Anopin heikko itsetunto
Hän tuhlaa paljon luonnonvaroja mm vaatteisiin, meikkiin, hiustensa värjäämiseen, hajuvesiin, huonekaluihin, astiasarjoihin ja muuhun sisustamiseen. Hän käyttää vähän rahaa myös järkevästi, nimittäin palveluihin ja elämyksiin. Hän käyttää paljon myös ulkona syömiseen ja vaikka hänellä on astia-, kattila-, yms kokoelmia, niin hän ei laita ruokaa. Hän syö mikroruokaa aina samalla haarukalla! Hän ei muutenkaan varsinaisesti tee mitään, vaan vain kuluttaa. Hän ei hanki harrastusvälineitä, kuin ehkä lukuisat vaatteet, joissa voi käydä teatterissa, mutta hänellä ei ole edes yhtä urheiluvaatekertaa, eikä lenkkareita. Hän ei pidä kuntoaan yllä liikkumalla, eikä syö terveellisesti, vaan mahdollisimman helpolla tavalla. Hän katsoo paljon teeveetä. Hänellä ei ole kirjoja, eikä hän käy kirjastossa.
Hänen itsetuntonsa on heikko. Hänellä ei pysyy raha hyppysissä. En ymmärrä miten hän on koko ikänsä voinut olla tuollainen ja vielä vanhanakin! Hänellä ei ole tyylitajua. Hän ei tiedä mikä hänelle sopii. Hiukset on yleensä väärän väriset. Huono kampaaja! Hän on himohamstraaja, joka ostaa samantyyppisiä tuotteita, vaikka kuinka paljon yli tarpeensa ja vaikka niille ei olisi käyttöä jopa. Hän myös ajattelee, että voisi näillä ostaa ihmisiä puolelleen. Hän pakottaa ihmisiä ottamaan lahjoja vastaan. Hän on jostain saanut päähänsä, että raha on valtaa, mutta hän ei osaa käyttää sitä valtaa. Hän vain rakentaa kotiinsa kulissit, joita ei käytä.
Hän ei mieti ympäristöasioita, todellista omistamisen tarvetta, miten olla onnellinen muuten kuin kuluttamalla, miten käyttää aikaansa kehittävästi ja kiinnostavasti ja miten toimia kestävästi.
Kommentit (8)
Ehkä olet oikeassa. Hän on suorittanut hyvin työnsä ja kuluttamisen, mutta ei osaa tehdä mitään itsensä, toisten eikä ympäristön hyväksi!
ap
Ihan sama vaikka kyseessä olisi joku muukin kuin anoppi, mutta tuollaiset ihmiset ovat lähipiiriin kuuluvina rasittavina. Tietty ikäpolvi ei millään vain opi, että turha tulla omistamisella määräilemään nuorempiaan.
On osattava tehdä ihan itse ruokaa. Suomessa e ole luokkayhteiskuntaa. Yleissivistykseen kuuluu mielestäni, että jos on astioita ja kattiloita hankkinut, niin kyllä niitä on myös käytettävä. Käytetty kattila ja kauha ovat rakkaita, tuottavat iloa, jos nyt esineestä niin voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisia ihmisiä elinkeinoelämä kaipaa.
Kyllä! Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Hän tuhlaa paljon luonnonvaroja mm vaatteisiin, meikkiin, hiustensa värjäämiseen, hajuvesiin, huonekaluihin, astiasarjoihin ja muuhun sisustamiseen. Hän käyttää vähän rahaa myös järkevästi, nimittäin palveluihin ja elämyksiin. Hän käyttää paljon myös ulkona syömiseen ja vaikka hänellä on astia-, kattila-, yms kokoelmia, niin hän ei laita ruokaa. Hän syö mikroruokaa aina samalla haarukalla! Hän ei muutenkaan varsinaisesti tee mitään, vaan vain kuluttaa. Hän ei hanki harrastusvälineitä, kuin ehkä lukuisat vaatteet, joissa voi käydä teatterissa, mutta hänellä ei ole edes yhtä urheiluvaatekertaa, eikä lenkkareita. Hän ei pidä kuntoaan yllä liikkumalla, eikä syö terveellisesti, vaan mahdollisimman helpolla tavalla. Hän katsoo paljon teeveetä. Hänellä ei ole kirjoja, eikä hän käy kirjastossa.
Hänen itsetuntonsa on heikko. Hänellä ei pysyy raha hyppysissä. En ymmärrä miten hän on koko ikänsä voinut olla tuollainen ja vielä vanhanakin! Hänellä ei ole tyylitajua. Hän ei tiedä mikä hänelle sopii. Hiukset on yleensä väärän väriset. Huono kampaaja! Hän on himohamstraaja, joka ostaa samantyyppisiä tuotteita, vaikka kuinka paljon yli tarpeensa ja vaikka niille ei olisi käyttöä jopa. Hän myös ajattelee, että voisi näillä ostaa ihmisiä puolelleen. Hän pakottaa ihmisiä ottamaan lahjoja vastaan. Hän on jostain saanut päähänsä, että raha on valtaa, mutta hän ei osaa käyttää sitä valtaa. Hän vain rakentaa kotiinsa kulissit, joita ei käytä.
Hän ei mieti ympäristöasioita, todellista omistamisen tarvetta, miten olla onnellinen muuten kuin kuluttamalla, miten käyttää aikaansa kehittävästi ja kiinnostavasti ja miten toimia kestävästi.
Käyttääkö anoppisi sinun rahojasi, vai miksi olet niin tuohduksissasi hänen rahankäytöstään? Jos hän käyttää OMIA rahojaan, niin se ei kaiketi miniälle/vävylle kuulu. Onkohan nyt niin, että pelkäät puolisosi perinnön haihtuvan anopin rahankäytön myötä. Haukut anoppisi tyyliä. Mitähän mieltä hän on oikeasti sinusta? Pitääkö ehkä onnenonkijana ja rahan perässä avioon menijänä? Ostoksistaan päätellen hän ei todellakaan ole mikään tyhjätasku. Hänen rahankäytöstään sinulla ei ole mitään oikeutta valittaa, kun et ole niitä tienannutkaan. Kirjoituksestasi paistaa ahneus ja kateellisuus.
Anoppi käyttää mielellään ostoksiaan myös poikansa ja minun määräilyyn. Olemme palauttaneet lahjoja, mutta niitä ilmaantuu aina uusia. Konmaritan, joten tämä on siksi erityisen epämiellyttävää. Hän tutkii todistetusti myös vaatekomeroni. Olen löytänyt, jopa sieltä tuotteita, joita hän on tuonut ja piilottanut, jotta en heti näkisi ja käskisi viemään pois!. Anopin puoleinen perintö menee hänen lapsilleen ja tulee olemaan enimmäkseen työlästä kierrätettävää tavaraa. Vanhempieni puolelta taas minä olen perimässä. Vanhemmillamme on testamentit, jotka sulkevat puolisot pois. Kirjoituksestani pitäisi paistaa ärtymys ja kärsimys.
ap
Vierailija kirjoitti:
Anoppi käyttää mielellään ostoksiaan myös poikansa ja minun määräilyyn. Olemme palauttaneet lahjoja, mutta niitä ilmaantuu aina uusia. Konmaritan, joten tämä on siksi erityisen epämiellyttävää. Hän tutkii todistetusti myös vaatekomeroni. Olen löytänyt, jopa sieltä tuotteita, joita hän on tuonut ja piilottanut, jotta en heti näkisi ja käskisi viemään pois!. Anopin puoleinen perintö menee hänen lapsilleen ja tulee olemaan enimmäkseen työlästä kierrätettävää tavaraa. Vanhempieni puolelta taas minä olen perimässä. Vanhemmillamme on testamentit, jotka sulkevat puolisot pois. Kirjoituksestani pitäisi paistaa ärtymys ja kärsimys.
ap
Seliseli. Keskity nyt vaan siihen konmarittamiseesi ja anna anoppisi elää omaa elämäänsä tapoineen kaikkineen. Kovin vaikutat ahdasmieliseltä ja kaunaiselta ihmiseltä ja kateus tosiaan paistoi tekstistäsi. Eipä tuo konmarittaminen näytä sinustakaan kovin seesteistä ihmistä tekevän. Ehkä olet ahdistunutkin siitä, että olet vähentänyt liikaa tavaraa? Nyt kyllä tuntuu siltä, että haluat mustamaalata anoppiasi ihan vaan siitä syystä, että että et pidä hänestä. Sinulle ei tosiaankaan kuulu anoppisi elämä yhtään. Oudolta kuulostaa myös tuo, että anoppisi hiiviskelisi kodissasi piilottelemassa teille ostamaansa tavaraa :D :D Mahdatko nyt sotkeutua omaan kuvitelmaasi, siis onko kaikki muumit laaksossa? Jos vihaat anoppiasi, niin laita välit poikki häneen, ei tarvitsisi sinun enää hänen toimistaan ahdistua, eikä kirjoitella kommenttipalstoille. Anoppikin tykkäisi :)
Juuri tuollaisia ihmisiä elinkeinoelämä kaipaa.