Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sopiva ja "hyväksyttävä" aikaväli vaihtaa työpaikkaa? Näyttävätkö lyhyet työsuhteet pahalta?

Vierailija
21.11.2018 |

Opiskelin ja olin kotona lasten kanssa yhteensä 13 vuotta (viisi lasta, AMK-tutkinto ja maisterintutkinto) ja siis täysin pois työelämästä. Pääsin ensimmäiseen työpaikkaani vasta 33-vuotiaana ja olin siellä 1,5 vuotta. Työsuhde oli vakinainen, mutta ei omaa alaa. Nyt olen seuraavassa työssäni, vakituinen tämäkin, muttei omaa alaa. Vaihdoin työpaikkaa, koska ensimmäisessä palkka oli todella surkea, tässä nykyisessä huomattavasti parempi.

Olen ollut tässä nykyisessä työssäni vasta 5kk, eli koeaikakaan ei ole vielä kulunut. Haluaisin hakea oman alan työtä, mutta mietin, näyttääkö työhistoriani tosi rikkonaiselta. Ensin kotona yli vuosikymmen ja sitten 1,5 vuoden pätkä ja nyt parin kuukauden jälkeen olen "taas" vaihtamassa työtä. Onko tämä normaalia vai pitäisikö olla tässä nykyisessä edes joku säällinen aika ennen kuin alan hakea muita töitä? En halua näyttäytyä tuuliviirinä, joka vaihtaa työpaikkaa kuin housuja.

On vaan kova draivi päästä etenemään, kun en ole ollut työelämässä edes kahta vuotta vielä ja ikää tulee vaan lisää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyse ei ole oman alasi töistä, en työnantajana miettisi työsuhteen kestoa koska syysi vaihtaa työpaikkaa nopeasti olisi juuri se että etsit oman alasi töitä. Sinuna yrittäisin mahdollisimman nopeasti omalle alalle, jos sillä alalla siis haluat töitä tehdä.

Vierailija
2/3 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Muita mielipiteitä? Haenko uutta työtä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajan kannalta ratkaisevaa on se, että työhistoriasi on selkeä.

Eli työtodistuksesi vastaavat sitä mitä kirjoitat työhakemukseesi.

Monta lyhyttä työsuhdetta, ilman perusteluja näyttää huonolta. Mutta tilanteessa, jossa juuri valmistunut tekee mitä vain lyhyitäkin keikkoja on ihan hyväsyttävää.

Eli ne olisi huolissani parista lyhyestä toisenalan työstä. Varsinkin, jos nyt siirryt oman alan töihin.