Käykö kauppa tori.fi:ssä?
Oletteko saaneet myytyä siellä tavaraa? Vinkkejä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myyn paljon, lähinnä lasten vaatteita ja kenkiä. Mutta tavaran on oltava laadukasta, uudehkoa, hyväkuntoista ja edullista. Eli ei todellakaan kannata kaapeissa hillota mitään. Ihmiset ovat valveutuneita. Kukaan ei osta beige-vaaleanpunaista Reimatec-pukua. Se on liian vanhaa mallistoa. Näin se vain on. Itsellä kaikki on parin vuoden sisällä ostettua. Ihmisillä on rahaa. Halutaan uutta.
Mitä mahdoit tarkoittaa tuolla "ihmisillä on rahaa. Halutaan uutta." Eli siksi ei kirppikseltä enää osteta? Ne joilla on rahaa ei muutenkaan osta kirppikseltä mitään vaan kaiken uutena. Sen sijaan ne joilla ei ole rahaa, ostavat paljon kirppikseltä ja toki toivovat, että saavat laatukaman pilkkahintaan. Myyjän hyväntahtoisuuden varassa homma, haluaako myydä halvalla. Jos itse ei tarvi, miksipä ei. Menee kuitenkin hyvään tarkoitukseen kun sellainen jolla ei ole varaa uuteen saa kuitenkin hyvän tavaran halvalla.
Ei liity kyllä varallisuuteen tuo kirppikseltä ostaminen tai ostamattomuus mitenkään. Itsellä riittäisi varmasti rahat ostaa uutenakin kaikki, mutta mitä järkeä? Luonto kiittää ja rahat jäävät säästöön. Sen sijaan sossun tuella vuosikymmeniä elänyt isäni ei kirppikselle astuisi edes sisälle. Hänellä mielikuva että pelkkiä reikäisiä lumppuja myynnissä siellä, ja nyrpistää nenäänsä kun edes puhun sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myyn paljon, lähinnä lasten vaatteita ja kenkiä. Mutta tavaran on oltava laadukasta, uudehkoa, hyväkuntoista ja edullista. Eli ei todellakaan kannata kaapeissa hillota mitään. Ihmiset ovat valveutuneita. Kukaan ei osta beige-vaaleanpunaista Reimatec-pukua. Se on liian vanhaa mallistoa. Näin se vain on. Itsellä kaikki on parin vuoden sisällä ostettua. Ihmisillä on rahaa. Halutaan uutta.
Mitä mahdoit tarkoittaa tuolla "ihmisillä on rahaa. Halutaan uutta." Eli siksi ei kirppikseltä enää osteta? Ne joilla on rahaa ei muutenkaan osta kirppikseltä mitään vaan kaiken uutena. Sen sijaan ne joilla ei ole rahaa, ostavat paljon kirppikseltä ja toki toivovat, että saavat laatukaman pilkkahintaan. Myyjän hyväntahtoisuuden varassa homma, haluaako myydä halvalla. Jos itse ei tarvi, miksipä ei. Menee kuitenkin hyvään tarkoitukseen kun sellainen jolla ei ole varaa uuteen saa kuitenkin hyvän tavaran halvalla.
Ei liity kyllä varallisuuteen tuo kirppikseltä ostaminen tai ostamattomuus mitenkään. Itsellä riittäisi varmasti rahat ostaa uutenakin kaikki, mutta mitä järkeä? Luonto kiittää ja rahat jäävät säästöön. Sen sijaan sossun tuella vuosikymmeniä elänyt isäni ei kirppikselle astuisi edes sisälle. Hänellä mielikuva että pelkkiä reikäisiä lumppuja myynnissä siellä, ja nyrpistää nenäänsä kun edes puhun sellaisesta.
Hävytöntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä käynti on yleensä periaate, ei varallisuuskysymys. Ja ainakin itsestä tuntuu, että nimenomaan ns. parempiosaiset kierrättävät ja miettivät ekologisia ja eettisiä asioita. Myyn paljon Torissa esim. lasten laatutavaraa, ja moni tuote noudetaan kotoa. Jo päällepäin näkyy ja kuuluu, että kyseessä eivät ole mitkään sosiaalituilla elävät. Kai he sitten saavat tukia uuden ostamiseen. Ja vaikka köyhyydestä puhutaan, niin itse en ole siihen törmännyt. Kirppikset ja Tori on pullollaan edullista tavaraa paljon enemmän kuin kysyntä on. Ehkä moni vähävarainen ostaa viimeisillä tahoilla sen Molon uusimman mallin ulkovaatesetin, että ei vain kukaan huomaa, että rahat lopussa. Ja toiset on vaan niin huolettomia, mitä sitä säästämäön, kun kohta taas uudet tuet napsahtaa tilille.
Polkupyörää ostaessa haistoin huijauksen, kun yksi nimimerkki ei myöntänyt myyneensä edellisviikolla, ja olin tallentanut pyörän kuvan nimimerkkeineen. Se oli ainoa kerta.
Muuten saanut sieltä ihan "annetaan" tai 5-20 euron huonekaluja ja elektroniikkaa. Hyvin ovat toimineet ja huonekalut kelvollisia. Syy antamiseen on ollut vaikka muutto pienempään. Vähän on kuulosteltava, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hinnat alhaisina hyvistä tuotteista muttei silti mene
En ole vielä myynyt mitään, mutta harkitsen. Mitä ovat olleet alhaiset hinnat tässä tapauksessa?
Miten halvalla voisi myydä käyttämättömät kengät, joiden hinta oli 39 euroa, koko vain sopimaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä myynyt mitään, mutta harkitsen. Mitä ovat olleet alhaiset hinnat tässä tapauksessa?
Miten halvalla voisi myydä käyttämättömät kengät, joiden hinta oli 39 euroa, koko vain sopimaton?
Merkkitavara pitää arvoaan, merkitön ei. Jos kyseessä lasten Viking-lenkkarit, saat 20 e, jos taas aikuisten marketista ostetut tekonahka-avokkaat, voi olla, että ei mene edes 5 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkitavara pitää arvoaan, merkitön ei. Jos kyseessä lasten Viking-lenkkarit, saat 20 e, jos taas aikuisten marketista ostetut tekonahka-avokkaat, voi olla, että ei mene edes 5 eurolla.
Oletko ostanut alesta vai täyteen hintaan? Käyttämättömästä merkkituotteesta saa ihan hyvän hinnan. Eikä tarvi siis olla mikään ihmeellinen merkki, mutta sen verran että on tunnettu ja ihmiset mieltävät laadukkaaksi. Myin juuri uudet crocsin talvisaappaat 20e, olin itse maksanut alessa saman hinnan.
Olen se, jonka isä elää sossutuilla, eikä suostu jalalla astumaan kirpputorille. Joskus ärsyttää todella, kun hän saattaa laittaa esim johonkin uuteen vaatteeseen tosi ison summan rahaa, vaikka tiedän että kirpparit pullollaan samanlaisia vaatteita, jotka saisi muutamalla eurolla. No, onneksi ei ole kuitenkaan pyytänyt vielä toistaiseksi rahaa multa.. Mutta vaihdan kyllä heti puheenaihetta, kun alkaa valitus siitä ettei ole rahaa. Sama muuten huonekalujen suhteen. Kaikki ostetaan uutena vaikka, monen saisi puoli-ilmaiseksi tai merkittävästi halvemmalla kierrätyskeskuksesta. Ylipäänsä periaate että kaikki oltava uutta on ahdistava ja aika tyhmä mielestäni.
Toivon todella, että isäni kuitenkin on poikkeus, luulen että suurin osa sossun tuilla elävistä hyödyntää kirppareita siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran olen myynyt siellä muuton yhteydessä huonekaluja joita emme halunneet ottaa enää uuteen kotiin. Nopeasti olen saanut myytyä kun ymmärrän että käytetty on aina käytettyä enkä pyydä siis tavaroista järjetöntä hintaa. Onhan siellä paljon myyjiä jotka luulevat että jos ostivat kymmmenen vuotta sitten ruokailuryhmän 500€ olisi se vielä tänäpäiväkin vähintään 250€ arvoinen. Sitten ihmettelevät kun ei mene kaupaksi. Ei tietenkään mene, kun noin vanhan ruokailuryhmän arvo on maksimissaan 50€. Jostain syystä esimerksi tätini kuvittelee tekevänsä jollekin palveluksen myymällä tällaisen setin ”niin halvalla” koska itse osti sen vuosia sitten kalliilla. Jotenkin hassu kuvitelma että jos on itse ostanut jotain kalliilla, uuden ostajan pitää vuosien päästä vielä hyvitellä sitä alkuperäistä hintaa vaikka tavaralla ei ole enää mitään rahallista arvoa vaan pelkkä käyttöarvo.
Kaikkein huvittavimpia ovat ne jotka myyvät vanhaa elektroniikkaa järkyttävään hintaan vedoten siihen että se maksoi paljon joskus vuonna 2009. Varsinkin televisioita ja tietokoneen näyttöjä saatetaan myydä kymmenen vuotta vanhoina kalliimmalla hinnalla kuin vastaavasti varustettu uusi laite maksaisi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntiajat on useita viikkoja, mutta kannattaa laittaa ilmoitus, jos ei ole kiire. Hyvät kuvat ja sanallinen kuvaus mittoineen yleensä plussaa (muista hyvät hakusanat ilmoitukseen).
Juuri sain vanhan sänkyni myytyä päivässä. Kyllähän ne myyntiajat on pitkät jos pyytää vanhasta, käytetystä tavarasta hintaa joka on yli tavaran oikean arvon.
Mä taas olen ostajana seurannut muutamaa vaatetta ja joitain huonekaluja, viikkoja olleet myynnissä ihan käypään hintaan. Ajattelin odotella vielä viikon ja sit ostaa jos ovat vielä myynnissä.
Toisaalta olen törmännyt sellaiseen, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoituksia ei jakseta poistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntiajat on useita viikkoja, mutta kannattaa laittaa ilmoitus, jos ei ole kiire. Hyvät kuvat ja sanallinen kuvaus mittoineen yleensä plussaa (muista hyvät hakusanat ilmoitukseen).
Juuri sain vanhan sänkyni myytyä päivässä. Kyllähän ne myyntiajat on pitkät jos pyytää vanhasta, käytetystä tavarasta hintaa joka on yli tavaran oikean arvon.
Mä taas olen ostajana seurannut muutamaa vaatetta ja joitain huonekaluja, viikkoja olleet myynnissä ihan käypään hintaan. Ajattelin odotella vielä viikon ja sit ostaa jos ovat vielä myynnissä.
Toisaalta olen törmännyt sellaiseen, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoituksia ei jakseta poistaa...
Parhaassa tapauksessa saa kyselyihin vastauksena haistattelut kommentilla "vittu se on myyty jo". Eikä sitä senkään jälkeen poisteta ainakaan kovin pian.
Kauppa käy jotenkin kun myy hyväkuntoista tavaraa kymmenesosalla kaupan hinnasta. Uusi tavara menee puolella hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa käy jotenkin kun myy hyväkuntoista tavaraa kymmenesosalla kaupan hinnasta. Uusi tavara menee puolella hintaa.
Ai kymmenesosalla hinnasta pitäisi myydä... Selvä, täytyy siis laskea hintoja reilusti.
On se vähän sellaista säätöä..