Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vapaaehtoisesti lapsettomat", mistä rahat ikääntyvän väestön hoitoon?

Vierailija
21.11.2018 |

Vai haluatteko jättää heidät heitteille?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko verotus tulee menemään uusiksi. Kun valtaosan suorittavista töistä tekevät robotit, nykymallilla ei voida jaksaa. Mahdotonta vielä spekuloida kuinka vanhusten sairaanhoito rahoitetaan. Siitä olen kuitenkin varma ettei ongelma ratkea lapsia tekemällä, koska ne lapset eivät tulisi työskentelemään samassa mittakaavassa kuin aikaisemmat sukupolvet. 

Vierailija
2/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä puolilla pårsailla on niin isot täyden työuran eläkkeet, että jyvittäkööt köyhemmälle puoliskolle.

Sitäpaitsi asiaa on turha murehtia, koska ilman eläkekattoa koko järjestelmä kaatuu.

Itse en edes kuvittele pääseväni eläkkeelle.

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole mun velvollisuus huolehtia kuin itsestäni. En tosiaan ala lisääntyä minkään yhteisen hyvän vuoksi, varsinkin kun maailma tursuaa ihmisiä joka suunnasta ja väestönkasvu pitäisi saada pysähtymään jotta koko pallo ei tuhoudu.

Saatte hommata mummo- ja papparahanne jollain muulla keinolla.

Vierailija
4/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion budjetista. Vähemmän lapsia niin säästyy rahaa päivähoidosta, koulutuksesta, lasten terveydenhuollosta ym. Se voidaan käyttää vanhusten hoitoon.

Vierailija
5/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia veroja maksetaan ja sitten lisäksi otetaan käyttöön henkilön oma omaisuus.

Vierailija
6/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaikka niistä vanhempainpäivärahoista, lapsilisistä yms. joita minulle ei makseta ja niistä koulutus-, terveydenhuolto- ja sosiaaliturvamenoista, joita ei-olemassaoleva lapseni ei ole kuluttamassa.

Vierailija
7/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat on niin rikkaita, että voivat ihan hyvin maksaa itse oman hoitonsa.

Vierailija
8/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aloitus taas...

Antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä! Hyvä vaan, ettei kaikki halua tehdä lapsia. On niitä muutenkin jo tarpeeksi tässä maailmassa. Ja vaikka osa ihmisistä jättäytyy lapsettomaksi, on yhä niitä, jotka haluavat lapsen tai lapsia. Hienoa, että löytyy erilaisia ihmisiä erilaisine tavoitteineen, niin pysytään tasapainossa.

T. Tuleva äiti, joka haaveilee kahdesta lapsesta

Vierailija
9/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aion edistää eutanasian tuloa Suomeen.

Vierailija
10/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako Aloittaja tulevan lapseni kuluja jos sellaisen pykälän? En viitsi yhden illan säädöltä elatusmaksuja alkaa perimään, kun ei olla yhdessä sovittu, että hankitaan lapsi...

Vierailija
11/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innovaatiotuista irtoaa heti 800 miljoonaa euroa vuosittain.

Vierailija
12/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en tuotakaan meille uutta suomalaista veronmaksajaa, maksan itse kuitenkin veroja useita satoja euroja kuukaudessa. Itse en edes käytä tällä hetkellä (luojan kiitos) julkisia terveydenhoitopalveluita, joten tämähän on ihan reilu tulonsiirto minulta vanhuksille. Lisäksi eläkemaksutkin perustuvat siihen että töissä käyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet, joten osallistun niidenkin rahoittamiseen. 

Olen 30 enkä edes uskalla ajatella omaa eläkettä, sillä en tiedä tulenko koskaan näkemään sitä. Toisin on suurilla ikäluokilla. 

Vierailija
13/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä puolilla pårsailla on niin isot täyden työuran eläkkeet, että jyvittäkööt köyhemmälle puoliskolle.

Sitäpaitsi asiaa on turha murehtia, koska ilman eläkekattoa koko järjestelmä kaatuu.

Itse en edes kuvittele pääseväni eläkkeelle.

N34

Saman havainnut. Eläkejärjestelmä tulee jäämään historiaan ja eläkkeet täytyy säästää itse kuten Amerikassa, mutta eipä varmaan moni edes jää eläkkeelle tulevaisuudessa. 

N25

Vierailija
14/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vela, mutta kerron sulle salaisuuden: sinä päivänä, kun tänään syntyneet lapset ovat aikuisia ja opiskelleet ammatin, suuret ikäluokat ovat heille yhtä suuri ongelma kuin sinulle ja minulle on nyt sotaveteraanit. Ei heitä ole silloin enää elossa kuin kourallinen.

Ikärakenne muuttuu ja yhä vähemmän on sekä vanhuksia että nuoria. Yhdessäkään ikäluokassa ei ole enää samanlaista "eläkepommia" kuin mitä on suurissa ikäluokissa. Tulevaisuuden vanhuksilla pelotteleminen on yhtä turhaa kuin oli pelotella järkyttävästä työvoimapulasta suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle. Ei tullut mitään työvoimapulaa, koska teknologia kehittyi eikä enää tarvittu joka konttoriin leimasimen läiskijää eikä joka tehtaaseen ruuvin vääntäjää. Osa töistä siirrettiin halvempien työvoimakustannusten maihin.

Teknologia kehittyy edelleen. Nyt jo on lääkeautomaatteja yms. Japanissa kehitellään robotteja jopa pitämään vanhuksille seuraa. Olen hieman ihmetellyt, miten ei jo nyt ole kehitelty teollisuudessa käytettyjä tekniikoita esimerkiksi vanhusten vaippojen vaihtamiseen. Kaikenlaista pikkutarkkaa pursottamista ja pakkausta on tehty jo pitkään elintarviketehtaissa, samoja menetelmiä hieman viilattuina voidaan oikein hyvin käyttää myös liikuntakyvyttömien vanhusten hoitamiseen. Tulee erilaisia materiaaleja...itse asiassa olin kesällä leikkauksessa ja sairaalassa sängyssäni oli patja, joka oli suunniteltu makuuhaavojen ehkäisemiseen. Jo nyt ollaan tilanteessa, jossa - jos vain näitä patjoja on riittävästi - vanhuksia ei tarvitsisi kovin usein kääntää. Potilashuoneesta toiseen kiertävä robotti voi oiken hyvin hoitaa tarvittavat kääntämiset. 

Kun ihmistyön tarve jatkuvasti vähenee, joudutaan verottamaan teknologiaa. Tai yrityksiä, jotka tuotavat palveluita uuden teknologian avulla. Lisäksi jossain vaiheessa tullaan laittamaan eläkkeille katto (esim 2000€/kk) ja koska ei enää tarvitsekaan maksaa niin paljoa eläkkeitä, voidaan käyttää säästyneet eläkerahat muuhun. Vaikka niiden robottien yms hankkimiseen. 

Jo nyt on olemassa nk käänteinen asuntolaina. Vanhus voi siis käyttää omia rahojaan hankkiakseen itselleen palveluita, joita yhteiskunta ei enää tarjoa. Tulevaisuudessa omarahoitteisuus tulee vanhustenhoidossa entisestään lisääntymään. Nytkin vanhus maksaa saamistaan julkisista palveluista tulojensa mukaan eli hyvätuloiset enemmän ja pienituloiset  vähemmän. Sama palvelu kuitenkin, toinen maksaa vaan enemmän kuin toinen. Ja jos nyt vielä käy niin, että muualta tulleille voi maksaa pienempää palkkaa kuin meille alkuasukkaille, niin on hyvin mahdollista, että sinäkin ehdit kuolla vanhuuteen ennenkuin joku piippaava pyörillä kulkeva metallihökötys käy tuuppaamassa kipupiikin sun persuksiin. 

Joten....älä murehdi, asioilla on tapana järjestyä. 

Vierailija
15/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli seitsemänkymppiset lopetetaan siististi.

Vierailija
16/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vastuussa eläkkeistä ja vanhustenhoidon kustannuksista jos en itse tee uusia eläkeläisiä ja vanhuksia?

Vierailija
17/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknologia hoitaa asian robotiikan kehittyessä hurjaa vauhtia juuri nyt. Lastenteosta paasaavat lopettakaa tolla "KUKA HOITAA VANHUXET" skeidalla ratsastaminen. 

Vierailija
18/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetista. Vähemmän lapsia niin säästyy rahaa päivähoidosta, koulutuksesta, lasten terveydenhuollosta ym. Se voidaan käyttää vanhusten hoitoon.

Jos olisit iso sijoittaja, ostaisitko sellaisen valtion obligaatioita, jolla ei ole veronmaksajia enää 25 vuoden kuluttua? Ellet, niin kuinka maksat pois koko valtiovelan seuraavien 20 vuoden aikana? Valtiontalous on viritetty sen varaan, että erääntyvät lainat korvataan uusilla.

Vierailija
19/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni työnantajani ja minä itse olemme maksaneet eläkerahastoihin, joten miksi te nuoret ikäluokat sanotte maksavanne meidän eläkkeitä. Mun eläke on aika mitätön, joten siitä ei kannata olla kateellinen, mutta pärjätään puolison kanssa.

Luullakseni aloittaja tarkoitti sitä, miten te tulette pärjäämään.

681

Vierailija
20/61 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli seitsemänkymppiset lopetetaan siististi.

Pikemminkin alle 20-vuotiaat, sillä demokratiassa eläkeläisäänestäjien massat hypyttävät kaikkia puolueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän