Mies ei anna käyttää rahaa
Olemme naimisissa, mutta mies kieltää rahan käyttämisen ja pyrkii estämään, koska pitää minua vastuuttomana. Mitä voisin tehdä? Ero ei ole vaihtoehto.
Kommentit (42)
Jos itse tienaat omat rahasi ja ne ovat omalla tililläsi niin ei miehellä ole mitään sanomista mihin käytät rahat. Yhteiset menot (asunto, ruuat, lapset) pitää hoitaa puoliksi, muuten saat tehdä omilla rahoillasi mitä tahdot.
En suoraan sanottuna ymmärrä miten kukaan voi aikuista estää käyttämästä omia rahojaan.
Jos ovat miehen rahoja, niistä päättää mies.
"Ero ei ole vaihtoehto" kertoo jo paljon; tulee mieleen, että olet taloudellisesti riippuvainen miehestäsi. - Jotta es saattaisi elättää sinut / teidät vastakin, niin hänelle on herännyt epäily että se ei ole sinun kulutustottumuksillasi kauaa mahdollista, ellei hienovaraisesti hieman vihjaise asiasta.
Ero ei ole vaihtoehto=et tule omillasi toimeen? Menet töihin tienaamaan käyttörahaa.
Olisit kiitollinen säästäväisestä miehestäsi. Ehdit sinne Rediin kun olet itse töissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tienaat omat rahasi ja ne ovat omalla tililläsi niin ei miehellä ole mitään sanomista mihin käytät rahat. Yhteiset menot (asunto, ruuat, lapset) pitää hoitaa puoliksi, muuten saat tehdä omilla rahoillasi mitä tahdot.
En suoraan sanottuna ymmärrä miten kukaan voi aikuista estää käyttämästä omia rahojaan.
En tienaa omia rahojani.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ero ei ole vaihtoehto=et tule omillasi toimeen? Menet töihin tienaamaan käyttörahaa.
Ei ole töitä.
-ap
Nimenomaan ero ON vaihtoehto jos mies on kotrolloiva, manipuloiva(?) ja ilmenee noin outoa "estämistä". Täytyyhän sinun voida elää vapaasti ja käyttää rahaa siihen mihin on tarpeellista. Tuskin olet "vastuuton", eikö se ole miehen tarinaa. Käymällä läpi ostokset näet itse, mikä on turhaa ja mikä ei. Jos et pysty eroamaan eikä mies kuuntele, juttele yksin pariterapeutin kanssa pari kertaa, mitä miesasialle voisi tehdä - älä ota miestä sinne, sano vaikka että mies ei tule, ettei mies manipuloi asiaa sun haitaksi. Tai soita kriisipuhelimeen tai kaverille saadaksesi muita näkemyksiä, koska asia on vakava.
Siis EI OLE normaalia parisuhteessa! Jos olisit (teoriassa) ihminen joka pelaa kaikki rahansa, niin silloinkin joku ulkopuolinen olisi paras keskustelija. Voitko asua erillään miehestä? Älä anna miehen alistaa ja viedä itsenäisyyttäsi, rahojasi - sulla on oma elämä. Sinä olet tärkein ja sinun tulevaisuutesi, onnellisuus.
Sulla ei ole oikeutta käyttää rahoja joita et tienaa. Jos ei ole töitä niin hae töitä laiskuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tienaa omia rahojani.
-ap
Et tienaa omia rahoja ja ihmettelet, että toinen (tieaava) haluaa hieman mihin rahaa on lupa ja oikeus käyttää; mitenkähän tämän sanoisi kauniisti, että ymmärtäsit...
Anna miehellesi perseseksiä niin hän voi ehkä vähän heltyä ja heittää pari kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehellesi perseseksiä niin hän voi ehkä vähän heltyä ja heittää pari kymppiä.
Ei ole anusta. Ulostan avannepiussiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tienaa omia rahojani.
-ap
Et tienaa omia rahoja ja ihmettelet, että toinen (tieaava) haluaa hieman mihin rahaa on lupa ja oikeus käyttää; mitenkähän tämän sanoisi kauniisti, että ymmärtäsit...
Haen töitä, mutta en saa korkeakoulutukesta huolimatta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole anusta. Ulostan avannepiussiin.
-ap
Ei ole oikea ap.
-ap
Miksi sun pitäisi mielestäsi saada käyttää miehesi rahoja miten haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole töitä.
-ap
sokerisaitille profiili pystyyn, aina löytyy töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi mielestäsi saada käyttää miehesi rahoja miten haluat?
En oleta saavani rahaa miten haluan, mutta jotain rahaa voisin saada. Tällä hetkellä ei päästä minua yksin kauppaan senttiäkään rahaa ei ole talossa.
-ap
Aloittajalla pitäisi olla tietty määrä rahaa käytössään, joka on kunnollinen. Ja miehellä omat rahat. Jos mies ei halua sitä, silloin erillään asuminen voi olla vaihtoehto. Tai yrittäjyys. Jos mies antaa muutaman kolikon armosta, ei se voi toimia.
Siis et ole töissä: mites työttömyys päiväraha? Vai etkö ole ilmoittautunut työttömäksi? Miksi et?
Onko lapsia: kotihoidontuki jos alle 3 vuotiaita ja lapsilisä?
Eli miten on?
Ja ero on aina vaihtoehto, vai pitääkö ukko sut patterissa käsiraudoilla kiinni?
Antaako mies kuitenkin pojalle rahaa ja pojan vaatteita varten?
Voithan sä käyttää omat rahasi, mihin haluat.