Onko sinulla ja miehelläsi sama koulutustausta?
Kumpi on korkeammin koulutettu?
En ole itse koskaan valmistunut yliopistosta, vaikka olenkin oman alan töissä ollut jo vuosia. Olen kyllä usein miettinyt, että paperit pitäisi ottaa ulos, mutta en mielelläni ottaisi nousujohteisesta uraputkesta paussia. Mieheni on väitellyt tohtoriksi, ja joskus mietin, harmittaakohan häntä, kun en ole valmistunut. Kyse ei mielestäni ole suuresta erosta älykkyydessä, lähinnä pitkäjänteisyydessä. Miehellä on myös muita pitkäjänteisyyttä vaativia harrastuksia, joita itsekin harrastan, mutta en hänen mittakaavassaan.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On KM ja Di, saman tason loppututninto mutta eri ala.
KM -tutkintoa ei voi edes mainita samana päivänä DI -tutkinnon kanssa. KM = pilipalitutkinto (lukekaa huviksenne niitä "graduja" joskus).
Älä amisviiksi höpötä.
Minä FM, miehellä kesken jääneet amk-opinnot (eli on tutkintonimikkeeltään ylioppilas). Tehnyt silti pitkän uran omalla alallaan ja tienannut ihan hyvin. Nyt tosin tulotaso tippui, kun n. 35-vuotiaana päätti lähteä yliopistoon opiskelemaan uutta alaa.
Ei ole sama koulutustausta, mutta lopulta molemmilla ylempi korkeakoulututkinto.
Ei ole. Minä olen varastoduunari ja ukko on akatemiatutkija.
Minä teen juuri tohtorintutkintoa ja vaimoni on tuplamaisteri. Tutkintomme ovat aivan eri aloilta. En usko, että älykkyyksissämme tai sivistyksissämme olisi juurikaan mitään eroa tai toinen olisi meistä jotenkin ahkerampi. Meillä on samanlaisia kiinnostuksia, mutta myös erilaisia. Silti kaikesta voi jutella.
Ei. Olen itse korkeakoulutettu toimihenkilö ja mies ammattikoulupohjainen rakennusalalla. En näe, miksi pitäisi olla sama koulutus tai työ.
Olen ylioppilas, mies valtiotieteiden maisteri. Tavattiin noissa opinnoissa, jotka itse jätin kesken. Teen keikkatöitä samalla alalla kuin hänkin, hänellä virka. Ei häiritse. Samalla tasolla ollaan älyllisesti ja sivistyksellisesti.
joo molemmilla jäi peruskoulu kesken ja nyt ollaan erittäin hyvätuloisia työttömiä, eikä muuten olla menossa töihin
Kun ottaa huomioon palstan kirjoitusten tason, niin korkeasti koulutettuja lienee muutama prosentti.
Varmasti he kaikki vastaavat tähän ketjuun? 😄
En lukenut yhtään viestiä mutta sanon sen että naiset pariutuu miesten kanssa joilla on vähintään sama koulutustaso kuin mitä naisella itsellään. Sama pituuden kanssa eli miehen tulee olla vähintään yhtä kuin naisen itsen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ottaa huomioon palstan kirjoitusten tason, niin korkeasti koulutettuja lienee muutama prosentti.
Varmasti he kaikki vastaavat tähän ketjuun? 😄
Korkea koulutus ei ole takuu viisaudesta.
Sama koulutus on. KTM/ekonomi. Mies on silti isompipalkkainen.
Suht samantasoinen koulutus, koska tapasimme yliopiston juhlissa. Erona se, että miehellä on vain alansa loppututkinto, minulla taas on loppututkinnon lisäksi myös kaksi ammatillista jatkotutkintoa yliopistosta, sekä tohtorin tutkinto. Johtuen ainoastaan siitä, että saadakseni nykyisen työpaikkani, nämä lisätutkinnot olivat vaatimuksina. En olisi todennäköisesti muuten niitä vaivautunut tekemään, varsinkin, kun lisäopinnot tekivät aikamoisen loven talouteemme.
Miehellä opistotason tutkinto. Minulla opistoasteen tutkinto ja yliopistotutkinto.
Teknikko ja sairaanhoitaja. Eli opistotason tutkinto ja amk-tutkinto, mutta jos oltaisiin opiskeltu samalla vuosikymmenellä niin molempien tutkinto olisi ollut samalla viivalla.
Minä kyllä veikkaan että päädyn vielä yliopistoon kunhan lapset vähän kasvaa, mutta älykkyydestä ja yleissivistyksessä olen pysyvästi kakkonen.