Onko sinulla ja miehelläsi sama koulutustausta?
Kumpi on korkeammin koulutettu?
En ole itse koskaan valmistunut yliopistosta, vaikka olenkin oman alan töissä ollut jo vuosia. Olen kyllä usein miettinyt, että paperit pitäisi ottaa ulos, mutta en mielelläni ottaisi nousujohteisesta uraputkesta paussia. Mieheni on väitellyt tohtoriksi, ja joskus mietin, harmittaakohan häntä, kun en ole valmistunut. Kyse ei mielestäni ole suuresta erosta älykkyydessä, lähinnä pitkäjänteisyydessä. Miehellä on myös muita pitkäjänteisyyttä vaativia harrastuksia, joita itsekin harrastan, mutta en hänen mittakaavassaan.
Kommentit (58)
On.
Molemmat ollaan tiukkapöksyisiä kampaajia.
M41
Mies amis, mulla taustalla vain peruskoulu.
Minulla yliopistotutkinto, miehellä 2x amk
Ei ole. Mies on käynyt ammattikorkean, minä ammattitutkintoja.Uskallan väittää, että minä olen meistä se "sivistyneempi". Mies taas lahjakkaampi esim. raha-asioissa.
Minulla on korkeampi koulutus mitä miehellä. Ei miestä kumpikaan pohdi asiaa sen kummemmin, ei vaikuta arkeen millään tavalla.
Molemmilla sama tutkinto yliopistosta.
On yhtä korkea koulutus meillä, minä FK, mies KM.
Meillä minä olen juristi, mies amk:n käynyt.
Minä korkeakoulun käynyt, mies ylioppilas. Ei vaikuta mihinkään. No, ehkä meillä olisi vähän enemmän rahaa jos mies olisi kouluttautunut loppuun, mutta tuskin kovin isoa eroa siinäkään, ei opiskellut erityisen kovapalkkaista alaa ja on nytkin keskituloinen. Enemmän arkeemme vaikuttaisi jos minä olisin jättänyt opinnot kesken.
Viimeisiä teknikko-koulutuksen käynyt ja ensimmäisiä amk-insinööri opinnot suorittanut. Eli aika liki koulutukset. Ei näy arjessa mitenkään muuten kuin että työasioita ei tarvitse vääntää rautalangasta.
Edellisellä poikakaverilla oli joku asenneongelma, hän amis - minä lukiossa, että aika nopeesti lähdin eri suuntaan.
On KM ja Di, saman tason loppututninto mutta eri ala.
Olen kosmologi ja mieheni on kosmetologi. Olemme kuin tähdenlento.
On. Tavattiin yliopistolla. Eri vuosikurssilla tosin. Ollaan kilpailijoilla töissä eli samalla alalla, mutta eri hommissa. Ei puhuta työasioista tosin kotona. Ihan muut asiat yhdistää meitä :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korkeampi koulutus mitä miehellä. Ei miestä kumpikaan pohdi asiaa sen kummemmin, ei vaikuta arkeen millään tavalla.
Sama. Lisäksi mies ansaitsee tästä huolimatta enemmän kuin minä. Tärkeämpää on se, miten arvostaa ihmistä kokonaisuutena, kuin mikä on koulutustaso. Kummallakin on omat rahat ja kumpikin päättää itse mihin ne omansa yhteisen elämän järjestämisen (asumiskulut ja ruoka) jälkeen käyttää.
Minulla on pomona mies jolla on tohtorintutkinto, mutta mieheni tuntuu silti ihmisenä fiksummalta kuin tuo pomo. Mieheni arvostaa ihmisiä omina itsenään ja sen mukaan miten he kohtelevat muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
On yhtä korkea koulutus meillä, minä FK, mies KM.
Mistä alapeukut? Miten olisi pitänyt vastata, jos kysytään, kumpi on korkeammin koulutettu ja jos kummallakin on ylempi korkeakoulututkinto?
Molemmilla on saman alan yliopistotutkinto. Miehellä lisäksi opinto-oikeus toiseen yliopistotutkintoon. Minulla lisäksi opinto-oikeus yhteen aineeseen ja toinen yliopistotutkinto. Eli kumpikin on DI, mies voisi valmistua vielä FM:ksi, mä olen lisäksi YTM, ja voisin opiskella FM:ksi. Kumpikaan ei nyt opiskele aktiivisesti, eikä taida jatkossakaan opiskella. Mulla vakivirka, miehellä toistaiseksi voimassaoleva työsuhde, ollut 12v samassa paikassa. Toki julkisessa virassa pienempi palkka kuin yksityisellä.
up