Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähdit vaikeasta suhteesta?

Vierailija
24.11.2018 |

Kerään rohkeutta lähteä. Tässä olen jo yrittänyt, mutta mies ei vain usko, vaan puhuu minut jollain tavalla aina takaisin, vaatii nähdä ja puhuu ummet ja lammet. En kaipaa mitään vattuilua avuttomuudesta tai muuta vastaavasta. En olisi koskaan uskonut olevani itse tällaisessa tilanteessa. Ne ymmärtävät jotka ovat kokeneet jotain vastaavaa.

Miten toimit?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Vierailija
2/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisien ja turvakodin kautta.

Lähde sinä aiemmin, ennen kuin tilanne on huomattavasti hankalempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAKKASIN kuuntelemasta mitä toinen lepertelee.

PAKKASIN kamat.

NAKKASIN ne autoon ja nostin kytkintä.

Vierailija
4/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita estolle niin ei voi ottaa sinuun yhteyttä

Vierailija
5/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin palasin takaisin kymmeniä kertoja. Sitten jotenkin sain kerättyä itsetuntoni rippeet ja päätin, että nyt riittää. Ja onnistuin.

Pakkasin kaikki kamani, soitin ystäväni hakemaan minut ja lähdin. Tavarat sain jättää sukulaiseni luo, majailin ystävieni sohvilla useita kuukausia ennen kuin sain oman asunnon.

Mies yritti maanitella minua takaisin, estin hänet joka paikassa. Uhkaili jotain ystäviäni kenen luona oleilin, ei kuitenkaan tullut oven taakse. Ei tosin tiennyt missä milloinkin olin.

Meni monia kuukausia, mutta lopulta hän luovutti ja jätti minut rauhaan.

Ei ole helppoa sen eron jälkeen, mutta näin muutaman vuoden päästä en voisi onnellisempi olla, että pääsin pois.

Vierailija
6/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi haluan erota koira kainoloon ja kaverille turvaan

Vierailija
7/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin palasin takaisin kymmeniä kertoja. Sitten jotenkin sain kerättyä itsetuntoni rippeet ja päätin, että nyt riittää. Ja onnistuin.

Pakkasin kaikki kamani, soitin ystäväni hakemaan minut ja lähdin. Tavarat sain jättää sukulaiseni luo, majailin ystävieni sohvilla useita kuukausia ennen kuin sain oman asunnon.

Mies yritti maanitella minua takaisin, estin hänet joka paikassa. Uhkaili jotain ystäviäni kenen luona oleilin, ei kuitenkaan tullut oven taakse. Ei tosin tiennyt missä milloinkin olin.

Ei ole helppoa sen eron jälkeen, mutta näin muutaman vuoden päästä en voisi onnellisempi olla, että pääsin pois.

Huh. Hurja juttu. Omaa moraalia vastaan jättää tylysti viestillä, mutta ymmärrän täysin miksi niin täytyy joskus tehdä, ja niin kai joudun itsekin tekemään. Jos joskus tästä pääsen pois, sain tarpeeksi parisuhteista... Sellaiseen minua ei enää kukaan saa. 

ap

Vierailija
8/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita estolle niin ei voi ottaa sinuun yhteyttä

Voiko myös tekstiviestit laittaa estoon? Mietin sitäkin, että pitääkö tässä hankkia uusi salainen liittymä. Koska voihan hän silti soittaa esim numeronestolla minulla. 

ap

Vierailija
9/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat vaan suosiolla puhelinnumeroa. Ota vaikka prepaid niin ei pysty jäljittämään. Tee elämäsi helpommaksi kaikin keinoin.

Vierailija
10/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Erottiin” useita kertoja, aina palattiin yhteen. Olin ihan äärettömän loppu ja umpikujassa, ei ollut voimia erota oikeasti. Niin hullulta kun se jälkeen päin kuulostaakin. Parhaalle ystävälleni puhuin, että oikeasti toivoin että mies pettäisi minua, niin saisin syyn oikeasti lähteä.

Ja toiveisiini vastattiin. Erään riidan ja ”eron” päätteeksi mies lähti kavereidensa kanssa baariin. Ei tullut yöksi kotiin. Riideltiin lisää ja lisää. Lopulta mies paljasti, että oli tuona yönä harrastanut seksiä toisen naisen kanssa. Se tunne oli jotain aivan kamalaa, mutta samalla sain voimaa lähteä. Olin niin maassa, etten ollut ikinä ollut, mutta samalla niiiin helpottunut, että vihdoin kaikki on oikeasti ohi.

Suhde oli erittäin sairas ja kieroutunut, mies oli sairas ja kieroutunut ja samalla veti mut mukanaan. Vuosia myöhemmin tuntuu oudolta ajatella noita vuosia. Ihan kuin eri elämä, tosin olin silloin kovin nuorikin. Nykyään olen tasapainoinen aikuinen terveessä, onnellisessa parisuhteessa <3

Voimia kaikille kamalissa suhteissa rimpuileville! Asioilla on aina tapana järjestyä loppujen lopuksi, vaikka se ei sillä hetkellä siltä tuntuisi. Ja on oikeasti käytävä läpi eron helvetti, mutta siitä selviää ja se on kaiken sen tuskan arvoista!!!

Vierailija
11/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen parisuhde, jossa sairaalloista mustasukkaisuutta. Homma räjähti täysin kun erehdyin muuttamaan tyypin kanssa yhteen. Minut hakattiin viikottain, syynä mm. olin.ollut kaupassa viisi minuuttia kauemmin kuin yleensä.

Yhden kerran jälkeen jouduin taas pakenemaan vanhempieni luokse, oli muutaman päivän jälkeen taas saanut itkuviestiteltyä minut ajatukseen, että palaan takaisin (näin oli käynyt jo useita kertoja...).

Onneksi tyyppi teki itse pahan virheen. Oli kysynyt, mihin aikaan olen tulossa takaisin, ja ilmoitim bussin jolla tulen. Suuttui ja alkoi nimitellä, koska hänestä okisin voinut "raahata sen laiskan läskin perseeni ajoissa, jos vaan viitsisin".

Masensi ja ahdisti, kun ajattelin että joudun palaamaan takaisin tuon ihmisen luokse haukuttavaksi ja hakattavaksi... Kunnes kesken noiden ajatuksien viimein välähti, että eihän minun ole mikään pakko palata, enää koskaan.

Iso kivi vierähti harteilta, kun laitoin viestin, että tämä laiska läskiperse ei enää tule takaisin, vaan jään vanhempieni luo kunnes saan oman asunnon.

Ja näin kävi. En enää palannut kuin tukijoukon kanssa hakemaan tavarani.

Se tosin onkin ihan eri tarina, mitä kaikkea kiusaa tuo tyyppi yritti tehdä kostoksi jättämisestä.

Vierailija
12/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasioiden sanominen ääneen oli vaikeaa, koska en halunnut loukata toista osapuolta. Lähteminen oli kuitenkin helppoa, koska en tuntenut rakkautta toista kohtaan.

Vierailija
13/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pakko vain ihmetellä mistä te tollasia helmiä löydätte, todella outoa. Jos mulle nainen sanoisi ettei jaksa mun naamaa katella, niin ei muuta kuin ovesta ulos. Case closed.

Vierailija
14/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. JOkaisen tarinassa on jotain tuttua. Minusta tuntuu että mies hämärryttää minua. KOkee että häntä on kohdeltu suhteessa väärin, vaikka lista kaikesta siitä omituisuudesta mitä hän on tehnyt, on todella karua luettavaa. Ja koska en suostu suoranaisesti alistettavaksi, joudun myös pitämään puolia jotka saattavat vastapuolen korvaan kuulostaa julmalta. Mies arvostelee myös ystäviäni. Olen lukenut että tämä on narskujen piirre jotta ystäväpiiri kaikkoaisi. 

ap

Vierailija
15/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen parisuhde, jossa sairaalloista mustasukkaisuutta. Homma räjähti täysin kun erehdyin muuttamaan tyypin kanssa yhteen. Minut hakattiin viikottain, syynä mm. olin.ollut kaupassa viisi minuuttia kauemmin kuin yleensä.

Yhden kerran jälkeen jouduin taas pakenemaan vanhempieni luokse, oli muutaman päivän jälkeen taas saanut itkuviestiteltyä minut ajatukseen, että palaan takaisin (näin oli käynyt jo useita kertoja...).

Onneksi tyyppi teki itse pahan virheen. Oli kysynyt, mihin aikaan olen tulossa takaisin, ja ilmoitim bussin jolla tulen. Suuttui ja alkoi nimitellä, koska hänestä okisin voinut "raahata sen laiskan läskin perseeni ajoissa, jos vaan viitsisin".

Masensi ja ahdisti, kun ajattelin että joudun palaamaan takaisin tuon ihmisen luokse haukuttavaksi ja hakattavaksi... Kunnes kesken noiden ajatuksien viimein välähti, että eihän minun ole mikään pakko palata, enää koskaan.

Iso kivi vierähti harteilta, kun laitoin viestin, että tämä laiska läskiperse ei enää tule takaisin, vaan jään vanhempieni luo kunnes saan oman asunnon.

Se tosin onkin ihan eri tarina, mitä kaikkea kiusaa tuo tyyppi yritti tehdä kostoksi jättämisestä.

Ymmärrän hyvin ettei tällaisessa tilanteessa enää kiinnosta mitä tapahtuu omaisuudelle ym. Mutta kysyn silti. Laittoiko omaisuutesi kappaleiksi? Yrittikö myrkyttää välejäsi muihin ihmisiin? 

Ap

Vierailija
16/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on varmaan itsellekin tiedossa. Kunpa voisin vaan kadotan jonnekkin hetkeksi. 

ap

Vierailija
17/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin kytkintä.

Vierailija
18/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kuitenkin mitä hän yritti kostoksi tehdä, koska tämän tarinan olit jo kertonut siinä mustis-ketjussa. Muistan lukeneeni tämän.

Vierailija
19/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltanut jättää väkivaltaista ja mustasukkaisia exääni. Onneksi hän löysi uuden uhrin ja vapauduin kaikesta siitä pelosta.

Vierailija
20/24 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteminen on vaikeaa mutta se päivä sullekin on tulossa pian, jolloin kolahtaa että ei ero ole yhteinen ratkaisu. Et sä tarvitse sen hyväksyntää erosta. Parisuhde on suhde, jossa on kaksi osapuolta siinä ymmärryksessä, että siinä on molemmilla turvallinen ja hyvä olla. Siitä lähteäkseen ei tarvitse voittaa väittelyä, kestää tuntien hiillostusta tai perustella niin että toinen sen hyväksyy. Sä et ole onnellinen ja se riittäisi ilman mitään extraongelmiakin suhteesta lähtemiseen. Silloin kuin tuo ajatus naksahtaa kohdalleen niin lähtö on helpompaa. Muidenkin kommenteissa sama fiilis, että silloin kun todella sisäistää että voi ja saa lähteä eikä tarvitse katsella ja kuunnella tuommoista, on jo puoliksi ovesta ulkona. Silloin puolisolla ei ole enää suhun valtaa. Sen mielipiteet teidän suhteesta ei ole enää sun vastuulla. Jos puolisosi on kusipää, niin ei sen mielipidettä tarvitse kunnioittaa. Sullakin on omasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme