Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinkapaljon miehenä autat vaimoasi kotitöissä?

Vierailija
22.11.2018 |

Ja olet mukana perhearjessa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirintamamies kirjoitti:

Hauska sanavalinta. 😂

Ruuista ja tiskeistä hoidan puolet, samoin pyykeistä. Kaupassa käyn 90%:sti. Vaihdan aina lakanat, koska se on minulle pidempänä paljon helpompaa. 

Inhoan siivousta, joten vaimo sen sijaan hoitaa siivouksesta ja kukkienhoidosta 90%. Eli vähemmän teen, mutta teen pidempää työaikaa, huolehden autosta ja maksan yhteisistä menoista 3/4.

Mutta toiihan kullosta hlvetin hyväältä. Onko koskaan riitaa siitä mitä kanavaa katsotaaan?

Mun isoomummo oli erittäin älykäs ja muiistan se aiina kulki takanaani hämmästelllen seurasi minua mitä teiin antoi esiim nipun avaaimia käteeni ja kulki takanaani mihiin sovitttelen avaimia huomaan että oleen perinyt seen saman geenin, oleen utelias ihmiisen käytökselle. Miksii vtussa kaikilla ei voi olla tunnnelipesukoneita?

Meillä ei olllut sellsista olen alemmman keskiluokan lapsi. Itsee jotenki koen kun onn jossakin yhteisössä niin sen ajattelee joteenkin perheeksi. Ja yleensäkin ihhmisten asiat niin mitä vanhemmaksi tulee niin ne jotenkiin kokee tärkeiksi yhä enemmmän. Ehkä se on sitä kun ymmärrys lisääntyy niin sitä haluaa enemmän auttaa.

Vierailija
22/32 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta yhtään, mutta johtuu siitä että olen eronnut ja teen kaiken itse, eikä rasita yhtään toisin kuin akka aina valitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paljon autan. Usein vien vaimon avuksi roskapussin ja laitan tiskikoneen päälle.

Vastaavasti vaimo aika usein auttaa minua miesten töissä. 

Vierailija
24/32 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska sanavalinta. 😂

Ruuista ja tiskeistä hoidan puolet, samoin pyykeistä. Kaupassa käyn 90%:sti. Vaihdan aina lakanat, koska se on minulle pidempänä paljon helpompaa. 

Inhoan siivousta, joten vaimo sen sijaan hoitaa siivouksesta ja kukkienhoidosta 90%. Eli vähemmän teen, mutta teen pidempää työaikaa, huolehden autosta ja maksan yhteisistä menoista 3/4.

Tämä kuulostaa hyvältä parisuhteelta. :)

Kuulostaako? Musta epäreilulta. Mieshän maksaa vähintään 75% YHTEISISTÄ menoista.

Ei sitä saa korvattua imuroimalla kerran viikossa. Mies lisäksi huolehtii auton yksin. Aika hyvä diili naisen kannalta.

Huolehtii autosta=vie katsastukseen 15 min / vuosi ja vaihtaa renkaat 60 min / vuosi.

Mies syö tuplasti sen mitä nainen, miehen pitää maksaa 2/3 ruokakuluista.

Pakolliset kotityöt: imurointi, vessan pesu, pyykin pesu, ruoanlaitto, roskien vienti. Jo helpoimman ruoan tekeminen vie vähintään 30 min. Jälkien siivous toisen 30 min. Ja syödä pitää päivittäin. Ostettuna taloudenhoitajan palvelut maksaisivat 40 euroa tunti. Siitä voi laskea.

Näistäkään ei tarvitsisi huolehtia, jos menot ja kotityöt jaettaisiin reilusti tasan. Itse en ainakaan suostuisi maksetuksi kodinhoitajaksi omassa talossani enkä myöskään maksamaan toisen laskuja.

Vierailija
25/32 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska sanavalinta. 😂

Tämä kuulostaa hyvältä parisuhteelta. :)

Hyvä se on onkin.

Vierailija
26/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan(imuroin, vaihdan lakanat ja pyyhkeet,  viikkaan pyykit 50%;sti, pesen vessan/kylppärin 50%:sti, laitan tiskit,  pyyhin pölyt), käyn kaupas 75%:sti, hoidan lemmikit, fiksaan kämppää ja ostan niihin kuuluvat kamat, korjaan laitteet ja lasten lelut, huollatan auton ja vaihdan renkaat,  vien ja haen muksut päiväkodista. Muita en muista tällä hetkellä.

Vierailija
27/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hoitaa kodin ja lapset, miehet hoitaa työt. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
28/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku skitsofreenikkona autan vaimoani niin paljon kun vain ehdin.

Vierailija
29/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta vaimoa sillä se osaa tehdä kotitöitä ihan itsekin, mutta hoidan kyllä ruuan ja tiskauksen ja osan siivouksesta yksin. Pyykit pesee pääasiassa vaimo.

Vierailija
30/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelimme usein edesmenneen mummoni kanssa näistä asioista. Mummo oli karjakko, aamulla aikaisin navettaan ja illalla myöhään. Pappa oli päivätöissä.

Ei tarvinnut keskustella tai tapella, pöivän selvää oli, että pappa hoiti lasten aamu- ja iltapalan, hoiti lapset kouluun ja nukkumaan.

Yhdessä yritettiin molempien tienesteillä rakentaa mahdollisimman mukava elämä kaikille perheen jäsenille.

Vierailija
31/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta vaimoa sillä se osaa tehdä kotitöitä ihan itsekin, mutta hoidan kyllä ruuan ja tiskauksen ja osan siivouksesta yksin. Pyykit pesee pääasiassa vaimo.

Ai niin, hoidan myös asumisen ja auton kustannukset.

Vierailija
32/32 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee suurimman osan, koska hän on 50% työajalla ja senkin pystyy pääsääntöisesti tekemään kotoa käsin. Minä oon 8 h töissä arkisin ja työmatkat on pitkät. Joten jos tässä joku "auttaa" niin se olen minä. Itse nyt vaan katsoisin, että yhdessä me tätä arkea pyöritetään, kulloisenkin tilanteen mukaan. Ei ole mies valittanut työn määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä