Miten lähdit vaikeasta suhteesta?
Kerään rohkeutta lähteä. Tässä olen jo yrittänyt, mutta mies ei vain usko, vaan puhuu minut jollain tavalla aina takaisin, vaatii nähdä ja puhuu ummet ja lammet. En kaipaa mitään vattuilua avuttomuudesta tai muuta vastaavasta. En olisi koskaan uskonut olevani itse tällaisessa tilanteessa. Ne ymmärtävät jotka ovat kokeneet jotain vastaavaa.
Miten toimit?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kerään rohkeutta lähteä. Tässä olen jo yrittänyt, mutta mies ei vain usko, vaan puhuu minut jollain tavalla aina takaisin, vaatii nähdä ja puhuu ummet ja lammet. En kaipaa mitään vattuilua avuttomuudesta tai muuta vastaavasta. En olisi koskaan uskonut olevani itse tällaisessa tilanteessa. Ne ymmärtävät jotka ovat kokeneet jotain vastaavaa.
Miten toimit?
Vaatii totaalisen irtioton ja radiohiljaisuuden sekä ehkä muutaman kerran kriisikeskuksessa juttelemassa, koska olet tunnekoukussa ja sun on pyristeltävä irti.
Eli puhno estoon tai oma vaihtoon ja ilmoitus että katsot ei-toivotut yhteydenotot vainoamiseksi ja teet ilmoituksen poliisille jos ei tepsi kielto.
Aina saa vaatia mutta sun ei tartte suostua. Ne rajat sä asetat itse.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. JOkaisen tarinassa on jotain tuttua. Minusta tuntuu että mies hämärryttää minua. KOkee että häntä on kohdeltu suhteessa väärin, vaikka lista kaikesta siitä omituisuudesta mitä hän on tehnyt, on todella karua luettavaa. Ja koska en suostu suoranaisesti alistettavaksi, joudun myös pitämään puolia jotka saattavat vastapuolen korvaan kuulostaa julmalta. Mies arvostelee myös ystäviäni. Olen lukenut että tämä on narskujen piirre jotta ystäväpiiri kaikkoaisi.
ap
Kuulostaa ihan exäni toiminnalta. JUOKSE.
Oli pakko lähteä, jotta nselviäisin hengissä ja pää terveenä. Muija sai kaiken aikaa raivareita, eikä mikään kelvannut. Josku raapi ja läpsi, kun en kertakaikkiaan pystynyt tuloillani pitämään yllä hänen hedoinistista elämäänsä. Oma ostamani koti, ulkomaanmatkat ja jokapäiväisen elämisen mahdollistaminen ei ollut mitään.
Otin aamulla vaihtovaatteet mukaan ja lähdin. Aluksi oli vaikeaa, kun ei ollut varmuutta selviääkö lapset ilman lastensuojelun puuttumista tilanteeseen. No nyt olen pärjäillyt omillani ja makselen lapsista. Lapset ovat luonani joka toinen viikko ja on menty eteenpäin. Entinen naiseni vain ei tahdo päästä jaloilleen. Työpaikkaa ei ole löytynyt, kun sanoi edellisestä itsensä irti. Nyt on aina pyytämässä lisärahoitusta. Viiniin ja röökiin lasten kertoman mukaan on varoja. Lapsilla on vaikeaa, kun eivät tahdo äitinsä kanssa selvitä. Saavat joka päivä tuta nahoissaan sitä nälvimistä ja puhetta kuinka hän on uhrannut elämänsä heille. Löysässä hirressä roikottamista. Jaksaa uhriutua ja syyllistää, niin lapsia kuin minuakin.
Onneksi hänen manipulointinsa minulle on historiaa ja voin nauttia elämästäni.
Kertaraivolla. Olin kestänyt henkistä ja fyysistä väkivaltaa, aina ymmärtänyt ja ottanut takaisin, antanut rahaa, antanut seksiä, ollut aina saatavilla. Oltiin puhuttu luottamuksesta ja rakkaudesta, musta oikeasti tuntui että oltiin menty parempaan päin. Kunnes mies jäi kiinni röyhkeästä valheesta, jota oli jatkunut kuukausikaupalla. Todisteet oli kiistattomat. Lähdin siltä istumalta. Erosta tuli helevetti, jouduin turvautumaan poliisiin. Itkin järkytystä ja ikävää muutaman kuukauden, mutta pääsin vapaaksi. Eron jälkeen mulla alkoi uusi elämä.