Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada vapautuksen lukion liikunnasta

Vierailija
21.11.2018 |

Vedoten mielenterveysongelmiin? Tulevat tunnit ahdistavat ajatuksenakin jo niin paljon että haluaisin oikeasti kuolla.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossahan on kaksi pakollista liikuntakurssia käsittääkseni. Mikä niissä ahdistaa? Onko sinulla kavereita tunnilla? Etkö halua mennä suihkuun muiden nähden? Oletko huono liikunnassa? Oletko ylipainoinen?

Vierailija
2/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys kuraattoriin nyt pikaisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Lukion päättötodistuksen voi saada vaan, jos kaikki kurssit on suoritettu hyväksytysti.

Mikä sinua ahdistaa? Avaa vähän, ehkä osaamme auttaa?

Terveisin armosta seiskan oppilas liikunnassa

Vierailija
4/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossahan on kaksi pakollista liikuntakurssia käsittääkseni. Mikä niissä ahdistaa? Onko sinulla kavereita tunnilla? Etkö halua mennä suihkuun muiden nähden? Oletko huono liikunnassa? Oletko ylipainoinen?

Minulla on rankka tausta, hyväksikäyttöä ja kiusaamista. En siksi halua olla muiden kanssa tekemisissä. Kyseisillä tunneilla minulla ei ole kavereita. Olen perushyvä; teen vapaa-ajalla yksin vaikka mitä ja olen normaalipainoinen. Se ryhmässä olo ja pelko kiusaamisesta ajaa tähän syvään ahdistukseen.

Ap

Vierailija
5/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän pyörätuolipotilas? Joutuuko hänkin liikuntatunnille?

Vierailija
6/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautusta ei voi saada, mutta joitain osioita voi luultavasti tehdä itsenäisesti, ainakin omalla kohdallani onnistui. Opettajan kanssa keskustelemalla se selviää.

Vierailija
7/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko jalkojen murtamista?

Vierailija
8/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Sais koko pakkopulla olla valinnaista.

Vierailija
9/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kannattaa neuvotella. Sinänsä rohkaisisin, että yrittäisit voittaa kammosi koska pelkojen kohtaaminen pidemmän päälle auttaa toipumaan menneistä. Vaikket saisi vapautusta niin voithan tehdä osittain itsenäisesti ja/tai lintsata sen verran, että saat kuitenkin kurssit läpi. Mutta suosittelen ottamaan tunnit haasteena.

Vierailija
10/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko jalkojen murtamista?

No en tod :D Ajattelin vaan kun onhan tavan kouluissakin pyörätuolissa olevia. Mitenköhän he suorittavat liikuntatunnit? Teoreettisesti vai joku muu vaihtoehto tilalle, en tiedä.

Vierailija
11/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lintsasin varmaan kolmanneksen lukion liikuntatunneista ja pääsin läpi. Kuraattorille tai opettajalle vaan puhumaan tuosta, varmasti järjestyy jotenkin asia :)

Vierailija
12/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kannattaa neuvotella. Sinänsä rohkaisisin, että yrittäisit voittaa kammosi koska pelkojen kohtaaminen pidemmän päälle auttaa toipumaan menneistä. Vaikket saisi vapautusta niin voithan tehdä osittain itsenäisesti ja/tai lintsata sen verran, että saat kuitenkin kurssit läpi. Mutta suosittelen ottamaan tunnit haasteena.

Olen jo kerran yrittänyt ja ei vaan onnistu. Saan itkukohtauksia kotona jo edellisenä iltana enkä lopulta nouse kouluun ollenkaan aamulla. Minä muistan joka päivä menneisyyden ja maksan siitä. Kaikki eivät vaan pääse yli.

Ap

Vierailija
13/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunnit oli tosi hankalia, joo mä muistan. Ujo ja tosi arka olin. Pyörin vaan toisten jaloissa ja tiellä joukkuelajeissa. Sitten vielä kiusattiinkin siitä, jippiiiiii!

Vierailija
14/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys kuraattoriin nyt pikaisesti!

Kuraattorille menee viikkoja ennen kuin ajan saa ja kohta vaihtuu jakso. En näe enää järkevää ulospääsyä.

Ap

Vierailija
15/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, mutta tuurilla saat suorittaa ne lähes kokonaan itsenäisesti. Mun piti käydä itsenäisesti harrastamassa open antama lista läpi ja toimittaa kuitti/muu todiste että homma on suoritettu ja kirjoittaa raportti. Joihinkin juttuihin, esim. cooperiin, piti käydä osallistumassa koululla.

Vierailija
16/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, voisitko suorittaa liikunnan itsenäisesti? Voisit ehdottaa esim kävelyä yksin ja että sinulla olisi sport trackkeri eli jonkinlainen seurantalaite kännykässäsi, josta näkisi, miten olet kävellyt. Saako liikunnasta vain suoritettu merkinnän? Meillä oli joskus kauan aikaa sitten niin, että liikunnan opettaja ei tahtonut antaa arvosanoja ja sain päättää itse, että minkä tahdoin. Otin sitten kympin!

Vierailija
17/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista hoitoa saat ongelmiisi- auttaako välttely? Miten kuvittelet pärjääväsi seuraavissa opinnoissa ja työelämässä- itkupotkuraivari ja lamaannus syrjäyttävät molemmat ihmistä normaalielämästä sika tehokkaasti

Vierailija
18/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista hoitoa saat ongelmiisi- auttaako välttely? Miten kuvittelet pärjääväsi seuraavissa opinnoissa ja työelämässä- itkupotkuraivari ja lamaannus syrjäyttävät molemmat ihmistä normaalielämästä sika tehokkaasti

Niin, en tiedä. Sen takia haluankin kuolla. Mutta luulen selviäväni töissä kun siinä motivoi raha ja voin itse valita oikeasti mitä haluan elämälläni tehdä.

Ap

Vierailija
19/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy, voisitko suorittaa liikunnan itsenäisesti? Voisit ehdottaa esim kävelyä yksin ja että sinulla olisi sport trackkeri eli jonkinlainen seurantalaite kännykässäsi, josta näkisi, miten olet kävellyt. Saako liikunnasta vain suoritettu merkinnän? Meillä oli joskus kauan aikaa sitten niin, että liikunnan opettaja ei tahtonut antaa arvosanoja ja sain päättää itse, että minkä tahdoin. Otin sitten kympin!

Jalo idea mutta kursseja ei voi suorittaa itsenäisesti.

Ap

Vierailija
20/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-ihmisillä yksi ominaispiirteistä on liikunnallinen kömpelyys. Ei ole kiva, jos on pakko osallistua joukkuepeleihin, koska niissä täytyy olla nopeat reaktiot. Jos joukkuepelit eivät vaan suju, täytyisi olla mahdollista korvata tunnit esim. kävelylenkein.