Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä arvoilla olette saaneet verenpainelääkityksen?

Vierailija
23.11.2018 |

Mulla on alapaine huidellut jo pitkään siinä 90-100 välillä, yläpaine on kohtuullisen normaali. Ylipainoa ja stressiäkin on, johtuu varmaan niistä. Muuten olen terve, kaikki veriarvot yms. ovat kunnossa.

Päätä särkee toispuoleisesti aika usein ja korvissakin jumputtaa, ehkä juuri tämän verenpaineen vuoksi? Millä arvoilla on teile verenpainelääkkeitä määrätty, ja ovatko auttaneet? Onko mitään sivuvaikutuksia tullut? Olisin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla arvolla pitäisi tulla lääkitys. Ainakin itsellä katosi päänsärky kun saatiin lääkityksellä alapaine lähemmäksi viitearvoja. Kannattaa mennä lääkäriin, korkea verenpaine on hiljainen tappaja.

Vierailija
2/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saamassa juuri vastaavilla alapaineen arvoilla. Lääkityksestö siis on keskusteltu ja se aloitetaan seuraavalla lääkärikäynnilla. Alapaineeni on ollut koholla jo muutaman vuoden. Ensihoitohan on ollut se elintapojen tarkistus. Olen hoikka, liikunnallinen, en juuri suolaista syö, joten elitapahoito ei ole laskenut paineita. En siis vielä tieäd miten vaikuttavat ja mitä määrätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lääkäri määräsi lääkityksen, kun paineet olivat vastaanotolla 85/150. 10 vuotta syönyt lääkettä, alapaine aina vaan koholla. Stressiä on, ylipainoa 10kg.

Vierailija
4/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetta voit alentaa tekemällä päivittäin puolen tunnin kävelylenkki. Kaura myös laskee verenpainetta. Vältä lääkkeitä viimeiseen asti, niistä on aina haittaa. Toki useimmat ihmiset ovat niin laiskoja itsensä hoitamiseen, että ottavat mieluummin napin naamaan ja heittäytyvät sohvalle.

Vierailija
5/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla arvolla pitäisi tulla lääkitys. Ainakin itsellä katosi päänsärky kun saatiin lääkityksellä alapaine lähemmäksi viitearvoja. Kannattaa mennä lääkäriin, korkea verenpaine on hiljainen tappaja.

Saitko mitään sivuvaikutuksia lääkkeistä?

Vierailija
6/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

154/98

Vierailija
7/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpainetta voit alentaa tekemällä päivittäin puolen tunnin kävelylenkki. Kaura myös laskee verenpainetta. Vältä lääkkeitä viimeiseen asti, niistä on aina haittaa. Toki useimmat ihmiset ovat niin laiskoja itsensä hoitamiseen, että ottavat mieluummin napin naamaan ja heittäytyvät sohvalle.

Teen kyllä päivittäin tuon puolen tunnin - tunnin lenkin koiran kanssa, mutta vaikutusta sillä ei tunnu olevan tähän. 

AP

Vierailija
8/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä neuvotaan pudottamaan painoa. En usko että haluat syödä loppuikääsi lääkkeitä.

Vierailija
9/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla arvoilla saa lääkitystä. Alapaine on lähellä normaalia ja todennäköisesti tippuu kun vähän viitsii katsoa ruokavaliota. Esimerkiksi pari viikkoa hyväkarppausta tiputtanee arvot normaaliin.

Vierailija
10/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä neuvotaan pudottamaan painoa. En usko että haluat syödä loppuikääsi lääkkeitä.

Joo, en halua. Ylipainoa on reippaaastikin ja sitä yritän pudottaa jatkuvasti. Ajattelin lähinnä nyt sitä, että auttaisiko tuo verenpainelääkitys saamaan olon ns. normaaliksi, säryttömäksi ja pirteämmäksi, ja siten antaisi enemmän motivaatiota laihduttamiseenkin. Vielä varmasti olisi jotain tehtävissä.

AP

Vierailija
11/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla arvoilla saa lääkitystä. Alapaine on lähellä normaalia ja todennäköisesti tippuu kun vähän viitsii katsoa ruokavaliota. Esimerkiksi pari viikkoa hyväkarppausta tiputtanee arvot normaaliin.

Ei tippunut minulla ruokavaliolla, ei karppauksella, ei päivittäisellä lenkkeilyllä. Yritystä useampi vuosi. Elämäni ensimmäiset 35 vuotta olen kärsinyt alhaisesta verenpaineesta, jopa raskausaikoina. Nyt aloitetaan kokeeksi lääkitys. 

Vierailija
12/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun minulle 50-vuotiaana määrättiin verenpainelääkitys, olin juuri juossut eräässä juoksutapahtumassa kympin alle 55 minuuttiin. Söin joka aamu kaurapuuroa, ja välissä kaurahiutaleita maidon kanssa illallakin. Siitä huolimatta verenpaineeni oli luokkaa 160/105.

Se kyllä varmasti auttaisi, jos lopettaisin työt ja niiden aiheuttama stressi hellittäisi.

Lääkityksen aloittamisen jälkeen monta kertaa viikossa tullut päänsärky jäi pois.

Vierailija
13/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tippunut minulla ruokavaliolla, ei karppauksella, ei päivittäisellä lenkkeilyllä. Yritystä useampi vuosi. Elämäni ensimmäiset 35 vuotta olen kärsinyt alhaisesta verenpaineesta, jopa raskausaikoina. Nyt aloitetaan kokeeksi lääkitys. 

Kuinka vanha olet? Minulla verenpaine rupesi nousemaan vaihdevuosi-iässä.

12

Vierailija
14/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka lääkitys toimi vuoden ja sen jälkeen aiheutti allergisen reaktion - alaraajojen turvotusta, ihottumaa. Ongelma hävisi kun vaihdettiin merkkiä ja nyt on toiminut pari vuotta tosi hyvin. Syön kasvisruokaa ja yritän liikkua, mutta siitä huolimatta vain lääkkeillä on onnistuttu saamaan verenpaine alas. Verenpaineen laskeminen auttaa myös stressiin, ei käy niin ylikierroksilla.

Vierailija
15/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, osa ihmisistä on saanut sellaiset geenit että normaalilukemiin ei päästä pelkillä elämäntapamuutoksilla.

Vierailija
16/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kyllä päivittäin tuon puolen tunnin - tunnin lenkin koiran kanssa, mutta vaikutusta sillä ei tunnu olevan tähän. 

AP

Kysymys onkin reippaasta kävelystä, koiran kanssa se ei onnistu.

Vierailija
17/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en halua. Ylipainoa on reippaaastikin ja sitä yritän pudottaa jatkuvasti. Ajattelin lähinnä nyt sitä, että auttaisiko tuo verenpainelääkitys saamaan olon ns. normaaliksi, säryttömäksi ja pirteämmäksi, ja siten antaisi enemmän motivaatiota laihduttamiseenkin. Vielä varmasti olisi jotain tehtävissä.

AP

Lääkitys pahentaa asiaa.

Vierailija
18/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun minulle 50-vuotiaana määrättiin verenpainelääkitys, olin juuri juossut eräässä juoksutapahtumassa kympin alle 55 minuuttiin. Söin joka aamu kaurapuuroa, ja välissä kaurahiutaleita maidon kanssa illallakin. Siitä huolimatta verenpaineeni oli luokkaa 160/105.

Se kyllä varmasti auttaisi, jos lopettaisin työt ja niiden aiheuttama stressi hellittäisi.

Lääkityksen aloittamisen jälkeen monta kertaa viikossa tullut päänsärky jäi pois.

Ei verenpaineeseen autakaan joku kympin juoksu, vaan päivittäinen puolen tunnin kävely.

Vierailija
19/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka lääkitys toimi vuoden ja sen jälkeen aiheutti allergisen reaktion - alaraajojen turvotusta, ihottumaa. Ongelma hävisi kun vaihdettiin merkkiä ja nyt on toiminut pari vuotta tosi hyvin. Syön kasvisruokaa ja yritän liikkua, mutta siitä huolimatta vain lääkkeillä on onnistuttu saamaan verenpaine alas. Verenpaineen laskeminen auttaa myös stressiin, ei käy niin ylikierroksilla.

Syöt kasvisruokaa ja ihmettelet kun verenpaine ei laske kuin lääkkeillä :D:D:D  Söisit ihmiselle tarkoitettua ruokaa.

Vierailija
20/77 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri antoi kerran ohjeeksi korkeasta verenpaineesta kärsivälle lopettaa Hesarin lukeminen. Ja se tehosi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme