Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mpr rokote - sinun oma kokemus autismin yhteydestä

Vierailija
22.11.2018 |

En kaipaa tähän ketjuun yhtään huutelijaa tai muuta kuin vanhempien omia kokemuksia, hyviä tai huonoja. Ketään tai kenenkään kokemuksia, olivatpa ne miten pieniä tai suuria, ei vähätellä.

Haluan kuulla aitoja kokemuksia. Ennen olin hyvin rokotemyönteinen, mutta kun katsoin vaxxed dokumentin, on ollut pakko ottaa asioista enemmän selvää.

Itse pidän todennäköisenä, että jotkut (pieni prosentti) voi oireilla mpr-rokotteeseen jopa autismin puhkeamisena, koska jotkut perheet ovat ulkomailla jopa voittaneet oikeuskeisejä nimenomaan autismiin yhdistettynä. Ilmeisesti geneettisillä taipumuksilla voi olla osansa.

Kuitenkaan mekaniikkaa ei täysin tiedetä tai jos tiedetään, pidetään mpr-rokotuksia kuitenkin yleisesti niin tärkeänä yhteiskunnan kannalta, että tuo hyvin pieni (kuitenkin vakava) sairastuminen sallitaan yleisen edun nimissä. Olisi pahempaa jos tuhkarokko jne leviäisi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epidemiologisesti riski on hyvin pieni, eikä yhteyttä autismiin ole voitu todistaa. Molekyylitasolla yhteys voi löytyä, mutta sitä ei ole tutkittu. Muutenkin rokotteiden aiheuttamat epigeneettiset muutokset on tutkimatta.

Mitä itse ilmiöiden tutkimiseen tulee, niin autismin kirjon häiriöt ovat lisääntyneet valtavan paljon viimeisten vuosikymmenten aikaan ja samaan ajanjaksoon sattuu myös rokotusten lisääntyminen. Eli ajallinen yhteys löytyy, mutta kausaliteettia ei ole löydetty. Olisi muutenkin epäeettistä testata rokotteita verrokkiryhmilläm jota kausaliteetin todistamiseen tarvitaan.

Rokottamiseen liittyy aina riski, mutta riski on populaatiotasolla aina pienempi kuin hyöty. Yksilötasolla riski voi konkretisoitua ja rokotteen aiheuttama haitta on suurempi kuin oletettu hyöty. Eli ei välttämättä ole oikeaa tai väärää valintaa yksilön näkökulmasta.

Kokemus?

THL:n botti hyökkäsi ketjuun sillä hetkellä, kun joku kirjoitti sanan rokote.

Vierailija
22/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyä omia kokemuksia tässä asiassa? Ei ne todista yhtään mitään. Yhtä hyvin voi kysyä omia kokemuksia siitä miten todennäköisesti myöhästyy aamulla töistä jos nousee sängystä vasen jalka edellä. 

Jos sinulla ei ole kokemuksia, älä vastaa. Väärä ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyä omia kokemuksia tässä asiassa? Ei ne todista yhtään mitään. Yhtä hyvin voi kysyä omia kokemuksia siitä miten todennäköisesti myöhästyy aamulla töistä jos nousee sängystä vasen jalka edellä. 

No missä sun kokemus tässä on? Mitä sä täällä valitat.

Vierailija
24/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kyselet kokemuksia, kun ne kokemukset eivät kerro sulle yhtään mitään? Täytyyhän sun se tajuta.

Vierailija
25/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tajua että kyllä sua saa valistaa. Omia kokemuksia ei ole eikä voi ollakaan! Nämä tutkimustulokset julkaissut brittilääkäri on myöntänyt tulosten vääristelyn! Yhteyttä ei ole, tollo.

Vierailija
26/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oikeuskeissi, mihin tässä on varmasti viitattu, on Italiasta. Yksi oikeuskeissi yhdestä lapsesta, joka seuraavassa oikeusasteessa kumottiin aivan yksiselitteisesti.

Lisäksi autismin ja mpr-rokotteen yhteydestä on tehty Wakefieldin (alkuperäinen vääristelty tutkimus) tutkimuksen jälkeen kymmeniä tutkimuksia, joilla on yksiselitteisesti kumottu rokotteen yhteys autismiin.

Näistä löytää ihan oikeasti asiallista tutkimustietoa, jos haluaa etsiä. Rokotteet tuppaa vaan ihmisillä menemään tunteisiin (tätäkin on tutkittu) ja se antaa hyvän pohjan pelolle ja väärän tiedon leviämiselle. Kaikki kuitenkin haluavat omalle lapselleen juuri sitä parasta. Rokottamatta jättäminen ei kuitenkaan sitä tutkitun tiedon valossa ole.

Vierailija
27/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita rokotteesta. Ellei sitten ollut supernero aikaisemmin. Ihan normaalisti kehittyvä lapsi.

Jos autismi puhkeaa yhdelle miljoonasta, niin silloin todennäköisempi syy on jossain muualla kuin rokotteessa.

Vierailija
28/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi rokotettu puolivuotiaana ja on nyt vähän yli kolme. Oli rokotettaessa normaali vauva ja nykyään normaali kolmevuotias. On sosiaalisempi ja rohkeampi kuin kumpikaan vanhemmistaan tuon ikäisenä.

Eli oma kokemus: rokotuksella ei ole mitään pienintäkään yhteyttä autismiin.

Vierailija
29/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni: minun ikäluokkani on rokotettu. Kun olin lapsi, ei ollut rokotevastaisuutta. En ole koskaan kuullut, että joku olisi sen jälkeen muuttunut autistiseksi. Sisarukseni, mieheni, serkkuni, mieheni sisarukset ja serkut sekä kaverini on rokotettu. Omat lapset, sisarusten, serkkujen, kaverien ja tuttujen lapset on rokotettu. Yhtään autistia ei suvussa tai kaveripiirissä ole.

Vierailija
30/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on lievä autismikirjonhäiriö. Hän on saanut mpr-rokotteen. Hän on myös syntynyt hätäsektolla hapenpuutteessa. Tuliko ap mieleen että autismin tai muun aivojen kehityshäiriön etiologiana voi olla lukuisia muita syitä, et vaan muistanut tuossa avauksessasi kysyä niistä?

Vierailija
31/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ja lapseni (3kpl) ollaan saatu rokote, samoin mies. Ei autismia. Myös mun ja miehen sisarukset (6kpl) on sen saaneet, kuten lapsensa (10kpl), ei autismia. Serkkumme (n. 50kpl) on sen saaneet, ei autismia. Ystävämme ja heidän lapsensa rokotettu, ei autismia.

Lähipiirissä ei ole ainuttakaan autismia vaikka kaikki on rokotettu. Se on mun kokemukseni.

Vierailija
32/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko autismi ”puhjeta”?

Vierailija
33/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rokotteen puoli vuotta sitten töiden takia, kun en ollut lapsena saanut. Ei autismia ainakaan vielä!

Vierailija
34/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lapsena mpr-rokotteen ja joka syksy myös INFLUENSSAROKOTTEEN ja sain viime viikolla tietää sairastavani astmaa?!?! selkeä yhteys?????

Vierailija
35/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps... Tää on kyllä huvittavin aloitus miesmuistiin. Öö, omat kokemukset rokotteen ja autismin yhteydestä? Jep. Olen rokotettu ja en autisti. Neeext.

Vierailija
36/37 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suku ja kaikki ystävät perheineen on rokotettu, ei autismia.

Vierailija
37/37 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella taas on mpr rokote, vahvasti autistinen . Suuniteltu hyvin sujunut sektio. (Ei hätä)

Toisella lapsella ei otettu MRP rokotetta juuri sen autismi riskin takia (lähes kaikki muut rokotteet otti) ja hänellä ei autismia

Englannissa MPR rokote poistettiin rokoteohjelmasta sen takia että todettiin sen aiheuttaneen todella paljon autismia siellä päin, joten me sanoimme; Ei.