Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa ja ihastunut toiseen

Vierailija
23.11.2018 |

Voi että tämä on turhauttavaa. Olla naimisissa ja ihastunut toiseen. Ihastuksen kohteen näkemisestä saa sellaiset kiksit, että sitä haluaa aina vain lisää. Haluaisi lisää ja enemmän, mutta mitä? En halua rikkoa perhettä, mutta en halua päästää irti ihastksestakaan (ihastuksen tunteesta?) Tänäänkin sain niin ihanan katseen syvälle silmiin ja hymyn päälle, ai että!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näette, oletko nainen?

Vierailija
2/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Miksi kysyt missä nähdään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä henkeä. kyllä se ohitse menee!

Vierailija
4/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että menee ohi. Minulla kylläkin ihastukset kestävät melko kauan, useamman vuoden. Kun yksi loppuu niin pian alkaa toinen. Huoh. Olen muutenkin ollut lapsesta asti sellainen, että ihailen paljon ihmisiä. Edelleen olen. Viehätyn ihmisistä syvästikin ilman, että se olisi ihastumista.

Ap

Vierailija
5/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs annan oooooikein hyvän neuvon. Elät vain kerran, YOLO, joten toteuta kaikki haaveesi muista välittämättä. Menet ja panet sen ihastuksesi kanssa. Olet nainen, joten kyllä sinä sen saat vampattua - todennäköisesti hyvin helpolla.

Sitten alat pohtia, että entäpä jos tulit raskaaksi tai sait tartuntataudin. Ja entä jos miehesi sittenkin saa tietää? Ja alat tunnustella, että miltä tuntuu, kun omaa omatuntoasi paikkaillaksesi annat miehellesi ja miehesi luulee sinun rakastavan häntä, mutta koko ajan vain ajattelet tuota toista miestä. Entä miltä tuntuu, kun mies käyttää lapsianne pelivälineenä ja sanoo heille, että äiti ei enää rakasta isää vaan jotakuta toista miestä ja niinpä vanhemmat nyt eroavat. Eihän hän edes valehtele. Vanhan tokaisun mukaan totuuden saa sanoa aina, ja sillä tarkoitetaan totuuden sanomista juuri silloin, kun siitä on varmasti eniten vahinkoa.

Ihmiset nyt ihastuvat, vaikka ovat parisuhteessa. Niin minäkin olen tehnyt. Onneksi sitä ei ole tapahtunut enää viime vuosina, kun en näemmä kenellekään edes kelpaisi, en edes vaimolleni. Olin äsken tyly. Olet varmaan miettinyt kuvaamani kaltaisia asioita ainakin jollakin tasolla. Ihastusajatuksien käsittelyyn liittyy eräs ongelma: jotta ihastumisen ajatuksen ja tunteen pystyisi torjumaan, niiden pitää ensin herätä ja tulla tietoisiksi. Tai ei minun ainakaan tule ajateltua, että enpä nyt saa ihastua johonkin jenniin, ellei minulle ensin tule sellaista ajatusta, että onpa tuo jenni nyt kovin houkutteleva tapaus. En minä varmuuden vuoksi kiellä itseäni ihastumasta jokaiseen naiseen.

Oma ajatukseni on, että voimme vaikuttaa ajatteluumme ja myös tunteisiin käytöksellämme. Liikenne ei siis ole yksisuuntaine niin, että se aina lähtisi jostakin pienestä tunneaistimuksesta, etenisi tietoiseksi ajatukseksi ja lopulta päätyisi toiminnaksi. Aivopesu on surullinen esimerkki, jossa liikenne on toisensuuntaista. Mielenhallinta perustuu osittain käytöksen ja toiminnan ohjaamiseen. En väitä sen olevan helppoa, mutta jos mielessäsi todella on ihastuksen lisäksi tietoinen ajatus, että haluat ihastuksen tunteesta eroon, on varmaankin helpompi vaikuttaa yksittäisiin tekoihin kuin jostakin mielen syvyyksistä kumpuaviin tunteisiin ja puolitietoisiin ajatuksiin. Minä en tiedä, mitä voit tehdä käytännössä. Ja osaat tehdä oikeat käytännölliset ratkaisut ilman jonkun satunnaisen nettikirjoittelijan kyökkipsykologisia ohjeitakin. Siitä päätellen, että kirjoitit tänne, tilanne on sinulle jonkintasoinen ongelma. Jos kuvittelet, että homma hoituu ryhtiliikkeellä eli ajattelemalla, että en ihastu en ihastu en ihastu enkä ainakaan tee mitään tee mitään tee mitään, niin ihan varmaa on, että ainakin jollakin tavalla haksahdat. Noin 100 prosenttia ryhtiliikkeistä epäonnistuu. Juoppo juo varmasti, jos edessä on kossupullo, vaikka aikeet olisivat kuinka jalot. Tee siis jotakin konkreettista, mutta kohtuullista. Jotakin, minkä pystyt toteuttamaan. Tai sitten vain hyväksyt sen, että et pysty vaikuttamaan asiaasi ja että se ei ole (mahdollisen) vapaan tahtosi alainen, ja lopulta hölmöilet tavalla tai toisella. Siitä seuraa sitten se mikä siitä seuraa, mutta jos sinulla on kanttia väittää, ettet voinut sille mitään, et varmaankaan suhtaudu seurauksiinkaan mitenkään tunteella, vaan hyväksyt välttämättömän.

Vierailija
6/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se onkin, kun en halua ihastuksesta/tunteesta eroon. Suoraan sanottuna haluaisin vain tutustua häneen rauhassa kahdestaan ja päästä peittojen heilutus puuhiin. Mutta kiltti ihminen kun olen, en uskalla tehdä niin. Enkä loukata miestäni. Ristiriitaista.

Ap

Vierailija
7/7 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se onkin, kun en halua ihastuksesta/tunteesta eroon. Suoraan sanottuna haluaisin vain tutustua häneen rauhassa kahdestaan ja päästä peittojen heilutus puuhiin. Mutta kiltti ihminen kun olen, en uskalla tehdä niin. Enkä loukata miestäni. Ristiriitaista.

Ap

Miksi samaistat ihastuksen fyysiseen toimintaan? Ei me apinoita olla, monkey brain off ja oot vaan rauhassa sen tunteen kanssa. Sattuuhan se kyllä, mut ei kipuun oo ennenkään kuoltu. Opit olemaan. Ja jos ystävystyt, eikö ole hienoa, että maailmassa on useita rakkaita ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi