Mikä kaupunki on pieni, turvallinen lintukoto ja yhteisöllinen (kaikille moikataan, naapuria autetaan)??
Olen muuttamassaJyväskylästä neljän vuoden jälkeen pois. Vaikea ystävystyä, liian iso kaupunki mun makuun, ihmiset tylyjä. Olen it-alalla eli sen alan hommia saisi kaupungissa olla jonkunverran.
Erityisesti kaipaan sitä että uusi tulokss otetaan ystävällisesti vastaan ja osaksi yhteisöä. Näin on käynyt aiemmissa kaupungeissa kuopiossa ja joensuussa.
Ehdota lintukotoa!
Kommentit (66)
Lappeenranta. Muutettiin Joensuusta tänne muutama vuosi sitten ja suosittelen. Terveydenhuolto toimii, päiväkodit ovat hyviä, on mahdollisuuksia harrastaa, lähiliikenne on kattava ja shoppailijalle löytyy vaikka mitä. Täällä on paljon ravintoloita ja kahviloita. Satama on kaunis ja linnoituksen alue upea. Puhdas vesi ja hyvät uimarannat.
Ihmiset Lappeenrannassa ovat hyvin sosiaalisia ja tuntemattomatkin auttavat ja juttelevat. Täällä ollaan ylpeästi karjalaisia ja se näkyy.
Venäläisiä on paljon, mutta mahtuuhan tänne. Turvallista on.
Inkoo, Tammisaari, Karjaa. Ruotsinkielen taito olis kyllä hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Suonenjoki
Yksi kriteereistä taisi olla, että asukkaita on vähintään 100 000.
Ei ainakaan Iisalmi. Ihmiset siellä kieroja ja kateellisia. Toki ensi alkuun voivat vaikuttaa mukavilta.
Suonenjoki