Tarvitsen makutuomaria! Kumpi näistä sormuksista on kauniimpi?
Kommentit (47)
Kakkosessa puhtautena P eli jopa paljain silmin nähtäviä epäpuhtauksia - jo siitä syystä jättäisin sen pois laskuista. Mihin päädytkin, niin katso että puhtautena SI (small inclusions - tai VSI very small inclusions, mikä on joillekin tärkeää, mutta lisää hintaa.) Itse myös tykkään ylemmästä kuvan perusteella, mutta aina kannattaa sovittaa, sillä kuva on vain yhdestä perspektiivistä ja ei sormessa näytä välttämättä siltä miltä kuvittelee...
timanttitykkääjä kirjoitti:
Kakkosessa puhtautena P eli jopa paljain silmin nähtäviä epäpuhtauksia - jo siitä syystä jättäisin sen pois laskuista. Mihin päädytkin, niin katso että puhtautena SI (small inclusions - tai VSI very small inclusions, mikä on joillekin tärkeää, mutta lisää hintaa.) Itse myös tykkään ylemmästä kuvan perusteella, mutta aina kannattaa sovittaa, sillä kuva on vain yhdestä perspektiivistä ja ei sormessa näytä välttämättä siltä miltä kuvittelee...
Kiitos asiantuntevasta mielipiteestä. Ap
Omaa silmää miellyttää enemmän alempi. Se on mielestäni sirompi ja naisellisempi.
Moni on kakkosen kannalla, mutta ykkösessä on paremmat kivet. En osaa vieläkään päättää kumpi on parempi. Miten voikaan olla näin vaikeaa joku sormuksen valinta. Ap
Ota mieluummin tämä https://www.kultajousi.fi/fi/tuotteet/story-of-love-timanttisormus-0-20… platina on kauniimpaa eikä sitä tarvitse rodinoida
Jos noista kahdesta olisi pakko valita niin jälkimmäinen, kun siinä ei näy noita istutuksen nypyköitä vai mitä onkaan. Näyttää siltä kuin se eka olisi istutettu jollain harjoittelijalla.
Ollos hyvä.
Lyhyellä googlettelulla tässä olis sama hintaluokka (tarjouksessa) ja tyyli, jopa vähän enemmän karaatteja. En kyllä itse ostais sovittamatta - kuinka pian pitää päättää, ei kai just tänään?
https://www.kellojokinen.fi/kohinoor-dahlia-timanttisormus-valkokulta.h…
Tsemppiä!
Nimim. virheistä oppii...
Ensimmäinen on mielestäni tyylikkäämpi, kulmikas muoto on kauniimpi. 😍
Ollos hyvä.
Lyhyellä googlettelulla tässä olis sama hintaluokka (tarjouksessa) ja tyyli, jopa vähän enemmän karaatteja. En kyllä itse ostais sovittamatta - kuinka pian pitää päättää, ei kai just tänään?
Tsemppiä!
Onhan tuo kaunis, mutta mietityttää vähän tuo kukkamainen muoto.. Mutta kiitos silti vaivannäöstä.ap
Ylempi on kauniimpi, tykkään yksinkertaisista linjoista. Ja mulla on itselläni hyvin saman tyyppinen - kivi on vähän eri muotoinen ja isompi. Ameriikasta sai halvemmalla kuin Suomesta :D
Ykkönen on kauniimpi omaan silmään!
Toinen nätimpi ja sirompi. Nutta P-luokan kivi(pique) ongelma, huono laatu. Mulla oli Kultajousen sormus P kivellä eikä se kimallellut yhtään. Toki P-kiviäkin on, olikohan kolmea laatua.
Alemmasta tykkään, se on söpömpi ja siro
Hyviä näkemyksiä. Nuo pique-timantit vähän mietityttää tuossa kakkosessa... Ap
Vielä yks kommentti, sit lopetan ;)
Jos tulee toisen sormuksen rinnalle (tai myöhemmin toinen viereen) niin kannattaa miettiä rungon muotoakin vähän sillä silmällä. Mutta jos yksittäiseksi niin sit se, mikä näyttää itselle sormessa parhaalta (paitsi että P-puhtautta en ottais, ja tuossa Kultajousen kuvassakin näkyy keskimmäisessä timantissa musta piste, joka voisi olla juuri yksi P-kiven paljain silmin nähtävistä epäpuhtauksista, mutta voi toki olla joku muukin heijastuma, ja eri kivissä ne on sitten eri kohdissa...).
timattitykkääjä kirjoitti:
Vielä yks kommentti, sit lopetan ;)
Jos tulee toisen sormuksen rinnalle (tai myöhemmin toinen viereen) niin kannattaa miettiä rungon muotoakin vähän sillä silmällä. Mutta jos yksittäiseksi niin sit se, mikä näyttää itselle sormessa parhaalta (paitsi että P-puhtautta en ottais, ja tuossa Kultajousen kuvassakin näkyy keskimmäisessä timantissa musta piste, joka voisi olla juuri yksi P-kiven paljain silmin nähtävistä epäpuhtauksista, mutta voi toki olla joku muukin heijastuma, ja eri kivissä ne on sitten eri kohdissa...).
Eii, älä lopeta 😊 Mutta onko tuon ylemmän sormuksen kivien laatu sitten oikeasti paljon parempaa kuin tuo p? Erottaakohan kukaan "maallikko"tuollaista asiaa edes (itseni mukaan lukien) Ap
Ollos hyvä.
Tsemppiä!
Tämä on kaikista kaunein mitä on ehdoteltu.
Tosin minä en välitä ollenkaan näistä "möhkäletimanttisormuksista", niin en ehkä osaa arvioida 'sillä silmällä', että mikä olisi kannattavin ostos. Näitä näkee nykyään ihan kaikilla ja siksikin jos joskus naimisiin olen menossa, niin tahtoisin jonkun todella persoonallisen ja hinta saa olla vaikka 20e.
Oma siskoni löysi sellaisen vintagesormuksen, missä on värillinen kivi ja on kullanvärinen rinkula, eikä maksanut siitä muistaakseni 100e enempää ja on oikeasti hänen persoonaan sopiva ja mieleinen. Juu ja siis todellakin hankki ihan itse oman sormuksensa ja niin tekisin varmaan minäkin. (nirsoa taipumusta) Suosittelen samaa ap:llekin.
Kiitos mielipiteestä. Kiva kuulla myös perusteluja. Ap