SUNNUNTAI - Naapuri palautti taas väärin jaettua postia ! ! !
Miten helkkarissa lukutaidottomat ja huolimattomat ihmiset pääsevät jakamaan postia!
Mihin voi valittaa ? Tietääkö kukaan (postin numero tai muu vastaava!)
Helkkarin NOLOA toimintaa postilta!
Kommentit (45)
Mulle tuli jossain vaiheessa aina naapurin postit, jotka kävin sitten viemässä oikeaan osoitteeseen.
Jossain vaiheessa niitä tuli jatkuvasti ja tein valituksen. Sen jälkeen ei ole enää vuosiin tullut, liekö postinjakaja vaihtunut.
Mietityttää, että mahtoikohan kaikki minun postini tulla perille...
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee usein myös naapurin postia. Laitan aina naapurin laatikkoon, siinä kun on ihan vieressä niin ei sinänsä ole iso vaiva. Mutta pitäisiköhän tästä valittaa, kun voihan kyseessä tosiaan olla tärkeitä papereita, eikä voi olla sen varassa viitsiikö naapuri toimittaa postit perille.
Ei voi toimia naapyureiden fiksuuden varassa ihmisten postin perille tulo missään nimessä.
Naapuri voi lähteä viikon vaellukselle Lappiin -- ja esim asiakkaalle varattu syöpätutkimusaika mennä sivu suun.
Puupäät pois postinjakotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli jossain vaiheessa aina naapurin postit, jotka kävin sitten viemässä oikeaan osoitteeseen.
Jossain vaiheessa niitä tuli jatkuvasti ja tein valituksen. Sen jälkeen ei ole enää vuosiin tullut, liekö postinjakaja vaihtunut.
Mietityttää, että mahtoikohan kaikki minun postini tulla perille...
Miten/minne Sinä teit tuon valituksen?
Meillekin tulee jonkin verran naapureiden postia. Ei ole hankalaa tipauttaa samantien heidän laatikkoon...
Mutta toisinaan tulee myös seuraavassa taloyhtiössä asuvien posteja. Esim jos asutaan mutkatie 2 a 4, he asuvat mutkatie 4 a 4:ssa. Siinä asuu balkanilta tullut perhe.. Koiraa lenkittäessä vien heidän laatikkoon kerran viikossa. Suhteellisen usein tulee siis väärää postia.
Olen monet kerrat laittanut palautetta postille, saan pahoittelut ja selityksen, kun on uusi alue. Täällä ei ole vakkarijakajaa, että lähijakajat lähinnä hyvää hyvyyttää tekee tämän lenkin oman alueensa päälle. Siksi joka päivä on eri jakajakin. Jaa, eihän tuo sitten mitään selitä. Sekö oikeuttaa jakamaan postin mihin sattuu? Miten ne kaikki jakajat voivat olla lukutaidottomia? Loppupeleissä mua kiinnostaa vain, että posti on oikeassa osoitteessa.
Koska vasta tuli lasku, joka oli ollut reissussa parisen kuukkautta. Postiko ylimääräiset eräpäiväsummat sitten maksaa? - ei tietenkään, eihän se ole heidän vastuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ennen kellekään valittamista vilkaista, mikä jakelufirma ne väärin jaetut postit jakoi. Kas kun kirjepostiakin jakaa moni muu firma kuin Posti.
On aika turha sättiä Postia, jos joku hiton Jakelujuniorit on se, joka tyrii.
Täsmennätkö vielä meille asiakkaille, mistä tarkalleen ottaen asiakas "vilkaisee" ko jakelufirman ja "jakelujuniorit" ?
Ja kyllä takuulla sätimme "postia" ellei se saamari soikoon hoida hommiaan ja tule perille!
Osoitekentän vieressä olevan koodin vieressä lukee hyvin pienellä jakeluyhtiö. Varhaisjakelun ohessa jaetaan noita kirjeitä ja jakajille on täsmennetty että jakelu osoitteen mukaan, ei kuulu meille kuka osoitteessa oikeasti asuu. Pääkaupunkiseudulla kaiketi jakaa vain posti tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä postinjakajaa ei vaan enää kiinnosta. Paska työ.
Eipä se nyt kovin p*ska työ ole. Kurjat säät ja kettumaiset esimiehet ovat se ntyön p*askin juttu, mutta eipä heidän kanssaan tarvitse olla tekemisissä välttämättä koskaan.
Itsestäni mukavaa tehdä itsenäistä työtä ilman jatkuvaa pälättämistä ihmisten kanssa.
Voi kuunnella mielimusiikkiaan koko työpäivän.
Ei tarvitse käydä lenkillä sillä se hoituu töissä.
11,5e/h tuntiliksa päivästä yksi alkaen (ainaskin Helsingin jakajilla) on ihan kohtuullinen korvaus ottaen huomioon työhön tarvittavan koulutuksen ja työkokemuksen joka on: ei mitään.
Juuri näin!
Posti/postinjako on hyvä ja asiallinen työpaikka. Työ on tärkeä ja palkka kohtuullinen.
Ellei joku arvosta omaa työtään postissa niin että hoitaa sen hyvin ja huolella, niin hänelle tulee antaa mitä pikimmin potkut kyseiseltä alalta ja palkata tilalle osaavampi työntekijä jolla asenne kohdallaan.
Kai kaikilla valittajilla on se talon numero siinä laatikossa? Ja selkeästi ilmoitettuna. Jaan silloin tällöin tiedotteita asukkaille ja naurattaa kun siellä on vaikka kuinka paljon laatikoita joissa lukee tyyliin "Möttönen" eikä mitään muuta. En ihmettele, että postit menee minne sattuu.
"Osoitekentän vieressä olevan koodin vieressä lukee hyvin pienellä jakeluyhtiö. Varhaisjakelun ohessa jaetaan noita kirjeitä ja jakajille on täsmennetty että jakelu osoitteen mukaan, ei kuulu meille kuka osoitteessa oikeasti asuu. Pääkaupunkiseudulla kaiketi jakaa vain posti tällä hetkellä."
Onko jakajille täsmennetty että jakelun on mentävä oikeaan osoitteeseen.
Onko heille tehty täysin selväksi se, että postinjakoa ei ole se, että nakkaa kaikki kirjeet ekaan postiluukkuun mikä tulee kohdalle ja juoksee seuraavaan rappuun kiireen vilkkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai kaikilla valittajilla on se talon numero siinä laatikossa? Ja selkeästi ilmoitettuna. Jaan silloin tällöin tiedotteita asukkaille ja naurattaa kun siellä on vaikka kuinka paljon laatikoita joissa lukee tyyliin "Möttönen" eikä mitään muuta. En ihmettele, että postit menee minne sattuu.
Tuossa sanottiin selkeästi että "postiluukusta" tipahtaa.
Ole hyvä, ja lue teksti tarkemmin mistä kyse ennenkuin kommentoit kuinka "et ihmettele" että postit jaetaan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää, että mahtoikohan kaikki minun postini tulla perille...Miten/minne Sinä teit tuon valituksen?
Soitin postin asikaspalveluun muissa asioissa ja mainitsin samalla virkailijalle asiasta.
Mulle tulee toistuvasti tämän kämpän entisten asukkaiden postia. Toinen on muuttanut pois 5 vuotta sitten ja toinen 3. Asiasta on ilmoitettu postille monta kertaa, mutta sama vaan jatkuu. Molemmat on tehneet osoitteen muutoksen ja muuttoilmoituksen ajallaan. Ovessa on vain minun nimi.
Töissä naapurifirman postit usein meidän laatikossa. Kun meille ei oikeastaan tule ollenkaan maapostia ja siksi harvemmin laatikkoa tarkistetaan niin ylläreitä löytyy. Viimeksi esim 2kk vanhat lakimiehen ja verottajan lähettämät kirjeet, mahtoikohan olla tärkeääkin 🤔
Että ei kyllä paljon löydy itseltäkään luottoa postinjakelua kohtaan, ihan sama mikä taho niitä jakaa, ei näytä onnistuvan palautteen annosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Missä vidun laatikossa???? Tyyppi tipauttaa yhdestä postiLUUKUSTA randomina kaikkien postit!
Jaa eikö posti enää välttämättä jaa postia? En minä halua, että minun yksityisiä kirjeitä hipelöi jotkut helvetin jakelujuniorin partajuniorit tai muut. Ennen ainakin postinjakaja oli ihan arvostettu ammatti ja uskalsi luottaa, että kirjesalaisuus säilyi. Tuskin nykyään.
Postityöntekijä vastaa, että meillä oli tuossa taannoin ylityökielto, mutta piti myös saada joka päivä kaikki postit jaettua. Voit ehkä kuvitella mikä kiire ja stressi joinain päivinä oli, kun ei olisi kiinnostanut kuunnella valituksia jakamattomista posteista, mutta ei myöskään jakaa omalla ajalla posteja.
Ikävää tietysti, että postisi toistuvasti menevät väärään paikkaan, mutta Posti on nykyään aika perseestä työnantajana ainakin näin perusduunarin näkökulmasta. Hirveitä vaatimuksia, painostuksia ja ahdisteluja jos ei aina ehdi kaikkea tehdä, eikä mitään kiitosta.
" naapurifirman postit usein meidän laatikossa. Kun meille ei oikeastaan tule ollenkaan maapostia ja siksi harvemmin laatikkoa tarkistetaan niin ylläreitä löytyy. Viimeksi esim 2kk vanhat lakimiehen ja verottajan lähettämät kirjeet, mahtoikohan olla tärkeääkin "
Ei ristus. Aika vakava moka jo asiakasta ajatellen .
Kun ajattelee että työnä on yksinkertaisesti viedä posti just siihen osoitteseen mikä siinä kirjeessä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Postityöntekijä vastaa, että meillä oli tuossa taannoin ylityökielto, mutta piti myös saada joka päivä kaikki postit jaettua. Voit ehkä kuvitella mikä kiire ja stressi joinain päivinä oli, kun ei olisi kiinnostanut kuunnella valituksia jakamattomista posteista, mutta ei myöskään jakaa omalla ajalla posteja.
Ikävää tietysti, että postisi toistuvasti menevät väärään paikkaan, mutta Posti on nykyään aika perseestä työnantajana ainakin näin perusduunarin näkökulmasta. Hirveitä vaatimuksia, painostuksia ja ahdisteluja jos ei aina ehdi kaikkea tehdä, eikä mitään kiitosta.
Olen pahoillani jos koet että työnanatajsi on "perseestä" eikä aikaa ole tarpeeksi että suoriutuu tehtävästä vaaditusti.
Siitä huolimatta jaksakaa sen verran skarpata että katsokaa se osoite kirjeen päältä ja toimittakaa perille. Kiitos.
"Ikävää tietysti, että postisi toistuvasti menevät väärään paikkaan, mutta Posti on nykyään aika perseestä työnantajana ainakin näin perusduunarin näkökulmasta"
Kyllä. Se on todellakin aivan helkkarin ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani jos koet että työnanatajsi on "perseestä" eikä aikaa ole tarpeeksi että suoriutuu tehtävästä vaaditusti.
Siitä huolimatta jaksakaa sen verran skarpata että katsokaa se osoite kirjeen päältä ja toimittakaa perille. Kiitos.
Toki katsotaan, mutta kiireessä niitä virheitä vain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä postinjakajaa ei vaan enää kiinnosta. Paska työ.
Epäluotettavalle työntekijälle välitön irtisanominen.
Työtä vailla olevista löytyy nykyään pilvin pimein luotettavia ja huolellisia (lukutaitoisia!) henkilöitä.
Rekryihmiset nopeasti vaihtoon ellei työntekijöiden tasokkuus ole vakio.
Eipä se nyt kovin p*ska työ ole. Kurjat säät ja kettumaiset esimiehet ovat se ntyön p*askin juttu, mutta eipä heidän kanssaan tarvitse olla tekemisissä välttämättä koskaan.
Itsestäni mukavaa tehdä itsenäistä työtä ilman jatkuvaa pälättämistä ihmisten kanssa.
Voi kuunnella mielimusiikkiaan koko työpäivän.
Ei tarvitse käydä lenkillä sillä se hoituu töissä.
11,5e/h tuntiliksa päivästä yksi alkaen (ainaskin Helsingin jakajilla) on ihan kohtuullinen korvaus ottaen huomioon työhön tarvittavan koulutuksen ja työkokemuksen joka on: ei mitään.