Vieras lapsi puhui minulle
Tämä tapahtui 2010, siis ennen lööppejä mm pienen Erican kamalasta kohtalosta huoltajiensa toimesta.
Kävelin siis kadulla, kun tien laidassa väsyneen näköinen äiti oli laittamassa alle kouluikäistä poikaa takapenkille. Poika katsoi minua ja sanoi, että häntä pelottaa, ei kuitenkaan itkenyt.
Katsoin kummissani siinä kun äiti ohjasi pojan autoon. Katsoin vielä perään auton rekisterinumeron ja hetken pyörittelin mielessäni pitäisikö soittaa johonkin, mutta en soittanut.
Nyt tämä on jäänyt vaivaamaan minua. Olisiko puheluun tämmöisestä asiasta suhtauduttu silloin vakavasti? Ehkä tänä päivänä ainakin. Nyt kyllä soittaisin, vastaanotosta riippumatta.
Kommentit (7)
Lapsi saattaa suutuksissa kerätä huomiota muilta aikuisilla "sattuu ja pelottaa" on takuulla kuultu monesti täysin turhaan: silloin kun äiti ei osta karkkia ja käskee kärryyn istumaan niin tenava varmasti huuutaa nii että koko kauppa kuulee kuinka häneen "sattuu".
Olisit varmasti huomannut jos tilanne olisi ollut paha ja äiti olisi käyttänyt väkivaltaisesti lasta kohtaan, jolloin itse olisin vasta huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhuin vieraalle lapselle.
T: Setämies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puhuin vieraalle lapselle.
T: Setämies?
Ihan tavallinen pedofiili. Kysyin tietä.
Olisi pitänyt kysyä. Lapsi ei ollut missään tiloissa, ei itkenyt eikä raivonnut. Mietin vain, että kamala jos hän kerran yrittää herättää ulkopuolisen huomion ja tämä vain katsoo ja menee ohi, toisaalta hirveän vaikea mennä sekaantumaan, kun äitikin oli rauhallinen, tosin hyvin väsyneen näköinen.
Vaikea sanoa. Kysyisin suoraan, että mikäs sua pelottaa? :) Ja katsoisin reaktiota? Ehkä sanoo että menee hammaslääkäriin?? Hienoa että välität. Koskaan ei voi tietää mistä on kyse.