Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahastosijoittamisesta jotain tietävät, apua!

Vierailija
24.11.2018 |

Tai yleensä sijoittamisesta.
Minun s-bonukseni on menneet muutaman vuoden s-rahastoon, nyt siellä on noin 3100€ ja korkoa näyttää sovellus tälle summalle olevan noin 300€, vajaa 10%.

Jos nyt ottaa pläjäytän ja myyn nuo rahasto-osuudet? (oikea termi?) paljonko minulle jää käteen? Maksanko veroa? Tuosta korosta ilmeisesti? Entä miten rahaston kulut? Olen yrittänyt tavata niitä s-pankin ehtoja ymmärtämättä.
Entä mitä tarkoittaa, että rastosijoittamisessa saa korolle korkoa?

Saisinko neuvoja yksinkertaiselle ihmiselle suunnatulla kielellä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai yleensä sijoittamisesta.

Minun s-bonukseni on menneet muutaman vuoden s-rahastoon, nyt siellä on noin 3100€ ja korkoa näyttää sovellus tälle summalle olevan noin 300€, vajaa 10%.

Jos nyt ottaa pläjäytän ja myyn nuo rahasto-osuudet? (oikea termi?) paljonko minulle jää käteen? Maksanko veroa? Tuosta korosta ilmeisesti? Entä miten rahaston kulut? Olen yrittänyt tavata niitä s-pankin ehtoja ymmärtämättä.

Entä mitä tarkoittaa, että rastosijoittamisessa saa korolle korkoa?

Saisinko neuvoja yksinkertaiselle ihmiselle suunnatulla kielellä?

Korolla tarkoittanet tuottoa, eli se on 300e plussalla. Kulut on jo peritty. Jos ei ole erillistä lunastuspalkkiota, niin ei mene enää mitään kuluja ja maksat tuosta 300 euron tuotosta veroa pääomatulona. 

Korkoa korolle tarkoittanee tässä yhteydessä (kasvu-osuus) että sen rahaston sijoitusten osingot ovat palanneet rahastoon ja saat niistä suhteessa osasi. Kysy tarkemmin pankkitädiltäsi.

Vierailija
2/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kolmesta sadasta menee melkein satku veroa, joten kannattaako nostaa?

Nythän sä saat korkoa korolle, kun olet sijoittanut vajaa 3 tonnia ja pääoma on kasvanut kolmella sadalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki perii kulunsa suoraan rahastosta.

Sinulla on 3400 euroa, josta voittoa 300. Veron maksat vain voitosta eli siitä 300. Veron on karkeasti kolmasosa, eli satku.

Jos nyt myyt saat tilillesi 3400 euroa ja verottaja muistaa sinua vuoden 2018 verotuksessa pääomaveroilla jotka menee maksuun mätkyinä tai saamattomina palautuksian, muista veroistasi riippuen.

Vierailija
4/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki perii kulunsa suoraan rahastosta.

Sinulla on 3400 euroa, josta voittoa 300. Veron maksat vain voitosta eli siitä 300. Veron on karkeasti kolmasosa, eli satku.

Jos nyt myyt saat tilillesi 3400 euroa ja verottaja muistaa sinua vuoden 2018 verotuksessa pääomaveroilla jotka menee maksuun mätkyinä tai saamattomina palautuksian, muista veroistasi riippuen.

HÖPÖ HÖPÖ, veroa maksat voitto-osuudesta, tuolla ei mitään korkoa ole vaan osinkoa tai arvon nousua. Ei ole mitään väliä noilla summilla, jos olet tappiolla. Eli jokainen bonus kun on mennyt rahastoon olet siis ostanut osuuden siitä. Tuo on hankinta hinta. Eli sulla on satoja eri hinnalla ostettuja osuuksia. S-pankki toimittaa verottajalle tiedon paljonko olet sijoittanut ja millä hinnalla, jonka lisäksi myynti hinnan. Tästä tulee voitto josta maksat veroa 30%.

BTV: nyt on kaikkein huonoin aika myydä, kun nuo rahastot on tippuneet 20% kuukaudessa ellei sulla ole se korkorahasto Varovainen.

Vierailija
5/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sun nyt myydä ne?