Poliisivaltio
https://www.ess.fi/Mielipide/art2461340
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/265138-poliisivaltiota-pukkaa-vasemmis…
En tajua miten jotkut voivat edes hyväksyä kyseistä lakia?
Kommentit (9)
Olen hämmästellyt samaa asiaa. Aivan järjetöntä edes ehdottaa järjestelyä, missä valvottava pääsee valitsemaan omat valvojansa, eikä prosessi ole edes läpinäkyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmästellyt samaa asiaa. Aivan järjetöntä edes ehdottaa järjestelyä, missä valvottava pääsee valitsemaan omat valvojansa, eikä prosessi ole edes läpinäkyvä.
Supon ei myöskään tarvitse kertoa valvojille asioita eikä valvojilla ole oikeutta tulla sitä Supon tiloihin tarkastamaan.
Supollehan nimitetään valvojat, jotta he valvoisivat ettei Supo syyllisty väärinkäytöksiin ja muihin rikoksiin. Jos nyt sitten ajatellaan Supon syyllistyvän rikolliseen toimintaan, niin eikö silloin ole luontevaa olettaa heidän syyllistyvän väärinkäytöksiin myös valvojien valinnassa? Eli juuri silloin kun valvontaa eniten tarvitaan, on rehellisen valvonnan todennäköisyys kaikkein vähäisin.
Vähän sama kuin antaisi rattijuoppon vastuulle omien känniajojen vahtimisen.
Siis käytännössähän kaikki maat ovat poliisivaltioita ja jokaisessa maassa oikeisto ja vasemmisto kilpailevat siitä kuinka yksilönvapautta rajoitetaan tehokkaimmin ja ovelimmin.
Vasemmisto-oikeisto paradigmakin on pelkkää teatteria; on vain totaalinen vapaus (anarkia) vs totalitarismi ja näiden kahden ääripään välillä tasapainottelua.
Ja valitettavasti siis kaikki puolueet kisaavat siitä, kuka ehtii ensimmäiseksi toteuttamaan oman versionsa totalitarismistaan - kansainvälisten pankkiirien suosiollisessa tuella ja avustuksella...
Onkohan taas jollain puurot ja vellit sekaisin? Ei kai supo valitse valvojiaan, vaan tekee pyydettäessä ehdokkaista taustaselvityksen nimittäjälle, joka sitten ratkaisee ketä valvojiksi nimitetään. Näin minä olen asian kokenut.
Enempi mua ärsyttää, että kaikki läökärikäynnit menee kantaan ja kela saa kaikki pankkitietoja suoraan.
Ihmisellä ei oo yksityisyuttä
Vierailija kirjoitti:
Onkohan taas jollain puurot ja vellit sekaisin? Ei kai supo valitse valvojiaan, vaan tekee pyydettäessä ehdokkaista taustaselvityksen nimittäjälle, joka sitten ratkaisee ketä valvojiksi nimitetään. Näin minä olen asian kokenut.
Käytännössä se valitsee saadessaan oikeuden tehdä turvaselvityksen ilman minkäänlaista läpinäkyvyyttä. Selvityksen tarjoamalla tekosyyllä Supo voi helposti torpata valvojista jokaisen joka oikeasti yrittää Supon toimintaa valvoa. Luuletko että esimerkiksi Aarnio olisi päätynyt vankilaan, jos hänellä olisi ollut oikeus päättää kuka hänen touhujaan tutkii?
Lampailta ei kysytä hyväksyvätkö.