Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä oli poski turvonneena viisaudenhampaan leikkauksen jälkeen?

Vierailija
22.11.2018 |

Minulta leikattiin yksi omistani kolme päivää sitten, ja tänään turvotuksen pitäisi olla jälkihoito-ohjeiden mukaan voimakkaimmillaan. Ja voimakas turvotus kyllä onkin, nyt näyttää nimittäin siltä että olisin oravatyyliin varastoinut ruokaa poskeeni :( Suht kivulias tämä poski on myös, vaikka syön nyt kahta eri särkylääkettä. Kysymykseni kuuluukin, että kuinka kauan te muut jouduitte kärsimään tästä megaposkesta? Minulla olisi viikonloppuna töitä, mutta ihan hirveästi ei huvittaisi mennä jos tämä turvotus ei tästä laannu (teen fyysistä työtä johon kuuluu myös asiakkaille esillä oloa). Toisaalta en usko että saan enää lisää sairaslomaa perusteilla "no tuo poski on todella turvonnut ja vähän kipeä".

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Kuulostaa hurjalta.

Valitettavasti en osaa auttaa asiaasi. Itseltäni on poistettu neljä viisaudenhammasta 2 vedettiin ja 2 leikattiin, kolme näistä oli aika vaativiakin operaatioita. Pari päivää oli kyllä vaikea avata suuta, mutta turvotusta ei ollut. En ainakaan huomannut. Jokainen hammas poistettiin eri kerroilla.

Toivottavasti sulla ei ole siellä mitään tulehdusta? Saitko antibioottikuuria?

Vierailija
2/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Kuulostaa hurjalta.

Valitettavasti en osaa auttaa asiaasi. Itseltäni on poistettu neljä viisaudenhammasta 2 vedettiin ja 2 leikattiin, kolme näistä oli aika vaativiakin operaatioita. Pari päivää oli kyllä vaikea avata suuta, mutta turvotusta ei ollut. En ainakaan huomannut. Jokainen hammas poistettiin eri kerroilla.

Toivottavasti sulla ei ole siellä mitään tulehdusta? Saitko antibioottikuuria?

Antibioottikuurin sain, mutta muistaakseni (sain rauhoittavia ennen toimenpidettä joten muisti hieman pätkii :-D) lääkäri sanoi että se ei olisi pakollinen. Hampaassa oli kyllä todettu tulehdus jo monia kuukausia ennen leikkausta, mutta en saanut siihen ikinä antibiootteja koska hammas ei ollut kipeä. Kai se pitäisi takaisin hammaslääkäriin hipsiä sitten huomenna, jos tämä ei tästä laannu :O Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia? Olen kyllä kuullut että tämä turvotus olisi ihan suht yleistä. Ap

Vierailija
4/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuuuppp

Vierailija
5/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran turvotus, ja saman ajan jouduin syömään litkuja, oli leuka ihan jumissa ja pureskelemisesta ei tullut mitään.

Ja kipu kesti parisen viikkoa, mutta vain eka viikko särkylääkkeillä.

Sama toistui jokaisen viisurin kohdalla, jokainen vaati hieman taistelemista .

Vierailija
6/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita kokemuksia? Olen kyllä kuullut että tämä turvotus olisi ihan suht yleistä. Ap

Hyvin kirjoitettu

Vierailija
7/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin ihan vetämällä yläviisuri, viikon oli poski turvoksissa ja mustelmakin tuli kaupan päälle. Kipua ei onneksi ollut kun ekana päivänä

Vierailija
8/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon verran turvotus, ja saman ajan jouduin syömään litkuja, oli leuka ihan jumissa ja pureskelemisesta ei tullut mitään.

Ja kipu kesti parisen viikkoa, mutta vain eka viikko särkylääkkeillä.

Sama toistui jokaisen viisurin kohdalla, jokainen vaati hieman taistelemista .

Saitko minkä verran sairaslomaa? Ap

Vierailija
9/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa otettiin ihan vetämällä yläviisuri, viikon oli poski turvoksissa ja mustelmakin tuli kaupan päälle. Kipua ei onneksi ollut kun ekana päivänä

Minulta otettiin myös yksi yläviisuri aiemmin vetämällä, silloin ei kuitenkaan tullut mitään jälkioireita vaikka hammas oli lääkärin mukaan "normaalia" tiukemmassa. Vetopäivänä poski hieman punoitti ja toki poistokuopasta valui verta, mutta seuraavana päivänä oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ap

Vierailija
10/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on nyt syksyllä leikattu molemmat alaviisaudenhampaat. Kumpikin oli suorassa eikä tulehdusta ollut, eivät vaan mahtuneet puhkeamaan enempää. Ensimmäisen kohdalla turvotusta ei ollut oikein ollenkaan, mutta kipuja enemmän, noin viikon ajan. Toisen jälkeen poski/leuka oli turvoksissa viitisen päivää, roikkuva hamsteripallo, en paljon poistunut kotoa. Kivun suhteen taas paljon helpompi kuin ensimmäinen.

Vierailija
11/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain neljä päivää oli kamala turvotus, kipeä oli noin viikon. 

Vierailija
12/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh shit.

Mulla on vielä kaikki viisaudenhampaat tallella. Kolme niistä on ihan ok, yksi kasvaa lähes vaakasuoraan. Sen joutuu lähiaikoina kuulemma leikkaamaan kun on kiinni viereisessä hampaassa ja alkaa jossain vaiheessa reikiinnyttää sitä kun väliä ei mahdu puhdistamaan. On ne siinä kohta 20 vuotta keikkuneet kiinni toisissaan mutta nyt tuli tälläinen tuomio.

Eli viikon palloposki? Saako rauhoittavia helposti? :D Ja paljonko sai sairaslomaa?

Vierailija
13/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin keväällä alaviisuri, oli tosi vaativa poisto ja leukaluuta jouduttiin poistamaan paljon. Turvotus oli paha yli viikon, mustelma kesti suunnilleen saman verran. Leuka oli kipeä yli kaks viikkoa, enkä pystynyt syömään mitään pureskeltavaa sinä aikana. Sairaslomaa sain kaks päivää, onneks oli viikonloppu perään.

Vierailija
14/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh shit.

Mulla on vielä kaikki viisaudenhampaat tallella. Kolme niistä on ihan ok, yksi kasvaa lähes vaakasuoraan. Sen joutuu lähiaikoina kuulemma leikkaamaan kun on kiinni viereisessä hampaassa ja alkaa jossain vaiheessa reikiinnyttää sitä kun väliä ei mahdu puhdistamaan. On ne siinä kohta 20 vuotta keikkuneet kiinni toisissaan mutta nyt tuli tälläinen tuomio.

Eli viikon palloposki? Saako rauhoittavia helposti? :D Ja paljonko sai sairaslomaa?

Minä sain ainakin rauhoittavia aika helposti. Kysyin vaan hammaslääkäriltäni että olisiko leikkaukseen mahdollista saada jonkunnäköistä esilääkitystä kun kys. toimenpide jännittää minua ja olin sen takia myös hieman viivytellyt hammaslääkärikäyntejä :D Itse sain 3pv sairaslomaa (toimenpidepäivä mukaanlukien), mutta kyllä pidempikin kelpaisi.. palloposken kestosta ei vielä tietoa, mutta palaan tänne raportoimaan kauanko se sitten kesti. Ap

Vierailija
15/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis nuo parin viikon turvotukset, sain vapautuksen yhdestä liikuntakerrasta, muuten en ollut saikulla.

Olin siis opiskelija, ja menin naama turvoksissa kouluun, onneksi oli talvi niin kaulahuivilla vähän pysty peittämään naamaa.

Vierailija
16/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin yksi omistani kolme päivää sitten, ja tänään turvotuksen pitäisi olla jälkihoito-ohjeiden mukaan voimakkaimmillaan. Ja voimakas turvotus kyllä onkin, nyt näyttää nimittäin siltä että olisin oravatyyliin varastoinut ruokaa poskeeni :( Suht kivulias tämä poski on myös, vaikka syön nyt kahta eri särkylääkettä. Kysymykseni kuuluukin, että kuinka kauan te muut jouduitte kärsimään tästä megaposkesta? Minulla olisi viikonloppuna töitä, mutta ihan hirveästi ei huvittaisi mennä jos tämä turvotus ei tästä laannu (teen fyysistä työtä johon kuuluu myös asiakkaille esillä oloa). Toisaalta en usko että saan enää lisää sairaslomaa perusteilla "no tuo poski on todella turvonnut ja vähän kipeä".

En muista tarkkaan. Sen muistan että viikon verran vuosi verta. Naama oli puoliksi mustana varmaankin pari viikkoa.

Vierailija
17/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se montaa päivää kestänyt, vaikka oli vaativa leikkauspoisto. Pahin turvotus oli ehkä pari päivää, ja oli kyllä tosiaan kuin olisi ollut tennispallo poskessa, mutta laski nopeasti. Muistelisin että ehkä päivät 3-5 oli selvempää turvotusta, sen jälkeen rauhoittui huomattavasti. Buranaa söin mielestäni kolme tai neljä päivää, kivut loppuivat myös nopeasti ja aika lailla kokonaan sitten kun loppuivat.

Vierailija
18/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tästä vielä pidennystä sairaslomaan?

Vierailija
19/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poistettu kaikki 4, kolmessa erässä. En saanut yhdelläkään kerralla saikkua. Kaksi poistettiin leikkaamalla, ne piti porata ensin palasiksi kun oli niin ahdasta. Silloin oli naama tosi kipeä, varmaan sen pari viikkoa söin särkylääkettä ja ei voinut oikein maata kun jyskytti. Kummallakin leikkaus kerralla. turvotusta tuli enemmän sillon ku vedettiin mutta kipu ei ollut niin lamaannuttava. Turvotushan ei haittaa mitään, se kuuluu asiaan. Toisinaan poistokuoppa pääsee kuivumaan ja tulee jälkeen päin uudestaan tosi kipeäksi. Silloin on tarpeen käydä uusi kierros lääkärissä niin verestävät poistokuoppaa sen verran että umpeutuu uudestaan.

Vierailija
20/23 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä poistettu kaikki 4, kolmessa erässä. En saanut yhdelläkään kerralla saikkua. Kaksi poistettiin leikkaamalla, ne piti porata ensin palasiksi kun oli niin ahdasta. Silloin oli naama tosi kipeä, varmaan sen pari viikkoa söin särkylääkettä ja ei voinut oikein maata kun jyskytti. Kummallakin leikkaus kerralla. turvotusta tuli enemmän sillon ku vedettiin mutta kipu ei ollut niin lamaannuttava. Turvotushan ei haittaa mitään, se kuuluu asiaan. Toisinaan poistokuoppa pääsee kuivumaan ja tulee jälkeen päin uudestaan tosi kipeäksi. Silloin on tarpeen käydä uusi kierros lääkärissä niin verestävät poistokuoppaa sen verran että umpeutuu uudestaan.

t

Minä kuvittelisin että sain sairaslomaa sen takia kun teen todella fyysistä työtä ja hampaassa oli jo valmiiksi tulehdusta. Minulla ei tullut yläviisuria vedettäessä ollenkaan mitään jälkioireita vaikka hammas oli aika tiukassa. Toki vetopäivänä särki ja vuosi verta, mutta seuraavana päivänä oli jo kaikki hyvin.

Turvotus on muuten tänään (neljäntenä päivänä) vieläkin sen näköistä kun olisin survonut puolikkaan golfpallon poskeeni. Särkyä on leuasta korvaan saakka. Kiva kiva. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi