Mielipiteitä äidistä joka vie lapsensa hoitoon (2,5v) ja lorvii itse päivät kotona.
Tiedän tapauksen varmasti ei tee esim etätyötä tai ole kotitoimistoa. Kyse on itsestäni.
Kommentit (25)
pieni lapsi on pieni niin lyhyen aikaa että et sitä tajuakkaan enemmin kuin jo on myöhäistä
olet siis tyhmä, sydämetön, laiska, turhautunut, itsekäs, jne jne
miksi siis teet niin?
luulis tossa iässä kun lapsen on vanhana saanut jo ymmärtävän lapsen arvon
Mulla lapsi on osapäivähoidossa, itse olen osa-aikatöissä. Yhtenä päivänä ja yhtenä iltapäivänä viikossa lapsi on hoidossa, itse en ole töissä vaan olen ihan kotona vaan, mutta en todellakaan katso lorvivani. Siivoan, pesen ja viikkaan pyykkiä, imuroin ja pesen lattiat, ja lopun aikaa lorvin eli vietän omaa vapaa-aikaani tunnin-pari. Mielestäni tämä on ihan hyvä systeemi, saan tehtyä kotihommat niin, että viikkoon ei tarvitse tehdä muuta kuin ihan pintapuolista siivousta ja muiden perheenjäsenien ei tarvitse miettiä näitä perusjuttuja, koska ne ovat mun TYÖTÄNI tällä hetkellä. Mun mielestä kotityö ja kodinhoitol ruoanlaitto tms. eivät todellakaan ole mitään lorvintaa vaan TYÖTÄ ja yhtä arvostettavaa siinä missä muukin työ.
Parina päivänä viikossa käyn kaupassa, kerran viikossa siivoan kämpän ja pesenpyykkiä. Katselen telkkaria/videoita/dvd:tä, luen kirjoja surffailen netissä. Mies on töissä ja isommat lapset koulussa, itse olen työtön.
AP.
Miksi hankkia lapsia jos ei niitä halua nähdä? Voi kuule , olen salaa aina iloinen kun lapsi sairastuu ja SAAN olla töistä kotona hänen kanssaan.... odotan viikonloppuja kuin kuuta nousevaa enkä jumaliste käsitä että joku vaan kehtaa maata kotona ja syleksiä kattoon ja viedä lapsen hoitoon! HUH! Ja lisäksi viet paikan siltä joka sitä oikeasti tarvitsisi!
Tottahan ihminen saa omalla ajallansa tehdä mitä haluaa, eikä siinä ole toisilla mitään nokan koputtamista! Ja vaikka laiskottelis!
Otan siitä kyllä kaiken irti. Lapsi hoidossa 8-16 ma-pe. IHANAA.
AP.
ps. Taidatte olla vaan kateellisia.
Ties vaikka olen juuri se ihana naapurin rouva jonka kanssa on niin mukava vaihtaa kuulumisia.
AP.
jokainen tavallaan. Jaksaapahan äiti touhuta sitten illan lasten kanssa hyvällä tuulella, toisin kuin sikaväsynyt uraäiti. Lapsen kannalta sama onko äiti töissä vai levolla.
Vierailija:
Tiedän tapauksen varmasti ei tee esim etätyötä tai ole kotitoimistoa. Kyse on itsestäni.
Tämä uraäiti jaksaa touhuta lasten kanssa illalla. Tekee vielä kotitöitäkin. Myös miehellä on ura, touhuaa lasten kanssa ja osallistuu kotitöihin. Eipä munkaan mies taitaisi tuollaista kauaa katsella. Enkä minäkään, jos toisinpäin sattuis.
Ensinnäkään en koskaan pystyisi olla tekemättä mitään saati, että veisin lapsen ihan suotta jonnekin muualle hoitoon.
Luultavasti kadut myöhemmin..
minä työtön (toki nyt olen lukemassa pääsykokeisiin ammatinvaihdon takia) ja huono omatunto kun lapsi on hoidossa PUOLIPÄIVÄISENÄ! Hoito kuuluu hänen terapiaan (saa siis fys. - ja toimintaterapiaa, puheterapiaa ei ole tarvinnut aloittaa just tän hoidossa saamansa muiden lasten mallin takia!)
Jos niin teet, niin pidän sinua kyllä aika kylmänä äitinä ja ihmettelen miksi olet ylipäätään lapsen halunnut.
Sitten ymmärtäisin jos veisit lapsen esim. 2 päivänä viikossa hoitoon ja puolipäiväisesti (esim. 8-12), että saisit jotain kotona tehtyäkin kun suurperheellinen olet.
Tuota subjektiivista päivähoito-oikeutta ei taida kaikilla olla. Itse nimittäin kysyin lähipäiväkodista, että voisiko lapsen, 3v, saada parina päivänä viikossa puolipäivähoitoon, niin vastaus oli, että jos on toinen vanhemmista kotona, niin ei saa.
Jos tekisin samoin, pistäisin itseni kuntoon esim. käymällä jumpassa joka päivä. Minä nyt vaan hoidan tuon kaksivuotiaani ihan itse.