***TOUKOtoiveiden keskiviikko***
Kommentit (35)
onpas täällä hiljasta... viime aikoina tähän aikaan kun on ollut jo kunnon pino!
täällä supistelee!!!!!!
tai alkoi jo yhen aikaan yöllä.
viiden aikaan tuli jo kymmenen minuutin välein mut eivät kestäneet kun korkeintaan puol minuuttia. nyt sitten valitettavasti vauhti hiljentyny mut yhtä kipeinä vielä tulevat. kauheeta jännätä et kuivuuko kokoon tää yritys vai pääsiskö sitä lähteen laitokselle tänään....
eilen piti tosiaan tulla vielä palstailemaan mut en sit kerinnyt. oltiin mun siskon miehen vaarin maatilalla katsomassa kissoja ja pupuja ja vasikoita. suloisia elukoita. tää tahtois pienen maatilan!
neuvola oli eilen ja kaikki hyvin. ei mitään uutta! painoa oli tullu onneks vaan 200g joka nyt voi tulla mistä vaan. yhteensä nyt 15kg.
sf-mitta 34.
täytyis keksiä nyt jotain tekemistä ettei koko ajan vaan mieti suppareita... parveketta vois taas laitella kesäkuntoon. ja jos ei lähtö tunnu olevan lähellä niin meillä on illalla taloyhtiön pihatalkoot, eli ei kun haravan varteen! ja sen jälkeen saunaan!
suppareita oikein paljon meille niitä toivoville!
ja onnittelut vauvansa jo saaneille! näytti niitä uusia taas olevan tullu!
meppe81 ja ruoto40+3
luulin jo et sulle tuli lähtö..no, toivottavasti sun supparit kovenee..kiva olen kun toivon sulle kipua.. =/ munkin pitäis keksiä jotain kivaa täks päiväks kun aika tuntuu matelee kun heräsin niin aikaisin. siivoa ajattelin ainakin joten nyt takasin hommiin...
m_s
Täällä ois uni vielä mulle maistunut! Pari yötä oonkin nyt nukkunut tosi hyvin, mutta silti vielä univelkaa on paljon!
Eilen kokeiltiin miehen kanssa kaikkia kolmea ässää, mutta kuten arvelinkin ne ei auta mitään! No, eipä auttanut esikoisestakaan, joten kyllä mun nyt pitäisi keksiä jotain ihan muuta, että sais tän vauvan sit joskus uloskin. Vielähän tällä ei kiirettä oo, mut parin viikon päästä ois oikeen hyvä hetki;)
Mut täytyy tästä lähteä aamupuurolle ja ulos.
Mepelle paljon suppareita toivotan:)
pricilla 36+1
Meillä hyvin nukuttu yö takana.Tyttökin nukkui läpi yön,onneksi tämä tutista vierottaminen alkaa jo tuottaa tulosta:)
Itselläni on maha ollut sekaisin koko aamun,saas nähdä mitä se meinaa...(mun tuurilla vatsatautia;)
Jotenkin olo on " erilainen" ,menkkamaista jomottelua ja ristiselkää oikein särki yöllä niin että sai etsiä hyvää nukkumis asentoa.
Tänään ohjelmassa omaa aikaa(jes), pyöräilyn harjottelua esikoisen kanssa(mua ei saa nyt kyllä mikään pyörän selkään) ja kaupassakin pitäisi käydä.Huushollin puunasin eilen joten tänään vain sotketaan.
Onnea matkaan synnärille lähtiöille ja supparisäteitä kaikille(myös tänne)!
t.mama03 rv38+6 (huh kun alkaa olla lähellä h-hetkeä)
ja Mepelle oikein paljon suppareita!! Täällä ei taaskaan mitään uutta raportoitavaa. Tänään on neuvola, mutta tuskin sielläkään mitään uutta tulee. Jalkovälikivut ovat vaan lisääntyneet koko ajan, muuten ei olossa mitään uutta.
Onnistuin polttamaankin itseni eilen tuolla auringossa, joten täytyy tänään olla enemmän varjossa ja käydä vaikka kirjastossa.
Mie slähti töihin aikaisin joten kävin jo aamuvarhaisella kahvilla, ja taas on nälkä. Pitää vissiin alkaa varamaan eväät yöpöydälle kun aina herätessä on hirmu nälkä.
Ilmeisesti tänään ei tule niin lämmintä ilmaa kuin eilen, ja viikonlopuksikin lupailtiin vesisadetta joten taitaa Oulun koiranäyttely jäädä meiltä väliin. Kökkö, viimeinkin kun sain miehen puhuttua mukaan.
Omaan napaan ei ihmeitä, Touko herätti liikkeillään vähän ennen yhdeksää. Mies odottaa jo innollaa (kuten minäkin) vauvan syntymää, mutta ei silti ala kikkaskonsteihin synnytyksen käynnistämiseen:(
Lähden aamupalalla, taas.
t. Nälkäinen-Nasu ja Touko-masu 38+3
[color=deeppink]Mepelle oikein oikein paljon suppareita! Ja tietty muillekin! =)[/color]
[color=steelblue]Tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä. Tai no puolenyön aikaan supisteli n.tunnin verran, mahan puolelta suht kivuttomasti, mutta alaselkää poltteli. Ajattelin kuitenkin, että kyllähän sitten herään, jos muuttuvat " oikeiksi" ja niinpä sitten nukkua porskutin aamuun asti..eli se siitä.
Tänään iltapäivällä neuvola.
Mitähän sitä keksisi täksi päiväksi?? Ideoita?? =)[/color]
Elli 39+2
Lisäsin synnytyskertomusta tuonne synnytysasiaa pinoon.
Pojan kuva löytyy osoitteesta http://www.syntyneet.fi/syntyneet -> KYS ja" Myttynen"
=c)
Onnea kaikille muillekin vauvansa jo saaneille ja OIKEIN isosti supistuksia niille jotka vielä saavat pitää pyöreää vauvamasua..
Kaikki on mennyt ihanasti, kävimme eilen ensimmäistä kertaa ulkoilemassa. Oma vointikin kun sen sallii kun ei niitä tikkejä tms tarvittu.
Poika on kiltti ja rauhallinen kaveri, ei itke turhasta ja viihtyy TOSI mukavasti tissillä. =D
Sairaalassa ei annettu ollenkaan lisämaitoa, oma on riittänyt mukavasti.
Ihmettelenkin miksi joka vauvalla näytti olevan automaattisesti pullo, mutta niinpä oli esikoisellakin!
Mutta nyt puuhailemaan!
Kitjoittelemisiin!
PID ja ihana Mytty 4vrk
=c)
Ja tsemppiä Meppe, laitokselle mars!!!!!! =)
Täällä oli taas vähän sekava yö. Noin 2 maissa alkoi supistella ( enemmänki sattuivat ylävatsaan kuin alas..), ja kohta sen jälkeen alkoi vatsaa vääntämään ihan tajuttomasti. Sen seurauksena piti juosta vessassa pas...lla kahdesti, ja maha oli tosi löysällä, ei ikinä ole moista ollut. Sen jälkeen alkoi tulla tosi kipeitä supistuksia, mutta ne sitten hiipuivat n.4 maissa ja pääsin nukkumaan.
Nyt aamullakin on maha ollut ihan kuralla =/ Toiveikkaana odottelen että kuuluuko niitä supistuksia nyt päivällä vai tuleeko ne mulle aina vaan yöllä.......
Kristiina rv 39
HEIPS!
Ja ekana Mepelle tsemppiä! toivotaan, että edes joku meistä pääsisi tosi toimiin.Mulla 40+2 menossa, mutta taaskaan ei mitään merkkiä tulevasta synnytyksestä.Eilen vauva tosin illalla liikkui taas tosi paljon.Mähän ehdin jo huolestua, kun oli muutaman päivän niin hiljainen.No ei ole supistellut!!!Plaah!
Nyt menen taas neuvolaan.Mustakin tuntuu, että ihan turhaa siellä on taas käydä.Viimeksi olin pe ja tuskin tänäänkään mitään uutta kuuluu.No tuleehan tähän päivään joku ylimääräinen ohjelmanumero.
Mukavaa päivää kaikille!
Ahava ja vauveli 40+2
On taas ihana ilma ulkona, mutta ei oo mikään lämmin. Kylmä tuuli. Näpit melkein jäätyi, kun laitoin pyykkiä ulkona. Pitäisi alkaa täyttämään täytekakkua, kun miehelläni on tänään synttärit...tai huomennahan ne virallisesti on mutta tänään juodaan sufeksit sitten. Kinkkupiirakkka pitäisi tehdä ja imuroida..... ja minä istun tässä. No kyllä minä kerkeän. Illalla tulee vasta vieraat käymään. Kohta lähden paistamaan kaksi ihanaa hauki filettä...nam... minun on tehnyt kalaa mieli ihan sairaasti. Nyt saan herkutella ne yksin,kun ukko on töissä.
Eilen kävi neuvolan terkkari kotona tutustumiskäynnillä. Siis se terkka minkä luona lapsi rupeaa sitten käymään kun syntyy. Sellainen uusi käytäntö on täällä savos että käyvät kotona tutustumassa, jo ennen kun vauva on syntynyt perheeseen. Minusta tosi hyvä. Mukava oli jutella ja kysellä asioista jotka askarrutti mieltä, niin tähän raskauteenkin liittyen. Maanantaina oli neuvola, joten tässä vähän sieltä kuulumisia:
rv35+6
Paino: 1500g/vk noussut..... huh..huh... Mutta sanoi että nyt alkaa keräämään nestettä elimistöön. Vaikka luulin että olisi jopa pudonnut.
Hemppa: 143
Verenpaine: 120/70
SF-mitta: 35
Vauveli alhaalla kiinittyneenä raivotarjonnassa. Kysyin vauvelin painoarviota, niin terkka sanoi käsikopelon perusteella että on ainakin sen 3200g...nyt jo.... ja vielä kuukausi... Mut muuten kaikki hyvin.
Nyt leipomaan ja siivoamaan.
Heidi 36+1
Kävin lukemassa synnytyskertomuksesi ja voi kuinka se kuullosti ihanalta! Kunpa omakin menisi yhtä hyvin..on jännä kuinka kolmas synnytys jännittää enemmän kuin aiemmat (ehkäpä siksi, kun tiettä mitä on tulossa ;)).
[color=deeppink]OIKEIN PALJON ONNEA JA JAKSAMISIA KOKO PERHEELLE!!![/color]
elli 39+2
...Jos ei haittaa... Kiva lukee vielä teidän loppupään kuulumisia ja tunnelimia vaik itsellä onki nyytti kainalossa. Täytyy sanoo että mulla on sitä isoo mahaa jo ikävä... Nyt kun tilalla roikkuu kasa löysää nahkaa niin ei ole mikään kaunis näky. Mieskin kehui kuinka ruikku minusta on tullut ja totta kai mie siit sitten näin painajaista... =oD Ukolle näyttää olevan suuri nautinto puristella miun venynyttä nahkaa ja mie taas inhoon sitä.
Pikku ukko heräsi uniltaan joten linkutan siihen suuntaan...
Tsemppiä vain kaikille, kyllä ne nyytit ulos tulee...
Ai, kunhan meillä kaikilla on nyytit sylissä jatketaanko pinoilua vauva osiossa? Sinne voitais jo pinoutua me joilla on nyytit ja nää loput odottajatkin pystyisi käydä jo lukemassa meidän vauva arkea...
Amina76 ja Rölli poika...
Onnea vauvan kanssa kotiutuneelle Pidelipomille ja supistuksia niitä kaipaaville!!! En oo hirveesti uskaltanut käydä lukemassa noita synnytyskertomuksia ettei ala turhaan jännittämään, mutta ihana kuulla teidän kotiutuneiden kuulumisia :)
Terveisiä synnytystapa-arvioista. Siellä olikin ruuhkaa, kun paikalla oli lääkäri, kätilö, lääkäriharjoittelija, kätilöharjoittelija, minä ja mies. Viikkoja on nyt tasan 38 ja painoksi arvioitiin 3.6-3.8 kg eli dieettiä pitää vaan vielä tiukentaa, ihan siltä varalta ettei tule sokerivauvaa. Täytyy kyllä myöntää että viime aikoina oon lipsunut jäätelö, karkki, suklaa linjalle enemmän - kun olin saanut paastosokerin laskemaan normaaliksi, niin jotenkin sitä ote herpaantui. Muut sokeriarvot on onneksi olleet ok...
Poika tuntui kuulemma aika pitkältäkin eli voi olla ihan geeneistä tuo koko. Seuraavan kerran varattiin lääkäriaika laskettuna aikana ja silloin sitten käynnistellään jos mitään ei tapahdu sitä ennen. Kohdunsuu oli kuulemma kuin normaalin ensisynnyttäjän - vähän pehmeä ja noin sentin auki. Täytyy nyt vaan toivoa että kaveri syntyy pian ettei ihan tarvitse jättiä synnyttää! Lantiossa kuulemma riittää hyvin tilaa.
Ja se sunnuntain " lapsiveden" meno josta oon kirjoitellut oli kuulemma todennäköisesti joku lima/neste juttu (kapsula??? siinä oli niin paljon touhua etten tajunnut kysellä tarkemmin) joka vaan tyhjeni ei kai kuitenkaan limatulppa. Eli ei tarvinnut nolostella että olisin pissannut lattialle ;) Lapsivettä oli kuitenkin normaalisti ja vauva potki ja riehui niin ettei meinannut tulla ultraamisesta mitään.
Nyt ruoanlaittoon.
Emminnen ja riehupoika tasan 38
Kivaa vaan että ne joilla jo nyytti sylissä jaksaa vielä tsempata ja olla hengessä mukana kun me loppupäässä kärvistelee..tänne vaan moikkaamaan meitä! =)
pinoutukaa ihmeessä vauavpuolella, näin että Br1t oli jo pistäny nimipinon pystyyn. voidaan tulla sinne lukee teiän vauva-arjesta. =)
Tultiin just sisälle. oltiin pari tuntia leikkipuistossa ja tänään oli tosi hyvä ja energinen olo. kummallista. hengittäminenkin tuntuu suht helpolta. kätevää olla ulkoilemassa heti aamulla kun ei vielä olen niin hirveen kuumaa.
nyt ruuanlaittoon ja sitten takasin siivoomaan...voikaa hyvin ja suppareita meille kaikille!
my_selene ja neiti rv 37+
Mepelle paljon suppareita, että pääsis vauvan hakuun!!!
Hyvä yö jälleen takana, muutama vessakäyntiä häiritsi. Ehkä eniten siksi, että sängystä on niin pirun hankalaa päästä ylös, kun jalkoväli ja alaselkä särkee. Noh, uni tuli nopeasti kuitenkin aina kun pään pisti tyynyyn.
Näin aamuyöstä jotain ihan käsittämätöntä untakin, ensiksi olin synnyttänyt lapsen, se oli täällä kotona ja en meinannut löytää sitä mistään. Seuraavaksi olinkin yksin kaupassa ja luulin, että olin synnyttänyt, mutta en millään muistanut koko synnytyksestä mitään. Soitin sitten miehelle ja kysyin ja hän sanoi, että ei mitään synnytystä ole ollut. Taitaa mulla pää mennä vähän ylikierroksilla ;)
Ei mitään merkkejä siitä, että vaavi ulos tulisi. Kohta sais kyllä tulla! Pari päivää kävely ulkonakin on ollut todella hidasta, ei meinaa jaksaa millään. Onneksi sisällä jaksaa hieman puuhastella, että nämä päivät jotenkin kuluvat.
Amina ja Pid ainakin kävivät kertoilemassa vauva-arjesta, mukava teistäkin on kuulla ja haaveilla samalla omasta nyytistä. Ihan mukavaa olisi, jos tuonne vauva-puolelle pistetään ketju pystyyn!
Taidanpa pistää jotain ruokaa tässä välissä suuhun!
Supistuksia oikeisiin osoitteisiin ja positiivista mieltä (vaikka se tuntuu olevan välillä, jossain hyvin kaukana!)!!
auringo + pampero 38+6
moikka toukokuisille,
mepelle suppareita !!!!!!
perjantaina siis laskettu aika eikä mitään merkkejä ilmassa:( tulin neuvolasta ja terkkakin oli vähän ihmeissään, että vieläkö tulin ja antoi uuden ajan maanantaille. ei noi neuvolassa käynnit oikein enää huvita. kaikki oli kuitenkin ok eli ei kai ihme, että vauva viihtyy mahassa kun äiti voi ainakin fyysisesti ok. turvotus alkaa vaan olemaan kiusallinen vauva varsinkin nukkumaanmennessä. jalat on ihan tulessa ja levottomat. olenkin tässä käärinyt jalat kylmään pyyhkeeseen nukkumaan mennessä. painoakin oli tullut taas 700 g:( nyt yhteensä 15 kg ja kahdeksankymppiä on ihan nurkan takana :( nyt en enää jaksa välittää vaan syön mitä mieli tekee.
tunnin verran taas kävelin, mutta eipä mua supistele, ei sitten millään. aika koomista, kun jäin niin varhaisessa vaiheessa sairaslomalle mm. supistelujen takia. kävin kaupassa ruokaostoksilla, ostin itselleni kesätopin ja kynsilakkaa. tänään tiedossa vielä päiäunet ja pyykinpesua. sitten poika päiväkodista ja illalla vielä kerhoon hänen kanssaan. kesäkukkia ajattelin tällä viikolla vielä istuttaa ja käydä ostamassa pari " imetyspaitaa" . olen melko varma, että yli tässä mennään, vielä on kuitenkin toiveissa saada äitienpäivävauva.
tsemppiä kaikille !!!
t.aamos 39+5
Siis vieläkin odottelen, ilmoitin kyllä asukille, että vuokrasopimus on jo sanottu irti, ei näytä uskovan.
Viime yönä näin jo unta lapsveden menosta, siinä kaikki. No illall oli aika napakoita suppareita, mut ei kyllä lainkaan kipeitä.
Eilen oli tosi masis aamupäivä, onneksi tuli yks työkaveri vähän moikkaamaan ja sai vähän muuta ajateltavaa.
Tuossa mietin, kuinka paljon vauvan pitäis liikua tässä vaiheessa, kun siitä aina puhutaan, että pitää soittaa synnärille jos liikkeet selvästi vähenee.
Mulla on masussa ollut selvästi rauhallisempi kaveri, viikonlopun jälkeen. Liikkuu kyllä, mutta paljon vähemmän ja rauhallisemmin, ei mitään sellasia, että koko maha heiluu, mihin on tottunut. En oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan??
No huomenna on kyllä neuvola.
Onnea kotiutuneille ja synnärille lähtiöille, mä alan jo vähitellen muuttumaan täällä vihreäksi...
-kirsi & asukki 40+4-
sori tuo eka kämmi, sormet on näköjään vielä nopeat vaikka ihan turvoksissa ovatkin.
Mulla oli paino arvio viime vkolla, kätilö sanoi että 3,5 kg, mutta lääkäri arveli että ei niin iso ole vielä.
Äsken kävin neuvolassa ja kiloja tullu 24 yhteensä, eli ihan mukavasti ;)
sf mitta 38 ja maha on tosiaankin laskeutunut. rv 38+4
Olo on kyllä ok, jaksaa vielä hyvin käydä kävelyllä, jopa kahdesti päivässä, kunhan pissipaikka on jossain matkan varrella.
Mie oonkin sanonut että en valita vaikka menis miten yliaikaiseksi tämä vauva. Eka tuli viisi vkoa etuajassa, keuhkot todella huonossa kunnossa, joten ei sekään ollu ihan helppoa.
Onko muilla muuten koko ajan joku arvailemassa tuleeko tyttö vai poika. Mulle koko ajan joku hokee että " poikamahalta" näyttää??
Meitsi on siitä jo niin kypsänä että sanoin että enpä mie tee kuin tyttöjä, eka on tyttö. Ärsyttää tuommonen vanhanaikanen ajattelu, että pitää olla tyttö ja poika, ihan kun sillä ois mitään väliä, kunhan sen vauvan elävänä ulos saa nii katellaan sitten mikä on tulos!!! sieltä tulee kuitenkin just se ainoa ja oikea!!!!
jaksamista kaikille
terkuin mimminäiti 38+4
Pitäiskö hankkia mustat verhot makkariin kun aamuaurinko paistaa siellä heti kun se nousee. sen jälkeen kun mies on juossu ympäri kämppää ja on kauhee pissahätä on ihan tarpeeks vaikeeta saada unta. alkaa pikkuhiljaan tökkiä..
pää sekasin ja jouduin monta kertaa kattoa onko varmasti keskiviikko tänään..heh!
ei vissiin vauva tulossa tänään..pakko kai sitä sitten on keksiä jotain muuta tekemistä. voisin vaikka siivoa taas. kämppä ei voi koskaan olla liian puhdas. hirveesti ois kyllä tekemistä. näyttää myös siltä että tänäänkin tulossa lämmin päivä. kai on pakko raahautua leikkipuistoon vaikka kunto ei oikein kestä. =(
myöhemmin kaverit ja taustaijliat..
my_selene ja neitinen rv 37+2 (vauvakin hereillä kerrankin tähän aikaan)