Onko raskaus ja vauvaikä oikeasti näin kamalaa?
Täällä nuori nainen miettii perheenlisäystä, tai oikeastaan haluanko sittenkään. Olen lukenut ja kuullut ihan järjettömiä juttuja kuinka hirveää se on monilta osilta, muutaman mainitakseni olen kuullut mm. Tällaisiä hirveyksiä:
Raskausarpia joka paikassa, vatsalihakset erkaantuvat, rinnoista tulee roikkuvat ja rumat, alapää repeää (mahdollisesti vaikuttaa jopa pidätyskykyyn), et nuku ensimmäiseen 2 vuoteen, parisuhde kuivuu, et ehdi huolehtia itsestäsi, ystäväpiiri kapenee yms... Siis kuulostaa aivan KAMALALTA. Olen aina ajatellut haluavani lapsia, mutta kun mietin asiaa pidemmälle niin en oikeasti tiedä että haluanko sittenkään.
Oma elämä tuntuu niin mukavalta ja leppoisalta tällä hetkellä, haluanko ottaa riskin että kaikki menee v*tililleen..?
Mulla paha peräsuolenrepeämä, anaali-inkontinenssi, häntäluun hermovaurio synnytksessä, paha erkauma, laskeuma. Lisäksi pieleen mennyt sektio kun peräsuolirepeämän takia en saanut enää synnyttää alateitse.
Mutta ap, en vaihtaisi mitään pois! Maksan ilomielin tän hinnan ihanista lapsistani. Tekisin saman milloin vaan uudestaan! Ihan turhaa paniikissa pelätä näitä. Mulle kävi se ”pahin” eli peräsuoli repesi ja se oli todellakin silppuna - silti elän, oon onnellinen, nautin lapsistani.
Pelko pois!