Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka kolmas suomalainen elää kokonaan ilman säästöjä

Vierailija
22.11.2018 |

Miten jotkut voikin olla niin naiiveja, että eivät varaudu lainkaan pahan päivän varalle. Vähintään 2kk:n tulot pitäisi olla jokaisella meistä säästössä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on

Vierailija
2/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on sijoituksissa puolet lainojen summasta, ja sijoitukset kasvavat kuukausittain (kuten myös sijoitusten tuotot) ja velka pienenee kuukausittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Luulisi, että siitä 3500 euron keskipalkasta jäisi jotain säästöönkin, mutta ei! Häpeällistä.

Vierailija
4/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on sijoituksissa puolet lainojen summasta, ja sijoitukset kasvavat kuukausittain (kuten myös sijoitusten tuotot) ja velka pienenee kuukausittain.

Sitähän tässä juteltiin, sun sijoituksista. Wau✌️🤩

Vierailija
5/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen yh jonka kaikki kk-tulot on yhteenlaskettuna 2000e. Yritän kovasti laittaa joka kuukausi edes muutaman kympin säästöön, mutta sitten hajoaa auto tai puhelin tai pesukone tms ja kaikki säästöt palaa siinä. Ja taas lähdetään nollasta. Olisin onnellinen jos mulla olisi vaikka joku neljäkin tonnia pahanpäivän varalla, mutta todellisuus on se,ettei näin pienistä tuloista kertakaikkiaan jää mitään säästöön.

Vierailija
6/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä "pahan päivän"?

Suomessa sellaista ei voi tullakkaan.

Yhteiskunta antaa kämpän ja maksaa sen.

Jää se vajaa 500/kk vielä elämiseenkin.

Ja velat painetaan unholaan, jos ei enää työllisty.

Mikä hätä?

Vilkase afrikkaan, niin näet mikä on hätä.

Vierailija
7/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan luottotiedottomia on yli puolimiljoonaa. Lisäksi opiskelijoita, sairaita, työttömiä jne... Vieläkö ihmettelet, ettei kaikilla ole säästöjä? 

Siitä kyllä olen samaa mieltä, että meillä, joilla siihen on mahdollisuus, on umpihullua olla pitämättä mitään puskuria. Kolmen kuukauden liksa ei kuitenkaan niin paljon ole, etteikö sitä nollakorolla kärsisi makuuttaa.

Vierailija
8/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä "pahan päivän"?

Mikä hätä?

Ai kenen velat? kyllä mä edelleen makselen ulosottoon 20vuotta vanhoja velkoja 40/kk vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo vuosia. Velkaa ei ole jäljellä enää kuin nelinumeoinen summa, mutta luuletteko että se lyhenee senttiäkään tuolla neljälläkympillä? Ei lyhene. Eikä kukaan ole sanallakaan sanonut että mun velat annettaisiin anteeksi, ei, maksaa pitää oli varaa tai ei.

Enkä jaksa edes aloittaatuosta "yhteiskunnan auttamisesta".

Vierailija
9/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä "pahan päivän"?

Mikä hätä?

Lyhennän kyllä opintolainaa kuukausittain työttömyyskorvauksesta. Eipä ole mennyt unholaan

Vierailija
10/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi teiniä, omakotitalo ja auto. Tulot menee aika tarkkaan tällä hetkellä elämiseen. Molemmat töissä, ihan ns normaaleilla keskipalkoilla. Mennään näin nyt nämä vuodet kun lapset vielä on kotona. Sen jälkeen kun lähtevät kotoa opiskelemaan, alkaa olla talokin maksettu, joten sitten meillä vasta on oikeasti mahdollisuus alkaa säästelemään puskureita tai sijoittamaan.

Meillä on luottokortit, jos nyt joku kodinkoneen hankinta tulee pikaisesti, sitten vaan Visalla ostamaan.

On ahdistavaa, kun tälläkin asialla syyllistetään.

Vierailija
11/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi teiniä, omakotitalo ja auto. Tulot menee aika tarkkaan tällä hetkellä elämiseen. Molemmat töissä, ihan ns normaaleilla keskipalkoilla. Mennään näin nyt nämä vuodet kun lapset vielä on kotona. Sen jälkeen kun lähtevät kotoa opiskelemaan, alkaa olla talokin maksettu, joten sitten meillä vasta on oikeasti mahdollisuus alkaa säästelemään puskureita tai sijoittamaan.

Meillä on luottokortit, jos nyt joku kodinkoneen hankinta tulee pikaisesti, sitten vaan Visalla ostamaan.

On ahdistavaa, kun tälläkin asialla syyllistetään.

Ei visa ole mikään ratkaisu.

Vierailija
12/43 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi säästöjä. Aina kaikilla fyrkat lopussa ja lainaillaan toisiltamme kun mennään kaljalle. Olen keski-ikäinen työtön mies ja asun Kalliossa. Ehkä muualla ihmiset elää toisenlaista elämää.

Vierailija
13/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vähävaraisten tulisi säästää puskuria.

Vierailija
14/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi säästää ainakin sen 500e kuukaudessa

-Suski-

Vierailija
15/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sentään jollain vara asua Helsingin Kalliossa ilman säästöjä. Ei ole nykyinen kurjistuminen puraissut :D

Vierailija
16/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään jolla olisi säästöjä. Aina kaikilla fyrkat lopussa ja lainaillaan toisiltamme kun mennään kaljalle. Olen keski-ikäinen työtön mies ja asun Kalliossa. Ehkä muualla ihmiset elää toisenlaista elämää.

Ehkäpä sinullekin kertyisi pientä säästöä jos jättäisit ne kaljallakäymiset vähemmälle? Laske huviksesi

kuinka paljon kuukaudessa saati sitten vuodessa tuohon hupiin menee! 

Vierailija
17/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinullekin kertyisi pientä säästöä jos jättäisit ne kaljallakäymiset vähemmälle? Laske huviksesi

kuinka paljon kuukaudessa saati sitten vuodessa tuohon hupiin menee! 

Ex kansanedustaja Pertti Salovaara oli laskenut, että se on n.1000-1200e/kk

Vierailija
18/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä on paha nyhjästä edes säästöön.

Vierailija
19/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi säästää ainakin sen 500e kuukaudessa

-Suski-

Vaikka 10€/kk, niin summa on kasassa reilussa neljässä vuodessa.

-Ellu-

Vierailija
20/43 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 v sitten muutin kotoota pois, ei minkäänlaisia säästöjä koskaan. Palkka menee parissa viikossa. Millonkohan se paha päivä tulee kun ei oo vielä näkynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi