Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kaupunki on pieni, turvallinen lintukoto ja yhteisöllinen (kaikille moikataan, naapuria autetaan)??

Vierailija
24.11.2018 |

Olen muuttamassaJyväskylästä neljän vuoden jälkeen pois. Vaikea ystävystyä, liian iso kaupunki mun makuun, ihmiset tylyjä. Olen it-alalla eli sen alan hommia saisi kaupungissa olla jonkunverran.
Erityisesti kaipaan sitä että uusi tulokss otetaan ystävällisesti vastaan ja osaksi yhteisöä. Näin on käynyt aiemmissa kaupungeissa kuopiossa ja joensuussa.
Ehdota lintukotoa!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttamassaJyväskylästä neljän vuoden jälkeen pois. Vaikea ystävystyä, liian iso kaupunki mun makuun, ihmiset tylyjä. Olen it-alalla eli sen alan hommia saisi kaupungissa olla jonkunverran.

Erityisesti kaipaan sitä että uusi tulokss otetaan ystävällisesti vastaan ja osaksi yhteisöä. Näin on käynyt aiemmissa kaupungeissa kuopiossa ja joensuussa.

Ehdota lintukotoa!

naapuria autetaan?? Ei kuulu nykysuomen kulttuuriin tuollainen. Koko aloituksesta tuli mielikuva, että olet muita ihmisiä tarvitseva ihmistyyppi. Rasittavin kaikista, en ihmettele miksi et saanut ystäviä.

Vierailija
42/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumilaakso.

No tää olis mahtava, vain it-firmat puuttuu. Mikähän oli muumien ansaintalogiikka, kukaan ei käynyt töissä? :) ap

Muumien perheestä tehtiin suosittua reality-ohjelmaa. Onnistuivat myös tuotteistamaan elämäntapansa, kuten nykypäivän Kardashianit. Kyllä sillä elättää isonkin perheen ja on varaa ylläpitää valtavaa tornitaloa ja iso tonttikin heillä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota lintukotoa!

naapuria autetaan?? Ei kuulu nykysuomen kulttuuriin tuollainen. Koko aloituksesta tuli mielikuva, että olet muita ihmisiä tarvitseva ihmistyyppi. Rasittavin kaikista, en ihmettele miksi et saanut ystäviä.

Äläs nyt! Mun naapuriin muutti niin avulias tyyppi, että se auttoi vaikka väkisin! Suuttui, jos ei saanut auttaa.

Vierailija
44/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ihan ekaa vastausta, eli Kouvolaa. Tämä on oikeasti ihana kaupunki asua. 1995 muutin tänne, enkä halua pois lähteä. 

Vierailija
45/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukoto niinpä pidä satu-mielessäsi vaan, ei todellisuutta.

Vierailija
46/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmas menet länsi-rannikolta niin sen parempi. Ehdottaisin melkein mitä vaan karjalasta, savosta tai kymenlaaksosta.

47/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stepford :)

Vierailija
48/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteekin on kaupunki. Täällä on hyvä asua lapsiperheen.

Vierailija
49/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen iloisin kaupunki eli Kouvola!

Vierailija
50/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku Joensuu ja Kuopio eroavat Jyväskylästä? Melkein samanlaisia kaupunkeja kaikki: erityyppisten lähiöiden ympäröimä pienehkö ruutukaavakeskusta on kaikissa, ja lähiöissä on varaa valita. Jyväskylä on asukasmäärältään suurempi, mutta tämä johtuu käytännössä kuntaliitoksista. Se, millaisena minkäkin kaupungin kokee, riippuu kyllä täysin asuinalueesta ja työpaikasta. Jyväskylän tapauksessa on eroa, asuuko vaikka Mäki-Matissa vai Kuokkalassa.

Vierailija
51/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ruotsinkieliset kaupungit, tosin sun pitää osata ruotsia. 

Vierailija
52/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ouluu <3

Jos et ynmärrä eellistä ni paskakaupunni ei terveeks tuo. Täällä vaa ryypätää ja naatitaa.

Vierailija
53/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdit Kuopiosta ja Joensuusta? Voisitko palata? Entäpä etätyöt, joita luulisi it-alaltakin löytyvän? Ei rajoittaisi pientäkään paikkaa pois (mainitsemaasi Loviisaa tms).

Vierailija
54/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin kauan Jyväskylässä ja minusta siellä ihmiset nimenomaan olivat ystävällisiä ja avoimempia kuin esim. kotikaupungissani. Ja pieni kaupunki, etenkin keskusta ihan vitsi, kaupakeskuksia vaan rykelmä.

Miten olis Pietarsaari? En tiedä olisko it-töitä.

Joo Pohjanmaalle vaan. Sisäänpäinkääntynyttä porukkaa ja jos et ole sukua kellekään, tutustuminen vaikeaa.

Ma muja ei kyllä juurikaan ole, kiitos eräiden.

Eikö Vaasassakaan ole? 😂

Tarkoitin tositosi pikkukaupunkeja esim. Pietarsaari ja Kokkola, ehkä Seinäjokikin. Vaasassa en ole käynyt sitten vuoden 2001.

Vierailija
55/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä?

Vierailija
56/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hämeenlinnalle. Palvelut surkeat ja hämäläiset ei todellakaan puhu vieraalle. Välillä ei edes kaupan kassa tervehtinyt. Ei ikinä enää sinne.

Vierailija
57/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on söpö ja pieni kyläpahanen

Vierailija
58/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi.

Väkiluku reilu 20 000. Ihmiset on yleisesti ottaen ystävällisiä ja auttavaisia.

Useita maailmallakin tunnettuja yrityksiä, joissa tarvitaan IT-alan osaajia.

Palvelut lähellä ja kaikki tarvittava löytyy.

Monipuoliset liikuntamahdollisuudet.

Kauniita asuinalueita.

Vierailija
59/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iisalmi.

Väkiluku reilu 20 000. Ihmiset on yleisesti ottaen ystävällisiä ja auttavaisia.

Useita maailmallakin tunnettuja yrityksiä, joissa tarvitaan IT-alan osaajia.

Palvelut lähellä ja kaikki tarvittava löytyy.

Monipuoliset liikuntamahdollisuudet.

Kauniita asuinalueita.

Iisalmi on kuulemma helvetistä seuraava.

Vierailija
60/66 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta on varmaan Suomen venäläisin kaupunki. Venäläiset todella näkyvät ja kuuluvat katukuvassa, vähän kuin olisi ulkomailla.

Ap kuitenkin halusi mamu-vapaan kaupungin, joten venäläisetkin varmaan häiritsee. Kaupungin pitää kuitenkin olla ystävällinen ja vieraanvarainen, ainakin suomalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi