Masentuneet. Mistä apua?
En tiedä oikeen mistä saisin apua. Mut nyt huomaan et mun täytyy myöntää että ehkä tarviin apua tähän oloon. Ei mee ohi vaan pahenee vaan. Mulla on lapsia niin kuuluuko mun ottaa yhteyttä neuvolaan? Vai terveyskeskuseen? Jos niin mihin sinne?Soitanko vaan soittoajalla et tarviin kuule nyt jotain apuu pääkoppaan ja ne antaa jonkun ajan johonkin kk päähän. Vai mitä yleensä tässä kuuluu tehdä? Neuvolassa oon puhunu kuinka en oikeen jaksa tällähetkellä mut ne ehdottaa vaan kotiapua ja sitä en tarvii. Ahdistun enemmän jos joku vieras tunkis itteensä meille. Kyl mä lapset ja kodin ja pyykit hoidan. Haluisin vaan nyt tän hirveen ahdistuneisuuden ja hengenahdistuksen ja väsymyksen ja surullisuuden ja välillä tulevat järjettömät itsetuhoiset ajatukset pois enkä pysty siihen näköjään itse. Kiitos jos joku jaksaa jotain oikeeta neuvoa antaa.
Kommentit (11)
Älä huoli, lapsesi viihtyvät varmaan hyvin sijaiskodissa.
en saanut mistään. pelkän leiman otsaan tk:sta.
Assburger kirjoitti:
Itse sain ajan nopeasti yleislääkärille, joka kirjoitti masennuslääkereseptin.
Tabut olivat hyvä ensispu, n. kuukauden päästä pääsin juttelemaan psyk.sairaanhoitajan kanssa, 45min/viikko.
Mitä sanoit ajanvaraukseen? On jotenkin hirveen vaikeeta puhuu tästä kellekkään. En tiedä miten saan itestäni irti sen verran et onnistun tekee tuon puhelun.
tk
Mua ei lääkkeet auttaneet
Tsemppiä.
Hae viipymätttä apua.
Onko paikkakuntasi TK:ssa mielenterveyshoitajaa tms? Tilaa aika vaikka terveydenhoitajalle, niin hän ohjaa sinut eteenpäin. Jos et sitten halua TK-lääkärille aikaa tilata. Pääasia nyt on, että saat avun.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Tabut olivat hyvä ensispu, n. kuukauden päästä pääsin juttelemaan psyk.sairaanhoitajan kanssa, 45min/viikko.
Mitä sanoit ajanvaraukseen? On jotenkin hirveen vaikeeta puhuu tästä kellekkään. En tiedä miten saan itestäni irti sen verran et onnistun tekee tuon puhelun.
En jaksa enää muistaa.
Kai minä sanoin, mikä ongelma on.
Kai sitä ei ole pakko sanoa kuin lääkärille, mutta ajan saaminen syytä sanomatta voi olla tk:ssa nihkeää.
Vaikeaa sinne on mennä valittamaan, se on totta.
Rohkeutta!
Itse melkein pillahdin itkuun puhelimessa, mutta asiallinen hoitaja varasi ajan seuraavalle viikolle ja huolehti, että pärjäisin siihen asti. Tarvittaessa olisin saanut nopeammankin ajanvarauksen, mutta en kokenut siihen tarvetta. Ne ihmiset ovat nähneet kaikenlaista, ota vain yhteyttä omaan terveyskeskukseesi.
Kelasta. Siellä voivat kätevästi ajaa itsemurhaan niin ei tarvitse enää kärsiä.
Itse olen ainakin jo lähellä, kun ei ole enää voimia selvitellä ja korjailla niiden päätöksiä.
Tuossa olikin hyviä neuvoja yllä, joten en jankuta niitä.
Ota myös käyttöösi Ferroforte B+C tai Ramavit ellet ole yliherkkä niille.
Jos masennukselle ei oikein ole syytä, niin silloin syy saattaa olla huonossa ruokavaliossa.
Itse olen sen kokenut ja pyrkinyt siitä pois. Jonkun aiheuttama masennus ja ruokavalion aiheuttama masennus ovat erilaisia...
Hoida itseäsi kokonaisvaltaisesti.
Hengenahdistus oli itsellä sitä raudan puutosta... käytän tuota Ferrofortea tai ramavitia kuuriluontoisesti estämään sitä ja syön myös maksalaatikkoa ja kananmunia jne... vihanneksia ja hedelmiä. Vältän sokeria ja pelkkiä jauhoruokia...