Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousapua Turusta, vähän rankempaan siivoukseen

Vierailija
22.11.2018 |

Hei,

osaisiko joku suositella Turusta siivoojaa, joka tulisi auttamaan sellaisessa asunnossa, jossa asukkailla raskaan elämänvaiheen takia on sotkua ja tavaraa? Ei siis mitään ällötysasteella olevaa, mutta sellaista, että pitäisi viedä tavaroita pois, kierrätykseen, roskikseen, järjestellä huonekaluja, pestä ikkunat jne.? Ei mitään himohamstraajameininkiä, mutta kuitenkin liikaa tavaraa. Asunnon kuntoon laittamisella olisi iso merkitys monenkin ihmisen elämään. Kyseessä 4h+k. Haussa siis ammattilainen, joka osaa laittaa hihat heilumaan ja on elämää nähnyt.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko neuvoa kenelläkään?

Vierailija
2/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan siivooja voi toisten tavaroita alkaa heitellä roskikseen. Varsinainen siivous on sitten eri asia, ja siihen voi tosiaan kuulua esim ikkunanpesu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turussa ja voin auttaa.

Vierailija
4/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudullakin on varmasti firmoja joista voi tilata raivauksen. Ei oo halpaa, mutta myöskään etsimäsi ammattilainen ei työskentele ilmaiseksi/kahvipalkalla.

Vierailija
5/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu siivoojille järjestellä tavaroita ja viedä roskiin.

Vierailija
6/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa jätelava pihaan sitten tyhjennät kaikki sinne, sitten perusteellinen siivous ja taas ostaa kämppä täyteen tavaraa.

Vierailija
7/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ilmeisesti haussa ammattijärjestäjä. Ensin sellainen, sitten siivooja. 

Vierailija
8/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, ehkä sitten ammattijärjestelijä. Sellainen ihminen, joka voisi siivota rinnalla, auttaa, ettei olisi yksin tekemässä. Mutta joka ei myöskään kauhistelisi ja hokisi vaikka, että voi kyllä on sitten kamalasti tavaraa ja hirveää kun tänne on tätä pölyä kertynyt.

Olen itse aikoinani siivonnut ihmisten koteja, jopa sellaista ihan kamalaa, jossa meinasi oksennus tulla. Joten tiedän, ettei tämä ole sitä. Mutta ihminen, joka apua tarvitsisi, on nyt niin vaikeassa elämäntilanteessa, etteivät hänellä yksin voimat tuohon riitä, tiedän sen. Itse en ehdi olla tarpeeksi apuna. Kyllä uskoisin, että osaa oikeanlainen tyyppi esim. laittaa pehmoleluja muovilaatikkoon, pieniä vaatteita vietäväksi kirpputorille, astioita pakata laatikkoon jne. Nyt tarvittaisiin näille ihmisille tilaa hengähtää, sekä konkreettisesti että sen kautta henkisesti. Kukaan ei voi hyvin sotkun keskellä. 

Jos sinulla, joka voisit auttaa, olisi esim. sähköposti, johon voisin laittaa viestiä, niin olisin iloinen. Tälle projektille olisi aikaa kuukausi, eikä kukaan olettanutkaan mitään ilmaista apua. Mutta kysyin jos joku tietäisi susoitella ihmisiä/firmaa, joka tällaiseen hommaan kykenisi.

Vierailija
9/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa kaljatölkkisi ihan itse vaan, niin sitä muutkin joutuu tekemään.

Vierailija
11/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu siivoojille järjestellä tavaroita ja viedä roskiin.

Luepa ketju alusta. Tämä tyyppi hakee...

Vierailija
12/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan siis ehkä päätellä, ettei tällaista apua ole saatavana? Alkoholilla ei ole osuutta asiaan, kaljatölkkejä ei siis tarvitse siivota.

Olen saanut sellaisen käsityksen, että telkkarissa näytettävissä hamstrausohjelmissa esim. loppujen lopuksi naureskellaan ihmisten sairaudelle tai hädälle? Voi olla, että olen saanut väärän käsityksen. Olen myös ymmärtänyt, että sosiaalitoimi (tai jokin vastaava taho) järjestää siivouksia, kun ihminen on sitten jo todella pahasti pois raiteiltaan, vaikkapa häätö sen takia tms.

Ehkä tosiaan keskiluokkaisen ihmisen kohdatessa vaikeuksia, ja sen näkyessä arjen hallinassa, ei ole tahoa, joka voisi silloin edes rahalla tulla apuun. Siis inhimillisesti. Ymmärrän, että voi tilata roskalavan, ja sinne kai aika moni osaa heitellä sitten vaikka kaiken. Tällaisessa tapauksessa kuitenkin usein jo pelkästään se siivouksen aloittaminen, tavaroitten vieminen pois jne. voi olla ison kynnyksen takana. Tietää kyllä, mitä pitäisi tehdä, mutta ei vaan jaksa, saa aloitettua. Harvalla on niin paljon ystäväiä, jotka oman arkensa keskellä ehtisivät ja jaksaisivat tällaisessa auttaa, niin nytkin. Mutta jos edes rahalla saisi apua ja ystävällisyyttä...

Vierailija
13/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mun unelmaduuni, mutta yrittäjäksi en ala. Siispä työtön

Vierailija
14/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun kautta voisi saada kotipalvelun, jos perheessä siis on lapsia, avun pitää olla pidempi aikaista, mikään teho siivous ei ole kuin hetken apu kunnes ongelma taas palaa. Muuten suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin matalan kynnyksen mielenterveys palveluu, apua on sastava muuhunkin kuin siivoukseen, tähän voisi myös sitä kautta saada jonkin henkilökohtaisen avustajan, mielenterveys ja sen ongelmat ovat otettava vakavasti.

Vierailija
15/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omaankin korvaan juuri järjestäjän hommalta. En itse tosin heti muistanut tuota nimitystä/titteliä, mutta hyvä että että aiempi vastaaja sen tiesi. Ammattijärjestäjiä paikkakunnittain löytyy ainakin täältä. 

Vierailija
16/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulla "ammattijärjestäjä Turku" löytyy sitten lisääkin.

Vierailija
18/18 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi