Saat käyttöösi aikakoneen. Mihin haluaisit matkustaa?
Kommentit (50)
Menisin menneisyyteen kun bitcoin oli halvimmillaan ja lähettäisin itselle viestin että olen tulevaisuudesta ja osta bitcoineja kaikilla säästöilläsi ja myy sitten kun se on yli 15000 kipale. Vakuuttaakseni itseni kertoisin pari juttua jotka vain itse tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 1966 (syntymävuoteni) "svengaavaan Lontooseen" tai sitten San Franciscon vuoden 1967 hippipsykedeliaan ja "rakkauden kesään". En tietenkään itse muista tuosta ajasta mitään ja olen kateellinen niille jotka saivat olla silloin nuoria. Mahtavaa musaa ja groovya meininkiä!!!
Olen ajatellut ihan samaa! Maailma muuttui NIIN paljon silloin. Nuorisolla oli ideoita, idealismia, uutta energiaa! Sr oli varmasti todella mullistavaa aikaa!
Kävisin katsomassa dinosauruksia ainakin ihan ekana. Antiikin Kreikka olisi myös mielenkiintoinen, samoin viikinkiaika, Egyptin kulta-aika, viktoriaaninen Englanti. Tulevaisuus kiehtoisi, mutta en tiedä uskaltaisinko. Voisi olla ahdistavaa.
Turkuun 1917 ja siitä taaksepäin Pietariin.
Juurilleni, syntymäni perimmäisiin syihin.
En mihinkään koska se olisi itsemrha. Aurinkokunta ja koko Linnunrata viilettää avaruudessa melkoista vauhtia. Aikakoneella johonkin siirtyminen tarkoittaisi hyvin suurella todennäköisyydellä ilmaantumista jonnekin päin avaruutta ja tuskallista kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään koska se olisi itsemrha. Aurinkokunta ja koko Linnunrata viilettää avaruudessa melkoista vauhtia. Aikakoneella johonkin siirtyminen tarkoittaisi hyvin suurella todennäköisyydellä ilmaantumista jonnekin päin avaruutta ja tuskallista kuolemaa.
Mä en nyt tajunnut. Tai ehkä sä et hiffannut ketjun ideaa. Tsori siitä.
Johonkin eurooppalaiseen ”in”kaupunkiin ennen maailmansotia. Berliini, Pariisi ehkä Wien.
Kulttuuria, uusia ajatuksia, edistystä, uutta musiikkia.
Ihmiset eivät vielä olleet kokeneet sotien, ja varsinkin Toisen Maailmansodan järkyttäviä ja euroopan mullistavaa ja järkyttäviä vaikutuksia.
Olisivat onnellisen tietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajunnut. Tai ehkä sä et hiffannut ketjun ideaa. Tsori siitä.
Ehkä se on helpompi ymmärtää kun unohdetaan galaksin ja aurinkokunnan liike. Maapallo viilettää auringon ympäri huimaa 29,8 km/s keskinopeutta. Jos siirryt ajassa tunnin taaksepäin, päädyt siihen missä maapallo oli tunti sitten, eli noin 107280 km päähän maapallon nykyisestä sijainnista. Jos maapallo siirtyy sinun mukana tunnin taaksepäin niin sitten siirtyy varmaan kaikki muukin joten mikä muuttuisi? Voi olla että siirrytään kokoajan tunti taaksepäin eikä edes huomata sitä.
Varmaan 1997 tai joskus 2000-luvun alkuun.
Haluaisin matkustaa esim. 1500-luvulle, koska haluaisin nähdä paikan päällä, että minkälaista elämää Suomessa silloin elettiin ja että minkälaista kieltä silloin puhuttiin eli miten sen aikainen suomen kieli eroaisi nykyisestä kielestä. Tekisin matkan kuitenkin vain, jos minulle ei sattuisi matkan aikana mitään pahaa, en esim. jäisi jumiin siihen aikaan, en vahingossakaan muuttaisi menneisyydessä mitään mikä voisi vaikuttaa jotenkin nykyaikaan ja että pääsisin takuulla takaisin nykyaikaan.