teillä on riita ja mies tekee näin, miten toimit? ov
Kuvitellaan tai muistellaan että teillä on riita jostain aiheesta, ei mistään vakavasta. Riita päättyy siihen, että mies valittaa kuinka suhde on paska ja häipyy ulos ovesta mitään sanomatta.
Mitä teet tai tekisit? Mitä mies tekee seuraavaksi? Vai tuleeko teille edes tällaisia tilanteita?
Kommentit (39)
Jos noin sanoisi, niin tilanteen rauhoituttua kyllä ottaisin tuon lauseen kyllä puheeksi. Eikä kelpaisi kyllä selitys että sanoi raivopäissään, sellaista ei sanota jos ei ole oikeasti asia niin että joku miehen mielestä mättää. Sitten asiasta keskustellaan ja tehdään sitten päätös mitä tehdään.
Miten toimisin? Antaisin mennä ja ryhtyisin tekemään jotain järkevää. Se on sitten ihan hänen asia jos hän haluaa draamailla.
Meillä ei onneksi ole yhteisiä lapsia.
Meillä mies ei hauku riidan päätteeksi suhdetta, vaan se haukkuu mut ihan paskaksi.
Nimim. kyllästynyt
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tehnyt noin mutta jos tekisi saisi viettää seuraavan yön hotellissa.
Me osaamme keskustella, ei tarvitse riidellä.
eli teilläkö ei riidellä koskaan. Tosi uskottavaa. Not.
No miettisin kyllä sitäkin millanen itse olin riitatilanteessa...et olinko niin hirveä, et toinen halusi poistua tilanteesta. Jos lauot kaikkia ilkeitä ala-arvoisia kommentteja tai koitat kiristää parkumalla suureen ääneen tai alat tönimään ym. niin toinen poistuu noin ahdistavasta tilanteesta.
Kyllä mä ajattelisin, että toinen on jo pitempään miettinyt, ettei meidän suhde toimi...
Esittäisin tyhmää, että me varmaan sitten erotaan jos suhde on kerran paska eikä asioita korjata. Mies joko avaa suunsa ja puhuu asioista tai sitten lähtee pysyvästi. En missään nimessä olisi sovitteleva osapuoli tuollaisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli tuollainen eka vuoden aikana, sanoi ettei tästä mitään tuu ja lähti, aina kun tuli pieni tai iso riita. Hän ei osannut riidellä kun on mököttäjä. Sai lähteä ja sitten kun hän tuli takaisin ja oli rauhoittunut niin juteltiin, syyttelemättä. Vuosi meni opetellessa ja haettiin sanoja. Olisiko hän lähtenyt neljä tai kahdeksan kertaa suutuspäissään menemään.
Nyt ollaan oltu naimisissa yli 10 vuotta ja joskus 2013 muistaakseni riideltiin jonkun autoreissun aikana kun oltiin nälissämme ja väsyneitä. Jotain tuiskahduksia sattuu mutta oikein huomaa kun mies puree hammasta ja kertoo syyttämättä, että hän ei tykkää kun hänen tavaroitaan on siirretty ja hän ei nyt sitten löytänyt sitä mihin oli sen jättänyt.
Jos sinä olet sitä mieltä, että mies saa mennä eikä tarvitse tulla takaisin niin et sinä sitä miestä rakasta. Se asenne menee niin, että menköön jos on mennäkseen mutta aina saa tulla takaisin kun on rauhoittunut ja miettinyt asiaa. Kaikilla ihmisillä ei ole sama temperamentti, taito käsitellä asioita, edes sanoja. Taidot on opetettavissa. Asiat selviää jos on hyvä tahto.
Ei tarvitse riidellä! Minä lähden aina kun haastetaan riitaa. Tulen takaisin kun neiti tempperamentti on järjissään. Se muuten on paska suhde, missä toisen on saatava riitansa keinolla millä hyvänsä.
Minä olen ollut suhteessa ihmisen kanssa jonka mielestä ei tarvitse riidellä. Hänen mielestään erimielisyyden tai tyytymättömyyden ilmaus oli riidan haastamista, ja hän muuttui kiveksi. Ei puhu, ei katso, ei reagoi. Jos hänelle antaa tilaa ja aikaa, hän ei tee vastavuoroista aloitetta, tai jos yrittää itse myöhemmin uudestaan, reaktio on taas täydellinen pako tilanteesta. Myönnän, että tämän tyypin kanssa lopulta välillä hiillyin ja poistuin paikalta raivosta kihisten, koska se ylemmyydentuntoinen omaan kuplaan sulkeutuminen oli kamalaa. Hänkin ajatteli noin, että suostuu kohtaamaan minut taas kun en "halua riidellä" eli en ota puheeksi mitään mistä puhuminen on hänestä ikävää.
Luojan kiitos se on ex.
Vierailija kirjoitti:
Esittäisin tyhmää, että me varmaan sitten erotaan jos suhde on kerran paska eikä asioita korjata. Mies joko avaa suunsa ja puhuu asioista tai sitten lähtee pysyvästi. En missään nimessä olisi sovitteleva osapuoli tuollaisen jälkeen.
Alapeukuttajalle tiedoksi, että mun 10v parisuhteessa ei todellakaan oo mitään tällaista.
Meillä mies poistuu aina ison riidan loppuvaiheessa tai siinä vaiheessa, kun riita on syytä saada loppumaan. Ei sano oikeastaan mitään siinä tilanteessa. Lähtee selvittämään ajatuksiaan. Palaa, kun on päässyt johonkin tulokseen ja ollaan kummatkin rauhoituttu ja pystytään keskustelemaan loppuun ilman säkinöitä.
Jos sanoisi suhdetta paskaksi suhteeksi, niin kyllähän siitä oma keskustelu kirpoaisi. Lähtökohtaisesti kummatkin koemme, että meillä on hyvä suhde, joka joskus hieman kupruilee. Eli joo, mä saan naiskohtauksen joskus. Kyllä voin ottaa naisekaasti omalle kontolle, jos riita tulee. Mies on hemmetin hyvä keskustelemaan ja muutenkin rauhallinen, sen takia mä siihen rakastuinkin. Tasapainottaa tätä häröä. Vaikken mä enää vanhemmiten napsahtale, lähinnä hupsuttelen. Riidelty on viimeksi pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies poistuu aina ison riidan loppuvaiheessa tai siinä vaiheessa, kun riita on syytä saada loppumaan. Ei sano oikeastaan mitään siinä tilanteessa. Lähtee selvittämään ajatuksiaan. Palaa, kun on päässyt johonkin tulokseen ja ollaan kummatkin rauhoituttu ja pystytään keskustelemaan loppuun ilman säkinöitä.
Jos sanoisi suhdetta paskaksi suhteeksi, niin kyllähän siitä oma keskustelu kirpoaisi. Lähtökohtaisesti kummatkin koemme, että meillä on hyvä suhde, joka joskus hieman kupruilee. Eli joo, mä saan naiskohtauksen joskus. Kyllä voin ottaa naisekaasti omalle kontolle, jos riita tulee. Mies on hemmetin hyvä keskustelemaan ja muutenkin rauhallinen, sen takia mä siihen rakastuinkin. Tasapainottaa tätä häröä. Vaikken mä enää vanhemmiten napsahtale, lähinnä hupsuttelen. Riidelty on viimeksi pari vuotta sitten.
Naiskohtaus?
Vierailija kirjoitti:
jos tekisi saisi viettää seuraavan yön hotellissa.
Nämä on kyllä hauska osoitus tasa-arvosta parisuhteissa, kun riidoissa mies joutuu aina ulos kodistaan tai sängystään.
Sanoisin tuon paskakommentin heittäneelle, että suhde muodostuu meistä kahdesta, siispä hän on itse 50% paska jos noin ajattelee. Ja antaisin mennä rauhoittumaan. Kun palaa, asia juteltaisiin läpi rauhassa, että mistä todellisuudessa kiikastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on kyllä hauska osoitus tasa-arvosta parisuhteissa, kun riidoissa mies joutuu aina ulos kodistaan tai sängystään.
Itsehän se lähti.
Minä itse joudun aina riidellessä poistumaan paikalta. En kyllä sano että huono suhde, sanon kyllä että nyt ei saa yhtään huutaa eikä puhua minulle. Jos minulle kuitenkin huudetaan tai ilkeillään niin lähden pois paikalta. Otan lapset tietenkin mukaan ettei mies joudu niistä huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän se lähti.
Jos nainen lähtisi kesken riidan ulos tunteitaan jäähdyttelemään niin olisiko miehellä oikeus evätä häneltä pääsy omaan kotiinsa yöksi? Niinpä.
Riippuu ihan ihmisestä mitä se tarkoittaa. Moni alkoholisti ja pettäjä kuulemma tekaisee riidan ja sitten on _ihan pakko_ painua ulos harrastamaan sitä lempipahettaan.
no mun mielestäni keskustelu ja riiteleminen ei sulje pois toisiaan. Hyvässäkin parisuhteessa voi olla riitoja ja riitelyä. Ne kiistat sitten selvitetään keskustelemalla.