteilla, kun kaikki tympi. Toimi ehkä sitä kautta, että keho reagoi siihen nopeasti.

Vierailija
52/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että sinä ap otat nuo lenkitkin liikaa suorittamisen kannalta. Asennoitumisen muuttaminen vaemaan auttaa vaikka se tuntuisikin vaikealta. Mieti kuinka hienoa on saada raitista ilmaa ja katsella luontoa tai vaikka jouluvaloja.

Itsellä auttoi äänikirjan kuuntelu lenkkien pidentämiseen. Tunti menee hujauksessa kun kuuntelee kirjaa ja suht helposti menee parikin tuntia :) suosittelen kokeilemaan! Ajattele sitä aikaa ns. omana aikanasi jolloin voit heittää murheet narikkaan ja keskittyä johonkin muuhun. Pian huomaat ettei lenkiltä tekisi mieli tulla ollenkaan kotiin :D

Vierailija
53/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko kävelyistä ja tanssista? Onko susta kivaa lähteä sinne vai menetkö, koska on "pakko"? Jos et oikeasti halua mennä liikkumaan, vaan menet koska se on terveellistä ja "pakollista", niin sitten ei ole ihme, jos olo ei ole parempi.

Etsi itsellesi harrastus, josta todella nautit äläkä vain ajattele sen terveysvaikutuksia. Tosin järkeä saa käyttää. Esim ryyppääminen on huono harrastus.

Itse aloitin avantouinnin tänä syksynä. Se ei varsinaisesti ole kuntoilua, koska vaan kastaudun, mutta se antaa minulle mielettömästi energiaa. Ja usein minusta tuntuukin mielettömältä, koska menen vapaaehtoisesti uimapuvussa ulos ja jäätävään veteen. :)

Vierailija
54/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, 3 km ei kyllä oo vielä lenkki, yks kauppareissu.. Toisaalta nyt on pahin mahdollinen aika vuodesta yrittää piristyä. Saatko tarpeeksi rautaa

Joo, mittauta ferritiini. Jos se on alle 30, ala syömään rautaa vaikka lääkäri toteaisi mitä. Itsellä ferritiini oli 9, ja nyt oon ollu pari kk rautakuurilla: uskomaton ero voinnissa, vaikka ferritiini ei ole noussut toistaiseksi kuin 16. Palautuminen lenkistä on parempi kuin koskaan 25 v lenkkeilyurani aikana ja yöunet on syventyny ja nukahtaminen parantunu.

Uskon näiden pulmien kaiken olleen kiinni rautavarastojen olemattomuudesta ( ferritiini alle 30 tarkoittaa tyhjiä varastoja).

Vierailija
55/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 3 km lenkki on jo hyvää arkiliikuntaa. Minä olisin onnesta soikea kun saisin edes sen tehtyä:( tsemppiä!

Ikävä sanoa, mutta ei se kyllä oikein ole. Totta kai parempi kuin nolla km, mutta ei se juurikaan terveyttä edistä. Terveysliikuntasuositus on liikkua viikossa vähintään 2,5 h reippaalla tai 1 h 15 min rasittavalla tasolla (lisäksi lihaskuntoa ja liikehallintaa tulisi harjoittaa vähintään 2 kertaa viikossa).

3 km kävely kestää n. 30 minuuttia (ei rasittavalla tasolla, kuten juosten) ja se x 3 = 1,5 h viikossa. Ei täytä terveysliikuntasuositusta. Ap sentään lisäksi tanssii, joten liikuntasuositus saattaa tulla täyteen hänen kohdallaan.

Tämä siis vain kylmää faktaa, ei mitenkään henkilökohtaisesti kenellekään. 

Vierailija
56/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun liian vähän. Tuo kävely ei vaikuta yhtään mihinkään. Tee kolmen vartin hölkkälenkki, niin johan alkaa vaikuttaa.

Vierailija
57/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt kaikki lopettaa nämä lyhyet lenkit, kun pitää olla vähintään 10 km lenkki, että siitä on mitään hyötyä! Parempi maata sohvalla kuin tehdä tuollaisia hyödyttömiä kävelyjä.

Vierailija
58/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 3 km lenkki on jo hyvää arkiliikuntaa. Minä olisin onnesta soikea kun saisin edes sen tehtyä:( tsemppiä!

Ikävä sanoa, mutta ei se kyllä oikein ole. Totta kai parempi kuin nolla km, mutta ei se juurikaan terveyttä edistä. Terveysliikuntasuositus on liikkua viikossa vähintään 2,5 h reippaalla tai 1 h 15 min rasittavalla tasolla (lisäksi lihaskuntoa ja liikehallintaa tulisi harjoittaa vähintään 2 kertaa viikossa).

3 km kävely kestää n. 30 minuuttia (ei rasittavalla tasolla, kuten juosten) ja se x 3 = 1,5 h viikossa. Ei täytä terveysliikuntasuositusta. Ap sentään lisäksi tanssii, joten liikuntasuositus saattaa tulla täyteen hänen kohdallaan.

Suksi kuuseen!!

Vierailija
59/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nyt kaikki lopettaa nämä lyhyet lenkit, kun pitää olla vähintään 10 km lenkki, että siitä on mitään hyötyä! Parempi maata sohvalla kuin tehdä tuollaisia hyödyttömiä kävelyjä.

Jep, tuo asenne otti päähän jo silloin kuin aloin laihduttamaan ja parantamaan tottumuksiani. 

Kai se nyt on parempi lenkkeillä edes se vartti kerrallaan kuin ettei kävisi ollenkaan? Määrät voi nousta kun kunto nousee luonnollisestikin, mutta jostainhan sitä on hyvä aloittaa!

Vierailija
60/88 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi kuuseen!!

Haha,. taisi osua kovaa! =D Nyt vaan lenkille niin ei ole hermot noin kireellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan