Eränkävijät yle1
En ymmärrä äänekästä kiljumista ja rääkymistä, kun saa kalan tai ampuu linnun. Minusta niissä toimissa ei ole mitään aihetta kiljumisiin. Luontoa tulee kunnioittaa ja olla kiitollinen sen antimista. Nyt tulee sellainen kuva, että se on jonkinlainen peli, jota pelataan kotisohvalla. Ymmärtäkää, että ammutte tai kalastatte elävän olennon, jolla oli elämä ennen teidän puuttumistanne asiaan.
Kommentit (31)
Luonnollinen kirjoitti:
En ymmärrä äänekästä kiljumista ja rääkymistä, kun saa kalan tai ampuu linnun. Minusta niissä toimissa ei ole mitään aihetta kiljumisiin. Luontoa tulee kunnioittaa ja olla kiitollinen sen antimista. Nyt tulee sellainen kuva, että se on jonkinlainen peli, jota pelataan kotisohvalla. Ymmärtäkää, että ammutte tai kalastatte elävän olennon, jolla oli elämä ennen teidän puuttumistanne asiaan.
Kiitos, sanoitpa hyvin sen, mitä minäkin ajattelen tuosta ohjelmasta ja suhteesta luontoon.
Itse lopetin kyseisen ohjelman seuraamisen kesken viime kauden, juuri tuon kiekujan takia. Pyytää kalan, repii koukun irti sen suusta ja heittää vaurioituneen kalan takaisin järveen.
Ja kiljaisee tietysti.
Viime kausi oli parempi,en tykkää tuosta kiljuhanhesta enkä räiskimisestä, myös se metsästyskoirien kanssa häärääminen ja kiljuminen on typerää
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin kyseisen ohjelman seuraamisen kesken viime kauden, juuri tuon kiekujan takia. Pyytää kalan, repii koukun irti sen suusta ja heittää vaurioituneen kalan takaisin järveen.
Ja kiljaisee tietysti.
Samoin lopetin parin jakson jälkeen ohjelman katsomisen.
Juuri noitten metelöivien ja kiljuvien akkojen vuoksi, ja kanakoirien omistajien järkyttävää metelöntiä.
Tuolla metelöinnillä ja kiljumisella karkottaa ja häiritsee kaikkia metsän eläimiä.
Metsästettäessäkin luonnossa pitää olla ja liikkua hiljaa kiljumatta ja metelöimättä.
Olisiko jotain suomalaista luontosarjaa, joka ei keskity metsästykseen? Muuten tykkään sarjasta, mutta en itse aktiivimetsästä, siksi kyselen
Ihnottava ohjelma, kun en itse hupi metsätyksestä perusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jotain suomalaista luontosarjaa, joka ei keskity metsästykseen? Muuten tykkään sarjasta, mutta en itse aktiivimetsästä, siksi kyselen
Metsien kätkemä nyt ainakin on sellainen
Ylen metsästyspropagandaa tämäkin ohjelma.
Taitaa olla Ylen ohjelmakartassa ainoa ohjelma koko viikon aikana, joka keskittyy tähän aiheeseen. Ei ole minulle mikään suuri yllätys, että saa veret kiehumaan luonnosta vieraantuneilta vegaaneilta.
Minusta sarja on ihan mielenkiintoinen. Tuo kalojen päästäminen on ihan pakko jos kala on alamittainen sitä ei saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Ylen ohjelmakartassa ainoa ohjelma koko viikon aikana, joka keskittyy tähän aiheeseen. Ei ole minulle mikään suuri yllätys, että saa veret kiehumaan luonnosta vieraantuneilta vegaaneilta.
Väitätkö että ihminen joka ei tykkää metsästämisestä on vieraantunut luonnosta? Salli mun nauraa!! Luonnossa pystyy liikkumaan ja nauttimaan ilman pyssyäkin. Olen melko varma että kaikkia muita kuin metsästäjiä liikkuu luonnossa enemmän kuin metsästäjiä
Vierailija kirjoitti:
Aika heikossa on tarjonta telkkarin puolella. Yhä enemm'n ovat menneet tuollaiseksi kohkaamiseksi.
Olenkin sitä mieltä, että tällä hetkellä parhaat luontojutut löytyy youtuben puolelta. Aika monia luontojuttuja olen sieltä katsellutkin niin kotimaisia kuin ulkomaisiakin ja silti olin tähän syksyyn asti onnistunut välttämään Ali Leiniön loistavat eräjormailut. Onneksi ne kuitenkin löysin ja olenkin kahlannut läpi jo valtaosan, enkä tunnu saavan niistä tarpeekseni.
Kaveri on jotenkin seesteisen rauhallinen ja onnistuu keskittymään vain olennaiseen, eli luontoon ja siellä liikkumiseen. Kaikenlainen kohkaaminen ja kirkuminen on tipotiessään ja luonto itsessään on keskiössä. Lisäksi kuvaus ja leikkaus on ammattimaista ja mielestäni olisi aivan televisiokamaa laadultaan.
Kannattaa tutustua aloittamalla vaikka tuosta: https://www.youtube.com/watch?v=gS0yJe2KV98
Itse en siis tunne tyyppiä lainkaan, enkä tiedä hänestä mitään, vaikka ilmeisesti asumme samassa kaupungissa. Mikään mainos tänä siis ei ole, eikä kyseinen tyyppi mitään mainostusta varmaan kaipaakaan. Hänellä kun kommettiosiosta päätellen faneja tuntuu riittävän muutenkin.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että ihminen joka ei tykkää metsästämisestä on vieraantunut luonnosta? Salli mun nauraa!! Luonnossa pystyy liikkumaan ja nauttimaan ilman pyssyäkin. Olen melko varma että kaikkia muita kuin metsästäjiä liikkuu luonnossa enemmän kuin metsästäjiä
Väitän että sekaravinnon syöjä, joka tuomitsee metsästämisen on vieraantunut luonnosta ja sen kiertokulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että sekaravinnon syöjä, joka tuomitsee metsästämisen on vieraantunut luonnosta ja sen kiertokulusta.
No ei tasan oo
Jaa. No itse olen maalta syntyjäni, luonnossa viettänyt koko ikäni. Metsästäminen on oleellista kannan säätelemiseksi, mutta huvimetsästystä, herrojen viihdettä tappamisen parissa, en ymmärrä. Vegaani olen ollut jo pitkään, ituhipiksi en silti itseäni miellä. Mielestäni nämä huvimetsästäjät itse ovat luonnosta vieraantuneita, koska eivät saa siitä ilmeisesti mitenkään muuten nautintoa, kuin pyssyjen kanssa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kyllä huomaa että siellä liikkuu muitakin! Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan oo
Annetaanko hirvieläimien lisääntyä holtittomasti vaan? Ja sen myötä 10 000 sutta piirittämässä kouluja ja päiväkoteja kaikkialla muualla, paitsi Rööperissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan oo
Annetaanko hirvieläimien lisääntyä holtittomasti vaan? Ja sen myötä 10 000 sutta piirittämässä kouluja ja päiväkoteja kaikkialla muualla, paitsi Rööperissä?
Hah hah haa...siinä oikeen asiantuntija...miks ne sudet piirittäis kakaroita kun metsät ois täynnä hirviä? Etpä tunne sutta muuten kuin punahilkka sadusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kyllä huomaa että siellä liikkuu muitakin! Valitettavasti.
Mitä sillä tarkoitat? Mielestäsi metsät kuuluu vain metsästäjille niinkö? Se kuuluu myös marjastajille ja sienestäjille,retkeilijöille jne ..
Muuten hyvä sarja mutta en itekkään jaksa kattoa tän yhen tytön vouhotusta.