Naapuri terrorisoi
Asun vanhassa kerrostalossa. Naapurini saivat lapsen ja vauvalla ilmeisesti koliikki. Vauvan sänky on suoraa sijoitettu makuuhuoneeni viereiselle seinälle. Kuten kaikki tietää vanhoissa taloissa on huono äänieristys. Vauva huutaa jatkuvaa syöttöä, tuntuu kuin se huutaisi minun makuuhuoneessani metelistä päätellen.
Sanoin ystävällisesti asiasta naapureille, että voisivatko siirtää sängyn paikkaa toiselle seinälle. Tämä ei käynyt ja muutenkin olivat ehdotuksestani närkästyneitä.
En jaksa tilannetta enää. Aina kun vauva "nukkuu" on siis hiljaa, laitan musiikin soimaan täysille. Ei mene kauaa kun vauva herää. Aion tehdä tätä jatkossakin, niin kauan että jotain muutosta tapahtuu. En tietenkään soita musiikkia hiljaisuuden aikaan.
Jos naapurini kun luet tämän niin tiedät että en lopeta musiikin soittamista, niin kauan kun sänky ei vaihda paikkaa!
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
HUOMIO! HUOMIO!
Minä kirjoitin alkuperäisen tekstin.
Tänään isännöitsijä kävi naapureilleni puhumassa asiasta. Myös sosiaalityöntekijät kävivät selvittämässä tilannetta.
Luulen (toivon) että nyt alkaa tapahtua muutosta parempaan.
Hyvä! Onneksi olkoon! Toivottavasti kyseiset tahot myös tekevät työnsä oikein, eivätkä usko kaikenmaailman sepittelyitä. Meillä on hyvin samanlainen tapaus, moniongelmainen perhe seinänaapureina, ketkä ovat terrorisoineet "normaaleilla elämänäänillään" jo useita vuosia. Osa naapureista ei halua puuttua, mutta on niin kiva antaa muiden hoitaa asia kuntoon omastakin puolesta232. Ne asiat mitä tapahtuu tuolla naapurissa lapsiperheessä ja ne äänet, saavat todellakin joskus mielikuvituksen liikkeelle, että mitenhän paha tilanne heillä onkaan. Nämä kuulokkeet kotona päässään istuvat vanhemmat ja lapsien "kaitsijat" tiedetään kyllä. Sosiaalipuolelle on ikävää ryhtyä ottamaan yhteyttä, kun isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus ei ota asiaa hoitaakseen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet tulisi asuttaa samoihin vuokrataloihin missä saisivat nauttia toistensa elämisen äänistä ja seurasta. Samaa voisi soveltaa koiranomistajiin. Näin kaikki olisivat onnellisempia.
Ei. Teillä on kasvatustyö jäänyt kesken. Vanhempanne ovat asuttaneet teitä jossain helevatan kirjastossa.
Kyllä muiden velvollisuus on opettaa teitä kasvamaan ja sietämään vähän epämiellyttäviä ääniä.
Kenenkään ei tarvitse sietää melua jos ei halua. Olisi hyvä että rakennettaisiin näitä lapsivapaita kerrostaloja. Palstalla olikin näistä asunnoista jo puhe.
Kyllä melua pitää ja tarvitsee sietää.
Sinulla on ihan utooppinen käsitys elämästä.
Oletko päästäsi vialla?
Kuvittelet varmasti että on olemassa myös käsite kuin koskemattomuuskin?
Vierailija kirjoitti:
HUOMIO! HUOMIO!
Tänään isännöitsijä kävi naapureilleni puhumassa asiasta. Myös sosiaalityöntekijät kävivät selvittämässä tilannetta.
Meillä oli naapureitten kanssa sama tilanne. Lapsen itkettäminen oli jatkuvaa. Lasuja tehty useita, isännöitsijäkin. Äänieristeitä asensivat heille, ei muutosta. Lapsi jätettiin vaan itkemään yksin. Illat unikoulua (heidän selitys), joka kesti yli vuoden niin, että lapsi jätettiin huoneeseen huutamaan useaksi tunniksi. En tiedä sidottiinko lapsi jotenkin, koska kävelevä taapero tuskin huutaisi hysteerisesti paikoillaan (sen sänky oli mun makarin seinää vasten, joten kuuntelin sitä samasta kohti tapahtuvaa huutoa joka ilta).
Koska sossut ilmoittivat ko.perheelle tulostaan etukäteen ja kävivät tarkastamassa tilanteen parin viikon varoajalla, oli siellä armeija mummoja ja sisaruksia selittämässä, miten reipas mutta temperamenttinen lapsi heillä onkaan. Huudon selittivät unikoululla ja tissistä vieroittamisella (jep jep, sama selitys).
Sossut eivät välittäneet lainkaan, vaikka lasuja oli tehty heistä useita ja edes ne äänieristelevyt eivät olleet riittävä syy tutkia asiaa enempää.
Perhe todettiin normaaliksi ja lapsi hyvin kehittyneeksi temperamentiseksi tapaukseksi.
Eivät ne sossut mitään tee näille tapauksille, mutta I feel you silti. <3 olen lohduttautunut sillä, että muutan uuteen, parempaan taloyhtiöön ensi keväänä. Mun elämänlaatu paranee, mutta sen lapsen elämä jatkuu paskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOMIO! HUOMIO!
Hyvä! Onneksi olkoon! Toivottavasti kyseiset tahot myös tekevät työnsä oikein, eivätkä usko kaikenmaailman sepittelyitä. Meillä on hyvin samanlainen tapaus, moniongelmainen perhe seinänaapureina, ketkä ovat terrorisoineet "normaaleilla elämänäänillään" jo useita vuosia. Osa naapureista ei halua puuttua, mutta on niin kiva antaa muiden hoitaa asia kuntoon omastakin puolesta232. Ne asiat mitä tapahtuu tuolla naapurissa lapsiperheessä ja ne äänet, saavat todellakin joskus mielikuvituksen liikkeelle, että mitenhän paha tilanne heillä onkaan. Nämä kuulokkeet kotona päässään istuvat vanhemmat ja lapsien "kaitsijat" tiedetään kyllä. Sosiaalipuolelle on ikävää ryhtyä ottamaan yhteyttä, kun isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus ei ota asiaa hoitaakseen oikein.
Sen verran on lastensuojelusta ja sosiaalitoimissa säästetty että ainakin meillä on pulaa työntekijöistä ja ei ole resursseja auttaa väsyneitä vanhempia tai tutkia kaikkea. Tämä on jo ympäri Suomea.
Että onnea vaan. Tuskin tutkitaan. Vain kaikista pahimmat tapaukset tutkitaan ja niihin liittyy väkivaltaa ja sosiaalisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOMIO! HUOMIO!
Uskovat ne. Mun naapurin nainen on niin lipevä ja mielinkielin kaikille, että siitä ei koskaan uskoisi päältä päin, miten sadistinen ihminen voi olla. Helpostikin rouva voi jättää lapsensa huutamaan lukittuun huoneeseen, kun menee itse pyykkitupaan tai surffaa netissä. Epäilen vahvasti, että naapurini on narsisti, koska hän tosiaan on aivan hurmaavan ystävällinen ja kiva ja reipas livenä. Se mitä seinän takaa kuuluu, on kuitenkin järkyttänyt minua tässä parin vuoden aikana. Normaaleja elämisen ääniä ne eivät ole...
Nimenomaan! Minulla sama tilanne, vanha kerrostalo, yläkerrassa kaksi lasta jotka juoksevat ja mekastavat, pienempi huutaa monta kertaa päivässä, nukuttaessa joka ilta, hirveä huutoparku, joskus huutaa niin pitkään että ihmettelen että mitä siellä tapahtuu. Järkkyä kuunnella, joka päivä, ei ole kotirauhaa. Todellakin minäkin luukutan kotona, niin kauan kun hekin häiriköivät. Sillä heilläkin on mahdollista vaihtaa lapsen huone toiseen päähän asuntoa/ottaa lapsi syliin/kieltää juokseminen sisällä(minimiin).
näinon kirjoitti:
Nimenomaan! Minulla sama tilanne, vanha kerrostalo, yläkerrassa kaksi lasta jotka juoksevat ja mekastavat, pienempi huutaa monta kertaa päivässä, nukuttaessa joka ilta, hirveä huutoparku, joskus huutaa niin pitkään että ihmettelen että mitä siellä tapahtuu. Järkkyä kuunnella, joka päivä, ei ole kotirauhaa. Todellakin minäkin luukutan kotona, niin kauan kun hekin häiriköivät. Sillä heilläkin on mahdollista vaihtaa lapsen huone toiseen päähän asuntoa/ottaa lapsi syliin/kieltää juokseminen sisällä(minimiin).
Ette te lapsettomat sitten tajua yhtään mitään. Ei lasta voi kieltää. Jos kieltää se uhmaa ja huutaa kovempaa. Jos ottaa syliin väkisin niin se huutaa jne.
Ei lapsen tarkoitus ole olla kuin vainaja vaan lapsi elää ja pitää meteliä. Sellaisia ne ihmislapset nyt vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pilaavat tämän maailman
Kyllä! Ajattelen aivan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset pilaavat tämän maailman
Kyllä! Ajattelen aivan samoin.
Te varmasti alitajuntaisesti tajuatte olevanne ylikokoisia lapsia, aikuisen vartalossa.
Koette lapset uhkana ja häpeissänne tilastanne vaivutte hiljaisuuteen pienessä yksiössänne.
Kaipaatte syliin. Kaipaatte miehen syliä.
Minä voisin pidellä teitä sylissä tytöt.
T: Silvetfox
Tuskin tulee muutosta. Lapsiperheet voittaa aina :D
Sä et voita meitä koskaan.