BLACK Friday - ''Ajettiin 240km kuulokkeiden takia''
Miehiltä kysyttiin, että mitä mieltä ovat tällaisesta Black Friday kulutuksesta ja markkinoinnista: '' No onhan tää ihan kiva tällainen episodi. ''
Toinen jannu totetaa sitten, että: '' Kyllähän se kulutusta nostaa ja kaikkea tommosta hukkatavaraa, mutta onhan se kiva kun halvalla saa.''
Olivat Mikkelistä asti ajaneet Helsinkiin jonottamaan ja hakemaan jotain hemmetin kuulokkeita.
Siis miten tyhmiä ihmiset oikeasti ovat?! En dissaa nyt pelkästään näitä, vaan ylipäätään koko ihmiskuntaa. Miten ihminen voi todeta ja tiedostaa ongelmat ja silti sanoa ja käyttäytyä noin... Pahimmassa tapauksessa nää on niitä, jotka vaan ostaa ja ostaa, menevät paikalle jonottamaan jopa yön yli ja sitten tönivät ja tappelevat, kun ovet aukeavat. Näitä on maailma pullollaan....Surettaa miten ahneita ja vietävissä valtaosa on.
Toivottavasti tätä Black Friday-potaskaa alettaisiin boikotoimaan isommin. Eihän tuo kiitospäivän jälkeinen juhla -jossa muuten molemmissa juhlissa se hyvin ikävä se pääsyy, mistä koko homma alkanut- kuulu tänne Suomen kulttuuriin mitenkään. Eikö mikään enää riitä nykyihmiselle?
Kommentit (113)
Black Friday on samanlaista tyhmien kusetusta kuin muutkin alennuskampanjat. Hintataso hämärretään täysin ottamalla alkuperäiseksi hinnaksi hatusta jotain. Kukuttajaviranomaiset ovat hampaattomia. Kyse on ostokiiman nostatutksesta ja jos järkeä ei ole paljon annettu, lankeaa näihin aina uudelleen. Järkevä seuraa monipuolisesti hintoja jatkuvasti ja eri liikkeistä. Jos tuotteen hinta missä ja milloin tahansa on sopiva, ostaa sen, on kampanja tai ei. Tyhmyys ei katoa puolustelemalla sitä.
Itse tilasin verkosta pari tavaraa tarpeeseen 50 % alella normaalihinnasta. Tiesin odottaa, että tulee BF-aleen. Oli siis helppoa, edullista ja hyödyllistä. Loistavat alennukset osassa kaupoista. Harvoin vuoden aikana on näin hyviä alennusprosentteja. Enemmän kritisoin näennäisiä alennusmyyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Black Friday on samanlaista tyhmien kusetusta kuin muutkin alennuskampanjat. Hintataso hämärretään täysin ottamalla alkuperäiseksi hinnaksi hatusta jotain. Kukuttajaviranomaiset ovat hampaattomia. Kyse on ostokiiman nostatutksesta ja jos järkeä ei ole paljon annettu, lankeaa näihin aina uudelleen. Järkevä seuraa monipuolisesti hintoja jatkuvasti ja eri liikkeistä. Jos tuotteen hinta missä ja milloin tahansa on sopiva, ostaa sen, on kampanja tai ei. Tyhmyys ei katoa puolustelemalla sitä.
Mitä itse olen seurannut BF-hintoja, niin tämä on monessa kaupassa juuri sellainen oikea alennusmyynti. Eli myydään oikeasti halvalla toisin kuin yleensä ale-kampanjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kritiikki menee ihon alle, koska ihmisillä on jo orastavaa tiedostamista siitä, etä tämä kulutusjuhlinta on sairasta eikä voi jatkua loputtomiin. Ikävää asiaa ei kuitenkaan haluta myöntää. Sama kuin yrittäisi alkoholistille puhua vähentämisestä.
Kuuntelen muuten tässä vuonna 1968 valmistettua, virheettömässä kunnossa yhä olevaa radiota rakennuksessa, joka on valmistunut 1889. Huonekalut ovat 1950-1960-luvulta ja yhä tyylikkäitä ja ehjiä. Black Friday ei ole aiheuttanut mitään ostotarpeita. Nykyihmisen kaikki huonekalut vaihdetaan kerran vuosikymmenessä, medialaitteet eivät kestä kuin max. muutaman vuoden. Siitä syntyy se ongelma, joka on nyt realisoitumassa maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ilmaston pelastaminen ihmiselle elinkelpoiseksi vaatii jokaiselta jotain muutosta.
Ilmaston pelastaminen? Suomalaisten ilmastopäästöt ovat luokkaa 0,1 %.
Toisekseen ilmasto on ollut lämpöisempi jo aikakaudella ennen teollisuutta, joten ihmisen osuus ilmastolämpiämiseen on osoittamatta. Toki turhanpäiväinen ympäristön sotkeminen on aina tyhmää.Mutta muista Sinä olla tekemättä niitä lentokonematkojasi sillä ne saastuttaa tuhannesti enemmän kuin autoilu. Voisit ihan vaikka sulkea sen puhelimesi tai tietokoneenkin koska se kuluttaa sähköä ja mikäli sitä ei ole tuotettu ydinvoimalla niin sähkön tuotto saastuttaa.
Ydinvoimakin saastuttaa, ja ne saasteet ovatkin sitten niin ikäviä, että ne on haudattava peruskallioon muutamaksi tuhanneksi vuodeksi (eikä kukaan halua niitä omille mailleen, omaan naapurustoonsa, omaan kaupunkiinsa tai ylipäätään omaan maahansa).
Saasteetonta sähköä tuotetaan vesi-, tuuli- ja aurinkovoimalla.
Höpsistä keikkaa.
Wikipedia:
"Ydinvoiman normaalikäytön ympäristövaikutukset ovat elinkaaritarkastelussa vähäiset verrattuna muihin huomattaviin energianlähteisiin, koska ydinvoimalaitos ei suunnitellusti toimiessaan synnytä ympäristölle haitallisia päästöjä tai kasvihuonekaasuja."
Toisekseen niin sanottu "ydinjäte" ei ole mitään jätettä vaan nykyisin erityisen arvokasta polttoainetta kehittyneille uusille reaktorimalleille.
Jos sinulla tarjota ydinjätettä niin otan kaiken vastaan ilomielin sillä se tekisi minusta välittömästi miljonäärin.
Jännä homma kun ydinvoimasta kinailevat yleensä ihmiset jotka eivät siitä mitään ymmärrä.
alkeet voit opetella täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinvoima
Etenkin uudemmat ydinreaktorit voittavat kaikki tuuli ja aurinko kehittelyt 100-0. Mutta vastustakaa vaan... maapallo sitten kärsii teidän hölmöydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen seurannut BF-hintoja, niin tämä on monessa kaupassa juuri sellainen oikea alennusmyynti. Eli myydään oikeasti halvalla toisin kuin yleensä ale-kampanjoissa.
Mulla on itselläni verkkokauppa, olen siis yrittäjä.
Kaupassani on tarjoustuotteiden lisäksi voimassa alennuskoodi jolla saa vielä -15% alennusta aivan kaikista tuotteista... jopa niistä alennetuista.
Eli aivan varmasti on aitoja tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä inhoan tällaisia keskustelunavauksia, jossa tarkoituksena päästä naureskelemaan ja lynkkaamaan tuntemattomia ihmisiä. Kyllä uskon, että tässä maailmassa tapahtuu suurimpiakin rikkeitä kuin se, että pari kaksikymppistä jamppaa päättää lähtee roadtripille ostamaan alennuskuulokkeita.
Kuulokkeet varmaan tuli tarpeeseen ja ne varmasti oli myös alunperin kalliit. Mielestäni nimenomaan aika monen pitäisi ottaa tällaisesta kuluttamisesta mallia. Sen sijaan, että tilataan jotain krääsää Kiinasta, ihan vaan, koska halvalla saa.
Ymmärrän, jos ei itse osta ikinä mitään niin ehkä sitten on varaa kritisoida henkilöitä, jotka ostavat itselleen kuulokkeet alennusmyynneistä. Niin ja verkkokauppaa ei taida Mikkelissä olla mutta tuskin ovat ainoita henkilöitä, jotka ovat ajaneet ihan jopa parin tunnin matkan toiseen kaupunkiin viihteen tai ostosten perässä. Aika tekopyhää kritisointia.
Olen hämmentynyt siitä, kuinka vasta viikkoja sitten voivoteltiin ilmastonmuutosta ja nyt se on unohdettu ja ostetaan muovia muovin päälle. Nuokin pojat tuossa klipissä sanoivat tosiaan, että tulee ostettua turhaa. Mikään ei viitannut siihen, että edes kuulokkeet tulevat tarpeeseen. (Eikö muka verkkokaupassa ollut tarjousta?) Itse käytän kaikkeen kuunteluun kännykän mukana tullutta handsfree-laitetta. Tarjoaa ihan riittävän laadukkaan elämyksen.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne kuulokkeet on alunperin kalliit kun hintaa hilattu ylöspäin että voi nyt myydä "alennuksella", eli normihintaan. Toinen samanlainen on välipäivät, mutta silloin osa on oikeasti alennuksessa kun halutaan saada myytyä pois ennen vuoden vaihtumista.
Aina kun näen kiinnostavan huippualennuksen, googletan tuotteen josko sen hinta löytyisi muista kaupoista.
Melko usein tulee vastaan tämä ilmiö, että ko. liikkeen alkuperäinen hinta on selkeästi kalliimpi kuin muiden kauppojen normaali hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä inhoan tällaisia keskustelunavauksia, jossa tarkoituksena päästä naureskelemaan ja lynkkaamaan tuntemattomia ihmisiä. Kyllä uskon, että tässä maailmassa tapahtuu suurimpiakin rikkeitä kuin se, että pari kaksikymppistä jamppaa päättää lähtee roadtripille ostamaan alennuskuulokkeita.
Kuulokkeet varmaan tuli tarpeeseen ja ne varmasti oli myös alunperin kalliit. Mielestäni nimenomaan aika monen pitäisi ottaa tällaisesta kuluttamisesta mallia. Sen sijaan, että tilataan jotain krääsää Kiinasta, ihan vaan, koska halvalla saa.
Ymmärrän, jos ei itse osta ikinä mitään niin ehkä sitten on varaa kritisoida henkilöitä, jotka ostavat itselleen kuulokkeet alennusmyynneistä. Niin ja verkkokauppaa ei taida Mikkelissä olla mutta tuskin ovat ainoita henkilöitä, jotka ovat ajaneet ihan jopa parin tunnin matkan toiseen kaupunkiin viihteen tai ostosten perässä. Aika tekopyhää kritisointia.
Olen hämmentynyt siitä, kuinka vasta viikkoja sitten voivoteltiin ilmastonmuutosta ja nyt se on unohdettu ja ostetaan muovia muovin päälle. Nuokin pojat tuossa klipissä sanoivat tosiaan, että tulee ostettua turhaa. Mikään ei viitannut siihen, että edes kuulokkeet tulevat tarpeeseen. (Eikö muka verkkokaupassa ollut tarjousta?) Itse käytän kaikkeen kuunteluun kännykän mukana tullutta handsfree-laitetta. Tarjoaa ihan riittävän laadukkaan elämyksen.
En tiedä mitä he ovat kommentoineet, lähinnä täällä on keskusteltu tästä kuulokkeiden hausta. Mä en taas usko, että kukaan ihan huvikseen laittaa 150€ kuulokkeisiin. (joku katsoi, että oli tämän hintaiset) Eiköhän silloin nimenomaan ole hinta- laatutietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlaiset kuulokkeet enkä käytä niitä ensisijaisesti musiikin tai medioiden kuunteluun vaan ympäristön äänien vaimentamiseen. Se että tarvitsen nuo kuulokkeet avokonttorissa työssä selviytyäkseni on minun yksilöllinen tarpeeni. On äärettömän vastenmielistä miten ihmiset osoittavat tällä palstalla haluavansa sanella mitä muut tarvitsevat. Joidenkin mielestä on ihan ok suureen ääneen epäillä muiden motiiveja ja tarpeita. Oikeasti se on luokatonta käytöstä.
Lopettakaa tuo sairaalloinen tavaran hamstraus. Pärjäisitte 10% siitä mitä omistatte.
Mulla on ollut nuo kuulokkeet vähintään 5v langallisena versiona. Edelleen käytössä viikoittain avokonttorissa ja aina lentomatkoilla. Niissä ei ole ollut mitään vikoja, joten oletan, että käytän niitä vielä sitten joskus eläkkeellä jos 3mm kuulokeliitäntä on vielä olemassa :) On aika hassu tunne kun ne ottaa lentokoneessa päästä ja se lentomelu iskee päälle tuhannen tonnin voimalla.
Onnea hankinnastasi!