Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ihmetellyä. Ostettiin talo

Vierailija
25.11.2018 |

ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?

Kommentit (289)

Vierailija
1/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö, että milloin aiotte muuttaa?

Vierailija
2/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit sisällä katsomassa että mitään ei ole pakattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asukkaat vuokralaisia vai talon myyjiä?

Vierailija
4/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vie aikaa. Jos on hyvät muuttomiehet muutto menee päivässä. Katsokaa vain että ovat tehneet kunnon muuttosiivouksen .

Vierailija
5/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen talo on?

Vierailija
6/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sisällä tietenkin kun en viittiny pihaan ihan noin vain ajaa ja alkaa lappaa kamojani varastoon. Tai en niitä saanu sinne kun varasto oli umpitäynnä. En kysynyt miten muutatte tai milloin eikä asia ollut puheissa. Säästä puhuttiin. Siihen kun tavarani eivät mahtuneet varastoon mies sanoi että voivat varmaan olla peräkärryssä pihassa.

Vierailija
7/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut POLIISIT jos asuisin talossa, ei sinulla ole mitään asiaa sinne.

Vierailija
8/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Ei mulla tulis mieleenkään viedä tavaroita talolle joka on vasta omassa käytössä 1.12. siihen on vielä 6 päivää aikaa.

Ja se on nopeita jos kaikki on ulkoistettu. Muutto + siivous. Siinä ei tarvitse kun siirtyä uuteen osoitteeseen.

Vierailija
9/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutte Porvoon kulmilla

Vierailija
10/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljät. Ei se talo ole teidän vasta kuin 1.12. et pitäkää tavaranne jossain muualla siihen saakka.

Vierailija
11/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä vuokralaiset, niin muuttopäivä on viimeistään vuokrasopimuksen mukaisen päättymispäivää seuraava ensimmäinen arkipäivä. Esim. vuokrasopimus päättyy 30.11.2018 (perjantai), Viimeinen muuttopäivä on silloin 3.12.2018 (maanantai). Toki noista 3 päivästä joutuu vuokralainen maksamaan vuokraa. Jos ostitte asunnon, niin yleensä, muuttopäivä on kirjattu kauppakirjaan. Et voi viedä tavaroitasi asuntooon ennen sitä, jollei myyjä suostu siihen. Muuttopäivänä on myyjän (tai aiemman vuokralaisen) annettava puolet asunnon tilasta ostajan (tai uuden vuokralaisen käyttöön) käyttöön muuttoa varten. Enemmän asiasta löytyy maa- ja kiinteistökaaressa.

Vierailija
12/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin sisällä tietenkin kun en viittiny pihaan ihan noin vain ajaa ja alkaa lappaa kamojani varastoon. Tai en niitä saanu sinne kun varasto oli umpitäynnä. En kysynyt miten muutatte tai milloin eikä asia ollut puheissa. Säästä puhuttiin. Siihen kun tavarani eivät mahtuneet varastoon mies sanoi että voivat varmaan olla peräkärryssä pihassa.

Onhan noilla vielä ainakin viisi vuorokautta aikaa muuttaa; millaisen linnaan korjaan taloon olet muuttamassa, jos epäilet ettei sitä saa tyhjennettyä tuona aikana, edes ammattilais voimin? - Kivat tietyti, että antoivat sinun o tuoda omia tavaroitaan etukäteen. - Toivottavasti eivät pakkaa niitä mukaansa, ellei se ollut myös tarkoituksesi. Mikään pakko tai velvollisuus heidän ei olisi ollut ottaa sinun tvataroitasi etukäteen säilytettäväksi; ei ainakaan vastikkeetta, ellei asiasta ole sovittu nimenomaisesti etukäteen.   

Vierailija
13/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan päästäisi uutta asukasta tuomaan tavaroita, jos en vielä itse olisi muuttanut.

Vierailija
14/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä vien tavaroita pikkuhiljaa omilla autoilla enkä maksele kellekkää ylimäärästä. Ja toiseksi kyllä mun kaveri pakkaili ja siivoili esim sellasta tavaraa pois jota ei aikonu viiä niin päiviä aiemmin. Vaikka muuttofirma kävi muuton hoitaa päivässä. Talo on vähän yli 200neliöö ja kaksi ulkotilaa.

Vierailija
15/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vien tavaroita pikkuhiljaa omilla autoilla enkä maksele kellekkää ylimäärästä. Ja toiseksi kyllä mun kaveri pakkaili ja siivoili esim sellasta tavaraa pois jota ei aikonu viiä niin päiviä aiemmin. Vaikka muuttofirma kävi muuton hoitaa päivässä. Talo on vähän yli 200neliöö ja kaksi ulkotilaa.

Turhat tavarat on jo ehkä karsittu, itse en ainakaan jättäisi sitä muuton yhteyteen kun pakattavaa on muutenkin. Mutta se ei kuulu sinulle pätkääkään, miten he hoitavat muuttonsa, kunhan talo on tyhjä luovutushetkellä. Heillä ei myöskään ole mitään velvollisuutta varastoida tavaroitasi ennen luovutusta, ystävällistä tietysti jos suostuvat.

Vierailija
16/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsestään selvää, että uusi asukas saisi viedä tavaroitaan taloonsa ennen sovittua muuttopäivää. Toki useimmat ostaja-myyjäparit keskustelevat asiasta etukäteen ja sopivat onko tämä mahdollista. 

Minusta kuulostaa uskomattoman pölöltä, että keskustelet säästä kun menet katsomaan talostasi poismuuttavia ihmisiä. Tottakai kuka tahansa nyt ainakin toteaisi että olemme sitten muuttamassa ensi lauantaina aamulla, voisi kysäistä onko teillä muuttotalkoot vai käytättekö jotain firmaa. Ja onhan siinä kaikenlaista kommunikointia muutenkin kun kiinteistö vaihtaa omistajaa, esim. sähkösopimuksista, netistä, jätehuollosta, talon huoltotarpeista, viimeisistä  nuohouksista, "onko jotain mitä minun vielä pitäisi tietää".

Mitä enemmän tätä mietin, tajuan että provohan tämä. Tämän aloituksen tekijä ei ole vissiin ikinä edes asunut omakotitalossa, ainakaan aikuisen ikäisenä. Puhumattakaan, että olisi  mitään kiinteistökauppoja ikinä tehnyt. Kunhan unia näkee.

Vierailija
17/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei oo siitä ettå niiden ois tarvinnu antaa meiän viedä niitå tavaroita jos nyt pilkkua viilataan

Ja en jättäny niitå siihen pihaan vaan toin takaisin ja vein kaverin halliin.

Nämä olivat omistajia. Siivous tuskin ihan päivässä hoituu ja sen olen varautut tekemään itse.

Vierailija
18/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten lähdit viemään niitä tavaroita? Kiinteistö ei ole sinun vielä.

Tosi kiva olisi omia tavaroita pakata kun toisen romut olisi tiellä.

Vierailija
19/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyse ei oo siitä ettå niiden ois tarvinnu antaa meiän viedä niitå tavaroita jos nyt pilkkua viilataan

Ja en jättäny niitå siihen pihaan vaan toin takaisin ja vein kaverin halliin.

Nämä olivat omistajia. Siivous tuskin ihan päivässä hoituu ja sen olen varautut tekemään itse.

Edelleenkään se ei kuulu sinulle miten he asian hoitavat, kunhan se tapahtuu määräaikaan mennessä.

Vierailija
20/289 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsestään selvää, että uusi asukas saisi viedä tavaroitaan taloonsa ennen sovittua muuttopäivää. Toki useimmat ostaja-myyjäparit keskustelevat asiasta etukäteen ja sopivat onko tämä mahdollista. 

Minusta kuulostaa uskomattoman pölöltä, että keskustelet säästä kun menet katsomaan talostasi poismuuttavia ihmisiä. Tottakai kuka tahansa nyt ainakin toteaisi että olemme sitten muuttamassa ensi lauantaina aamulla, voisi kysäistä onko teillä muuttotalkoot vai käytättekö jotain firmaa. Ja onhan siinä kaikenlaista kommunikointia muutenkin kun kiinteistö vaihtaa omistajaa, esim. sähkösopimuksista, netistä, jätehuollosta, talon huoltotarpeista, viimeisistä  nuohouksista, "onko jotain mitä minun vielä pitäisi tietää".

Mitä enemmän tätä mietin, tajuan että provohan tämä. Tämän aloituksen tekijä ei ole vissiin ikinä edes asunut omakotitalossa, ainakaan aikuisen ikäisenä. Puhumattakaan, että olisi  mitään kiinteistökauppoja ikinä tehnyt. Kunhan unia näkee.

Maintsemistasi asioista on puhuttu jo montakin kertaa siis nuohoukset ja jättteet ja venepaikat yms. Mutta tätä juuri tarkoitin että kun menin sinne sisälle ensin tervehittiin, sitten puhuttii että on hyvä ilma ja sitte sanoin että olisin jättänyt jo tavaroita varastoon. Niin mies pahoitteli ettei sinne nyt mahdu. Ei sanaakaa muutosta. Kun alkoi vain puhumaan mihin kohtaan voin kärryni jättää. Sanoin että en jätä kun tavarat kärsii niin totesi vain että sitten ei voi auttaa, ja että menee sisälle jotain urheilua katsomaan!! Mutta kyllä. Ekat kaupat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän