Eroko ainut vaihtoehto?
Olen raskaana rv 34. Meillä ennestään reilu 3 v. lapsi. Muuten kaikki olisi hyvin mutta miehen juominen on mielestäni liiallista. Viikolla monena iltana 6 olutta, joskus hakee lisääkin yhden iso. Viikonloppuna aina olutta, vaihtelevissa määrin. Tämä aiheuttaa minulle surua, eikä hän välitä vaan pilaa illat näin. Seksi on vähentynyt huomattavasti koska mies väsynyt oluiden jälkeen tai kello liikaa kun tulee sänkyyn. Hölmö olin kun tein toisen lapsen hänen kanssa mutta olen teini iästä saakka ajatellut hänen olevan se oikea ja tunne ei ole siitä muuttunut. Nyt vaan alkanut ahdistaa tuo jatkuva tissuttelu kun se pilaa kaiken. Pitäisikö vain erota vaikka tämä on ainut ongelma ? Ja siis tämä ei tunnu ratkeavan millään. Mies ei ole moksiskaan ero puheista vaikka sanon sen tosissani. Lapselle hän on äärettömän rakas ja ollaan erottu aiemmin eikä siitä ainakaan seurannut mitään hyvää. Mies 29 v ja minä 25.
Kommentit (6)
Mun on nyt vaikea sääliä tässä tilanteessa muita, kuin lapsia. Kuka ihan oikeasti tekee lapsen juopolle. Oi lapsiparkoja, kun teidät vanhempina.
Itse alkoholistin lapsena kasvaneena voin kertoa, et se turvattomuuden tunne, epävarmuus ja stressi vaikuttaa koko elämään. Munkin äiti roikkui kynsin hampain miehessä kiinni. Laittoi mut hakemaan sitä lapsena pubista kotiin. Itse asiassa liitto päättyi vasta, kun mun isä jätti mun äidin. Sitä seurasi vuosi jolloin meillä ei oikeastaan ollut yhtä ainutta vanhempaa. Juoppo isä oli uudella naisella ja äiti kiersi ravintoloita, kun ei osannut olla ilman miestä. Rauhottui vasta, kun uuden löysi.
Sun miehestä ei näköjään nyt ole täyspainoseksi vanhemmaksi. Olisiko susta? Olisitko tarpeeksi vahva antamaan turvallisen kodin? Pystytkö keskittymään muutaman vuoden äitiyteen, ei mieheen/miehiin?
Mä eroaisin. Ehkä mies jopa säikähtää sitä ja oikeasti muuttuu. Mut otat takasin vasta, kun muutos kestänyt pitkään...et kun se on ollut viikon juomatta, tai vasta luvannut olla juomatta ...
Miehesi saattaa olla alkoholiriippuvainen. Keskustele miehesi kanssa vakavasti hänen juomisestaan. Kerro miltä se sinusta tuntuu ja mitä seurauksia siitä on. Ei ehkä vielä kannata erota, kun teillä on kaksi lastakin. Miehen alkoholiongelma pitäisi hoitaa jotenkin. Jos hän ei itse pysty vähentämään tai lopettamaan juomista, niin sitten vaikka käynti A-klinikalla voisi tulla tarpeeseen.
Kyllä ero on ainoa vaihtoehto, jos mies ei lopeta. Lähinnä lapsien takia
Erotkaa. Lapset ei kuulu alkoholistiperheeseen. Ajattele heidän parastaan. Onko kiva nähdä isä aina kännissä?
koskaan ei voi olla ainoaa vaihtoehtoa. Jos se on ainoa mahdollinen lopputulos niin eihän siinä ole mitään vaihtoehtoa silloin. Vai mikä se VAIHTOehtoinen tila olisi? Vähintään kaksi vaihtoehtoa on aina.