Onko tasapuoliset lahjat teineille? (eri hintaiset)
Eli siis
13-vuotias toivoo Kånkenia (hinta 70€)
15-vuotias jopoa (hinta 359€)
17-vuotias uutta pöytäkonetta (hinta 329€)
Nuorimmainen ei välitä rahallisen arvon erosta vaan haluaa ehdottomasti nyt sen repun mikä luokan muillakin tytöillä on. Mutta mietin, että entä jos joulun jälkeen muotiin tuleekin pian joku toinen reppu ja tuo kånken onkin sitten hukkaostos?
Kommentit (14)
Loput lahjasta rahana tai lahjakortteina, jotta jokainen saa yhtä paljon.
Pidän eri hintaisia lahjoja epäreiluina.
Enemmin olisin huolissani siitä, että mitäs jos Jopo menee muodista ja ensi vuonna haluaakin maantiepyörän, mummopyörän tai jotain muuta, ja mitäs jos pöytäkone onkin kohta 17-vuotiaan mielestä ihan last season ja haluaa kannettavan tai ainakin tehokkaamman, kun ei tolla romulla voi pelata uusinta GTA:takaan kunnolla. Kånkenin voit ottaa itsellesi vaikka kauppakassikäyttöön, jos ei joulun jälkeen varhaisteini enää tykkääkään.
P.s. oikeasti tää oli aika huono 1/5
No ostat sen repun, jos lapsi sitä kerran niin kovasti haluaa ettei välitä vaikka saa halvemman lahjan kuin sisarukset. Ei kaiken aina tarvi mennä tasan vaikka väkisin.
Riippuu tietysti vähän siitä, mitä on valmis lasten lahjoihin laittamaan.
Mutta muuten olen sitä mieltä, että jos nuo olisivat omieni toiveet, niin toteuttaisin. Ehkä täydentäisin nuorimman lahjatoivetta lahjakortilla tai muulla mieluisalla.
Tuskin Kånken on hukkaostos, kai sitä joku käyttää? Ja toisaalta, jos sellaista toivoo niin sitä sitten olisi käytettävä. Ei kai kukaan jokaista mielenmuutosta voi toteuttaa? Eikä se rahallinen arvo ole olennaista. Olisi typerä opettaa lapsille että jokaisen pitää saada eurolleen saman verran.
En tiedä onko provo, kun ei toi pöytäkoneen hinta vain täsmää... tai sit toivoja ei ymmärrä tietokoneista mitään ja ei ole väliä, kunhan on uusi (jo alemmankeskitason tietokone on tuplat, vaikka itse kasaisi).
Ellei ole provo, niin jotain oheislahjaa repun lisäksi voisi olla hyvä keksiä, mikäli rahallista tasa-arvoisuutta haluaa.
Tosin silloin pitäisi kaiketi pitää kirjaa mitä kukakin on minkäkin ikäisenä saanut ja inflaatiokorjata kustannus hintaa ja siten päättää lahjat... muutoinhan nuoremmat todennäköisesti saavat enemmän, kun vanhemman yleisesti kalliimpien lahjatoiveiden takia nostetaan nuorempien lahjahintoja tai toisinpäin ainoana lapsena ensimmäinen sai mahdollisesti arvokkaampia lahjoja ennen muiden syntymää ja kustannustason nousua ;D
Kaiken ei tarvitse mennä tosiaan tasan, mutta kullekin vuorotellen. Eli nuorimmainen saa sitten joku toinen kerta jotain kallimpaa, kun sellaiseen on tarvetta.
En ymmärrä kalliita joululahjoja. Jouluna jotain pientä ja syntymäpäivinä jotain isompaa. Lahja tietysti myös iän mukaan. Kun tulee aika saada se polkypyörä tai mopo, niin ei sitä voi kaikille ostaa vaan kullekin vuorollaan.
Muistan itse kuinka isoveli toivoi lapsena ja nuorena aina muutaman kalliin toiveen (juurikin esim. uusi tietokone ja pelejä) Minä taas 3 vuotta nuorempana toivoin lapsena mahdollisimman montaa lahjaa kun tykkäilin pakettien availusta. Paketeissani oli esim. pehmoleluja, kyniä, kirjepaperia, suklaata, pörrösukat yms. Ei minua haitannut tippaakaan se, että veljen lahjat maksoivat varmaan nelinkertaisen summan minun lahjoihini verrattuna :D
Tehkää palvelus verkkokalvoilleni älkääkä ostako ENÄÄ YHTÄKÄÄN PASKAISTA KÅNKENIA tuonne katukuvaan verkkokalvojani surkastuttamaan!!!
En ymmärrä, mikä sellaisia idioottimaisia "periaateen vanhempia" vaivaa. Jos ei itse tykkää siitä Kånkenista ja lapsi tykkää ja sen haluaa, niin mitä merkitystä on sen vanhemman mielipiteellä, joka ei sitä kyseistä tuotetta edes käytä? Muutenkin kertoo aika paljon aikuisten ihmisen älykkyydestä, jos joku reppu saa aikaan niin voimakkaita reaktioita vain siksi, että se on suosittu. Niillä teidän lapsilla/nuorilla on omat aivot ja omat ajatukset, ei heidän tarvitse olla mitään juntteja vastarannankiiskejä vain siksi, että te olette. he ovat omia ihmisiä, joilla on omat arvot ja ajatukset, joiden ei tarvitse todellakaan mennä yksiin sen vanhemman kanssa.
KÅNKEN??!! Saatana meinasin tukehtua tuota lukiessa
Ihan oikeasti, ei kånkenia eikä jopoa. Ihan naurettavaa maksaa ilmasta vaan sen takia että joku on nyt MUOTIA. Kuka edes on keksinyt koko ilmiön, keksijän saisi minun puolestani polttaa roviolla, samoin ne kaikki kånkenit ja jopot.
Lahjat on tasapuoliset, kun ne on toivelahjat.
Huh huh. Sanoisin että tuolla jopon hinnalla kyllä kuuluisi jo saada lentokonekyyti kouluun ja takaisin. Sairasta ostaa tuon hintainen pyörä, joka on kaiken lisäksi vaihteeton ja ylämäessä lähes mahdottoman raskas polkea ja kaiken lisäksi hutera ja kiikkerä, aina saa kauhulla pelätä että koska noilla ajavat pennut kiemurtavat auton alle.