Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piiloalkoholisti täällä - vähän neuvoja tarttisi

Ei tippa tapa eiku
21.11.2018 |

Ohhoh, nyt ollaan niin pitkällä että taidan joutua tunnustautumaan alkoholistiksi. Oikeastaan siitä asti kun tapasin nykyisen vaimoni, eli about 15 vuotta sitten, on harrastuksiimme kuulunut kiinteästi alkoholi. Siis teemme kyllä kaiken ja huolehdimme kaikesta, harrastamme jopa aika paljon ja monipuolisesti liikuntaa, ajamme autoa, lapset pääsevät harrastuksiin minä viikonpäivänä tahansa, töistä ei lintsata,ja kaikki on muutenkin mallillaan. Mutta olemme siis suoraan sanottuna juoppoja, ja kai varsinkin minä.

Aina illan tullen kun ei enää tarvitse lähteä mihinkään, alkaa alkoholijuomien kurkkuun kaataminen, koska siitä vaan tulee niin hyvä fiilis ja saa hukutettua arjen huolet ja murheet. Lajeja on monia, ihan coctaileja, viinejä, kuohujuomia, oluttakin, ja sitten joskus ihan snapseja. Mutta joka tapauksessa määrä on erittäin suuri, ja joka ilta, ja varmaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jo vuosia putkeen joka ainoa ilta.

Nyt sitten eilen illalla kotona tuumin että ei perkele tässä ole mitään järkeä, olin menossa jääkaapille hakemaan viinipulloa ja päätin kääntyä ympäri. No ilta meni ihan mukavasti, aamulla olo oli erittäin energinen ja hyvä, mutta nyt alkaa päätä jomottaa ihan v-tusti. Selvästi vierotusoireet pukkaa päälle oikein vauhdilla.

Mitä tehdä? Onko parasta vaan kärvistellä läpi viikko ilman mitään ja saada sydänkohtaus, vai onko turvallisempaa ottaa pari lasia illalla ja sitten taas kärvistellä niin pitkään kuin pystyy? Eli onko omalle terveydelle parasta täys-stoppi, vai vähitellen vieraannuttaminen? Koko kroppa on perusteellisen tottunut tähän päivittäiseen ja runsaaseen alkoholiannokseen, eikä oikeastaan mitään terveysoireita ole - johtuen varmaankin juuri muuten hyvästä ruokavaliosta ja paljosta liikunnasta.

Kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa tilanteessa oltiin mieheni kanssa.

Aluksi vähennettiin joka toiseen iltaan.

Se tunne oli mahtava seuraavana aamuna kun ei ollut edellisiltana juonut, mutta tosiaan ne viekkarit iski sitten viimeistään illalla ja tottahan sitä sortui.

Alkoholia ostettiin kotiin kerta kerralta vähemmän ja juomisen määrät pikkuhiljaa laski.

Alkoholiton olut on myös hyvä korvike ja sen avulla on vähentynyt entistä enemmän alkoholijuomien käyttö.

Nykyään juodaan vain viikonloppuisin ja silloinkin monesti vain joko pe tai la, joskus menee molemmat päivät.

Ei haluta kokonaan lopettaa, mutta se vähentäminen oli välttämätöntä.

"Nykyään juodaan vain viikonloppuisin´" ! Tsiisus onko teillä lapsia? Osanottoni heille.

Vierailija
22/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama homma kunnes mies kuoli alle viisikymppisenä sydäriin...

En viitsi yksin juoda niin viikkotissuttelu on jäänyt pois ja viikonloppunakin menee kohtuudella (max. puoli pulloa illalla) kun uusi kumppani ei juo humalahakuisesti. 

Join ennen reippaasti yli viinipullon arki-iltoina, perjantai-iltaisin saattoi mennä kaksi tai kolmekin pulloa riippuen illan pituudesta.

Nyt ei tee edes enää alkoholia viikolla mieli, perjantaisen olen sen sijaan pitänyt. 

Hyi hitto, miten kukaan pystyy juomaan viinipullon illassa ja vielä joka arki-ilta? Eikö sitten joka aamu herää kamalaan kohmeloon? En käsitä.

Toleranssi kasvaa suurkuluttajilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi yksin juoda niin viikkotissuttelu on jäänyt pois ja viikonloppunakin menee kohtuudella (max. puoli pulloa illalla) kun uusi kumppani ei juo humalahakuisesti. 

Join ennen reippaasti yli viinipullon arki-iltoina, perjantai-iltaisin saattoi mennä kaksi tai kolmekin pulloa riippuen illan pituudesta.

Nyt ei tee edes enää alkoholia viikolla mieli, perjantaisen olen sen sijaan pitänyt. 

Hyi hitto, miten kukaan pystyy juomaan viinipullon illassa ja vielä joka arki-ilta? Eikö sitten joka aamu herää kamalaan kohmeloon? En käsitä.

Kaikki eivät kärsi krapulasta, ja se onkin erittäin huono asia, alkoholistille. Toleranssi ei kaikilla kasva, loppua kohden se jopa huononee.

t. raitis alkoholisti

Vierailija
24/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joskus tölkin olutta työtressiin

Olen yrittäjä , ja jos on kaksi hiljaista päivää..

Mies tivaa mistä rahat laskuihin..itken ja saan ahdistuskohtauksia.

Käyn silti JOKA PÄIVÄ töissä.

Mies vihainen jos juon sen yhdenkin oluen.

Ei halua juoppoa nurkkiinsa,

Vierailija
25/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pullolisesta viiniä tulee kova känni

Vierailija
26/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia EI saa juoda stressiin.

sen sijaan voi vetää perskännit vaikka joka lauantai , jos asiat on ok:)

Vierailija
27/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Pullo kuoharii ja hyvä seura OK!

Vierailija
28/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa EI ole teeskentelyä, mutta totta, alkoholi sopii hauskanpitoon, siihen se on hyvä ja passeli. Kurjaan fiilikseen se ei toimi, eikä mihinkään stressin poistajaksi. Silloin kannattaa painella lenkille ja sen jälkeen saunaan...

Vierailija
29/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat usein sellaisia jotka ovat päättäväisiä ja laittavat korkin kiinni ja alkavat urheilemaan.

Naisille sopii vertaistukiryhmät kuten AA jossa voi pohtia tunteita ja huonoja fiiliksiä kun ei saa juoda ihanaa viiniä ja kuoharia.

Tuosta tilanteesta kun on havahtunut ongelmaan voi mennä aikaa paljonkin kunnostautumiseen.

Lue juoppohullun päiväkirja aluksi.

Vierailija
30/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kärsi krapulasta, ja se onkin erittäin huono asia, alkoholistille. Toleranssi ei kaikilla kasva, loppua kohden se jopa huononee.

t. raitis alkoholisti

Tuo on niin totta.

Vierailija
31/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullo on sentään aivan laskettava mitta...toista oli 90-luvulla kun monen kotona pulputti kotiviiniämpäri.

Kun sitä otti pohjattomalta tuntuvasta ämpäristä, siihen tottui.

Elimistö on kestävä ja joustava. Ap voit lohduttautua, että elimistösi on sopeutunut siihen myrkkymäärään, ja sopeutuu myös kun lopetat.

Kaikille ei sovi pieni tissuttelu, silloin on kaltevalla pinnalla.

Et tarvitse alkoholia ollenkaan.

Vierailija
32/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa EI ole teeskentelyä, mutta totta, alkoholi sopii hauskanpitoon, siihen se on hyvä ja passeli. Kurjaan fiilikseen se ei toimi, eikä mihinkään stressin poistajaksi. Silloin kannattaa painella lenkille ja sen jälkeen saunaan...

Eli raskaan työpäivän päätteeksi kun puoliso huutaa rahapulaa niin lenkille?

Ei kaikilla ole saunaa.

Yksi olut rentouttaisi hiukan

vaan ei..pimeään pakkaseen juoksemaan

Vierailija
33/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli raskaan työpäivän päätteeksi kun puoliso huutaa rahapulaa niin lenkille?

Ei kaikilla ole saunaa.

Yksi olut rentouttaisi hiukan

vaan ei..pimeään pakkaseen juoksemaan

Eli joka ilta töiden jälkeen 7pv viikossa pimeään juoksemaan, kun paha olo ja nieli?

Vierailija
34/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaan mieleen EI saa juoda yhtä oluutta.

Mutta hyvässä porukassa iloisella mielellä voi vetää bissee koko viikonlopun:)

Alkoholi kuuluu niille joilla on kaikki elämässä ok!

Vierailija
35/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mul on hyvä duuni ja ihana mies.

Viikonloppuna ilmaiset viinat ja ruuat firman bileissä.

Nyt vaan mekko ostoksille lämpimään ostoskeskukseen.

Vierailija
36/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippa tapa eiku kirjoitti:

Ohhoh, nyt ollaan niin pitkällä että taidan joutua tunnustautumaan alkoholistiksi. Oikeastaan siitä asti kun tapasin nykyisen vaimoni, eli about 15 vuotta sitten, on harrastuksiimme kuulunut kiinteästi alkoholi. Siis teemme kyllä kaiken ja huolehdimme kaikesta, harrastamme jopa aika paljon ja monipuolisesti liikuntaa, ajamme autoa, lapset pääsevät harrastuksiin minä viikonpäivänä tahansa, töistä ei lintsata,ja kaikki on muutenkin mallillaan. Mutta olemme siis suoraan sanottuna juoppoja, ja kai varsinkin minä.

Aina illan tullen kun ei enää tarvitse lähteä mihinkään, alkaa alkoholijuomien kurkkuun kaataminen, koska siitä vaan tulee niin hyvä fiilis ja saa hukutettua arjen huolet ja murheet. Lajeja on monia, ihan coctaileja, viinejä, kuohujuomia, oluttakin, ja sitten joskus ihan snapseja. Mutta joka tapauksessa määrä on erittäin suuri, ja joka ilta, ja varmaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jo vuosia putkeen joka ainoa ilta.

Nyt sitten eilen illalla kotona tuumin että ei perkele tässä ole mitään järkeä, olin menossa jääkaapille hakemaan viinipulloa ja päätin kääntyä ympäri. No ilta meni ihan mukavasti, aamulla olo oli erittäin energinen ja hyvä, mutta nyt alkaa päätä jomottaa ihan v-tusti. Selvästi vierotusoireet pukkaa päälle oikein vauhdilla.

Mitä tehdä? Onko parasta vaan kärvistellä läpi viikko ilman mitään ja saada sydänkohtaus, vai onko turvallisempaa ottaa pari lasia illalla ja sitten taas kärvistellä niin pitkään kuin pystyy? Eli onko omalle terveydelle parasta täys-stoppi, vai vähitellen vieraannuttaminen? Koko kroppa on perusteellisen tottunut tähän päivittäiseen ja runsaaseen alkoholiannokseen, eikä oikeastaan mitään terveysoireita ole - johtuen varmaankin juuri muuten hyvästä ruokavaliosta ja paljosta liikunnasta.

Kokemuksia?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3320219/piiloalkoholisti-taalla-vahan-n…

Elämäsi on hyvällä mallilla.

Toisin kun sillä idiootti yrittäjänaisella.

Nauti elämästä..hymyile ja korkkaa skumppa

Yrittäjä voi juosta stressinsä pois..nih

Vierailija
37/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on elämä kunnossa.

Voit mielestäni juoda huoletta:)

Vierailija
38/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit on asuntoloissa asuvia housuun kusevia puliukkoja

Vierailija
39/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit on asuntoloissa asuvia housuun kusevia puliukkoja

Ovat varmaan konkan tehneitä yrittäjiä ja juoneet suruunsa

olisivat juosseet stressin pois

Vierailija
40/41 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 55v. yksinasuva, työssäkäyvä nainen. Teen vuorotyötä ja heti uuden listan saatuani katson että minä päivänä viikosta voin juoda 6-8 olutta. Juon siis kerran viikossa ja tätä on jatkunut viimeiset viisi vuotta. Olen todella erityisen reipas ja iloinen kun oluen nauttimispäivä lähenee. Ja tiedän että olen alkoholisti.